Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Ľudia hundrú, no pekelný stroj na martinskej pošte ostane

Na pošte v Martine vás vybavia iba ak máte vytlačený poradový lístok s konkrétnou službou. Ľudia frflú, že čakajú omnoho dlhšie ako kedysi. Za odstránenie automatu už vznikla i petícia. Pošta ale tvrdí, že ich nový systém má iba pozitíva a je efektívnejší.

Vyvolávací systém zaviedli na pošte v centre mesta.Vyvolávací systém zaviedli na pošte v centre mesta. (Zdroj: ANDREA DUDRÁKOVÁ)

MARTIN. Už vyše polroka funguje na pošte v centre Martina automat na vyvolávacie lístky. Klienti už nečakajú v rade pred okienkom tak, ako kedysi, ale k prepážke s pracovníčkou pošty sa dostanú až vtedy, keď si na displeji automatu stlačia službu, ktorú chcú vybaviť a s vytlačeným poradovým číslom počkajú, kým na nich príde rad.

Nový systém sa ale doteraz medzi ľuďmi príliš neuchytil a mnohí stále hundrú, že čas čakania sa zbytočne predĺžili a automat služby viac komplikuje ako uľahčuje.

Musíte byť stále vstrehu

Pravidelnou zákazníčkou pošty je i Martinčanka Katarína, ktorá tam chodí vybavovať firemnú korešpondenciu. Hovorí, že od novembra, keď nový systém zaviedli, je situácia rovnako zlá.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Chcete ísť na miesta, o ktorých nevedia ani v cestovke? Sadnite na bicykel Čítajte 

„Problém je ten, že nikdy neviete, aké číslo idú k okienku práve vyvolať, keďže nenasledujú za sebou. Najskôr skočí napríklad číslo 710, potom 120 a zas úplne iné. Človek musí byť stále v strehu,“ opisuje situáciu Katarína, ktorá kedysi chodila na poštu aj dvakrát do týždňa, no od zavedenia automatu od toho upustila.

„Balíky a listy už zanášam iba raz týždenne, lebo vždy keď idem na poštu, čakám tam minimálne polhodinu. A je jedno, či ste tam ráno, cez obed alebo popoludní. Riešim to tiež tak, že veci idem vybaviť na poštu na Severe. Ale takýchto múdrych ako ja je viac, čakám teda aj tam. Skrátka blázinec,“ spomína Martinčanka.

Ako ďalej hovorí, pred časom automat prestal asi na dva týždne fungovať a situácia odrazu vyzerala inak.

„Vybavená som bola za tri minúty. Ľudia chodili k okienkam po starom a všetko išlo hladko. Preto nerozumiem, na čo je dobrý automat,“ krúti hlavou Katarína.

Skryť Vypnúť reklamu

Stlačia, aj čo nechcú

Negatívnu skúsenosť s vyvolávacím automatom má i Stanislav Thomka, martinský poslanec. Keďže aj jemu sa dostalo do uší viacero sťažností na nový systém vybavovania klientov na pošte, na internete spustil online petíciu na zrušenie automatu. Zatiaľ ju podpísalo okolo dvesto ľudí. Vedeniu pošty zároveň napísal otvorený list, kde im opísal napätú atmosféru na martinskej pošte a rôzne komplikácie pri vybavovaní.

„Väčšinou ľudia zvyknú stlačiť práve to, čo stlačiť nechcú, a tak držia v ruke aj tri lístky. Je problém vyhľadať vhodnú službu, keďže celé rozdelenie je podľa mňa neprehľadné. Ja chodím na poštu často a už viem, čo stlačiť, ale takých ako ja, je naozaj minimum. Ale i tak si vždy musím na túto inštitúciu vyhradiť aspoň 45 minút, aby som všetko potrebné vybavil,“ zmieňuje sa Stanislav Thomka a dodáva, že ľudia automat familiárne nazývajú pekelný stroj.

Skryť Vypnúť reklamu

Hnev klientov

Poslanec zo svojich skúseností hovorí, že čakacie lehoty sa predlžujú tiež preto, lebo klienti niekedy nepostrehnú, že už na monitore svieti ich číslo, a kým sa dostavia k okienku, ktoré je od ich sedačky vzdialené, uplynie opäť určitý čas.

„Už som videl aj to, že kým prišiel človek k okienku, tak tam skočilo iné poradové číslo. Je to totálny chaos,“ konštatuje S. Thomka.

„Ešte som nenašiel človeka, ktorý by na súčasný systém nenadával, vrátane zamestnancov Slovenskej pošty. Ľudia sa na nich vyvršujú, lebo nemajú telefónne číslo na toho, kto toto celé vymyslel. Vedenie pošty som preto v otvorenom liste požiadal, aby automat na poradové lístky odstránili a ostali pri zaužívanom systéme,“ hovorí martinský poslanec.

Za novým systémom si stoja

Jana Sásfaiová z odboru komunikácie Slovenskej pošty, že vyvolávací systém na vybraných poštách zaviedli, aby zvýšili komfort a spokojnosť zákazníkov. Hovorí tiež, že jeho optimálne nastavenie umožňuje na poštách dosahovať zníženie čakacej doby, účelnú obsluhu a zabezpečenie diskrétnej zóny pre zákazníkov.

„V súvislosti so zavedením vyvolávacieho systému sme zaznamenali niekoľko sťažností. Pri zavedení systému sa však preukázalo, že je nutný čas na jeho akceptáciu zo strany zákazníkov, predovšetkým starších a domácich klientov, ktorí dlhodobo poznali podmienky prevádzky „svojej“ pošty,“ vyslovila sa Jana Sásfaiová. Preto sa snažili nastavenie systému prispôsobiť individuálnym podmienkam martinskej pošty. Riešili to niekoľkými opatreniami: zmenou priradenia produktov a služieb a priradenie priorít pre ich vybavovanie, zmenou organizácie práce na pošte v zmysle posilnenia pracoviska v čase zvýšenej intenzity klientov, opakovanou inštruktážou zamestnancov pošty k používaniu vyvolávacieho systému, zabezpečením osobitného dohľadu či priebežným monitoringom štatistky tohto systému.

„Na základe prijatých opatrení na Pošte Martin 1 došlo k výraznému zlepšeniu priemerného času čakania. V januári bola priemerná doba čakania 8.10 min., teