Príde zmena?

Už sme si takmer zvykli, že cez náš región turisti iba tak prefrčia, prenocujú nanajvýš jednu-dve noci a idú preč. Niekde, kde je možno menej historických pamiatok, nie až taká krásna príroda, ale organizátori cestovného ruchu tam ponúkajú viac atraktivít, trochu adrenalínu, možno aj nový pohľad na staré veci.

Martin turisticky spí. Ako dejatelia na Národnom cintoríne. Ktovie, čo by nám povedali, keby videli, to to (ne)vieme robiť.Martin turisticky spí. Ako dejatelia na Národnom cintoríne. Ktovie, čo by nám povedali, keby videli, to to (ne)vieme robiť. (Zdroj: Ilustr.foto: TASR)

MARTIN. V Turci to ešte stále nevieme. Nevieme spolupracovať, nevieme sa predať, nevieme sa sústrediť pod jednu značku, aby sme u turistov zabodovali komplexnejšou ponukou.

V počte návštevníkov sa región už dlhodobo drží na spodných priečkach Žilinského kraja. Do okresu Martin prišlo v I. až III. štvrťroku minulého roku okolo 44 tisíc návštevníkov (Liptovský Mikuláš 362 490), čo je 5,4 percentný podiel v rámci kraja, do okresu Turčianske Teplice 29 650 návštevníkov, čo je 3,6 percentný podiel. Ten ide výrazne na vrub tamojších kúpeľov. Tieto čísla a pomery sa už roky nemenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo to znamená? Že Turiec spí. A ak čaká, že sa to zmení po dostavbe ciest, čaká zbytočne. Nič mimoriadne sa samo neudeje. Ibaže návštevníci budú môcť región ešte rýchlejšie opustiť. Chce to nápad. Taký ako s ferratou na Martinských holiach. Vďaka z ňu.

NAŠA ANKETA

Hory? Máme. Lyžiarske strediská? Máme. Termálne pramene? Máme. Cyklotrasy? Máme. Skanzen? Máme. A máme aj pamiatky, doliny, kúpaliská. Tak prečo podľa vás Liptov v cestovnom ruchu tak výrazne predbieha Turiec?

Michaela: Treba viac reklamy, marketing mesta a celého Turca je žalostný.

Robo Srník: Turiec zaspal vo všetkom. Služby, atrakcie, proste vo všetkom.

Juraj Juhász: A nechali ste zakapať lanovku na hole.

Lucia Antonia: Na Liptove sa žije inak. Zjazdovky sú vybudované, veľmi atraktívne, všetky rezorty sú prepojené dopravou zdarma. Kultúra je v Liptovskom Mikuláši iná - ľudia nedostanú dva razy do roka koncert ako tu, aquapark v TR považujem za absolútny flop, človek si tu pre krik detí vôbec neoddýchne. No a hole? To si fakt niekto myslí, že na nich sa za 40 rokov nemusí urobiť nič? Vystavovať projekty na mestskom úrade nestačí. Lanovku zrušili. Celé zle.

SkryťVypnúť reklamu

Gabriela Chamulová: Chodíme na Slovensko, viem porovnať. Turiec – otras služby, ľudia neochotní, prekrásny kraj, ale ľudia si sami škodia.

Daniel Meliš: Lebo v Turci zdochol pes a cúvame.

Lucia Vaculová: Chýbajú atrakcie, adrenalínové a zábavné aktivity, kde by si mladší i starší mohli vychutnať spojenie s prírodou a so zvieratami – kŕmenie, jazdenie, starostlivosť, fotenie. Aj ubytovanie je na žalostnej úrovni, mestské hotely nemajú čaro, treba ponúknuť chalúpky na samote s výhľadmi na hory. Veď kto sa už chce pozerať na neupravené ulice s autami.

Alojz Kollár: Turiec zaspal dobu, nedá sa tu kam ísť.

N. Kollárová: Všetci hovoria o peniazoch, ale problémom Turca sú neochotní ľudia.

Svetlana Schudichová: Žiadne atrakcie, skoro nič baby friendly, služby zlé. Termálny prameň nestačí. Aj Bešeňová ho má, ale má aj služby, ubytovanie, reštiky, aktrakcie pre deti. Všade okolo samá koliba, reštaurácia, kde môžete skončiť, keď zleziete z kopca. V Tepliciach nič nie je. Keď zídete z Veľkej Fatry, musíte zháňať nejakú krčmu po dedinách, keď chcete kofolu. Hole – žiaden marketing, žiadne služby.

SkryťVypnúť reklamu

Paľo z Martina: Nooo... Lebo v Turci sme neprerástli obdobie zemianstva. Každý hľadí len na svoju „kúriu“, spojiť sa pre spoločné dobro sa tu nenosí. V Turci platí: Keď nie je po mojom, je to totálne na ...

Peter Petrenka: Nie je tu žiaden človek na vyšších miestach, ktorý by sa bil za Turiec.

Branislav Glejtek: Kultivovanosť? Nemáme. Peniaze? Nemáme. Poriadok? Nemáme. Systém v doprave a turizme? Nikdy ani nebude. Reklama? Nemáme. Správni ľudia? Nemáme. Normálne cesty? Nemáme. Hrdosť na svoj kraj? Nemáme. Rozumné riešenia? Nemáme.

Bojo Miso: Kvalitný personál. Môže sa pokrájať a zdutá, neochotná, neusmiata persóna ti to pokazí za minútu.

Róbert Fabián: Lebo to nie je o tom len mať. Treba sa aj starať.

Ján Havko: Lebo nemáme efektívny marketing, treba si pozrieť výročné správy jednotlivých klastrov inde, tam možno vidieť zdroje, ktoré sú dostupné na propagáciu regiónu.

Július Maršala: Kto chce, nájde, čo hľadá. Ja Turiec milujem taký, aký ho máme. A vy ostatní utekajte na Liptov, keď ho takto ospevujete.

Ivana Nogová: Chýba propagácia a prepájanie jednotlivých aktivít pre turistov. Je to jednoduché, len majitelia možno nemajú telefóny a nevedia sa dohodnúť.

Mária Hrušková: Popravde, mne sa Turiec viac páči ako Liptov. Tam je čistá komercia.

Dušan Meško: A ďalší fenomén, pre Martin unikátny. Od roku 1992 sa zišlo v meste asi 1800 zahraničných študentov – každý tu bol viac ako šesť rokov. Do mesta priniesli peniaze – do služieb, ubytovania, reštiky, taxi. Možno tu prišlo odhadom aj 100 miliónov USD. Vníma to niekto v Martine? Ako by vyzeralo mesto, keby tie milióny sem neprišli?

Key-t Roxerová: Bolo by treba inak myslieť, začať od seba, nie iba frfľať. Keby rodičia chodili s deťmi namiesto búchania do mobilov na túry, možno by sa viac zmenilo na tom, ako Turiec vyzerá.

Kam vyraziť v Turci

Koncert skupiny Hex v Martine bude 28.4. o 20:00 v Barmuseum.

Fefe, Yxo, Šarkan a Tybyke zahrajú zajtra v Barmuseum najväčšie hity aj chuťovky, ktoré už dávno naživo nezazneli.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 842
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 353
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 146
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 262
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 680
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 039
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 890
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 552
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Nové ihrisko je plné noviniek.


1
Ľubomír Žila pri Socháňovej fotografii dievčaťa z Rakova.

Vypátral, že obec mala byť zaplavená.


Čerstvo upečené – presne také pečivo si môžete vychutnať vo vašich domovoch vďaka spolupráci Lidla so slovenskými dodávateľmi.


V čase, keď záujem mladých ľudí o odborné školstvo na Slovensku klesá, sme sa v Strednej odbornej škole obchodu a služieb v Martine rozhodli ísť inou cestou.


Už ste čítali?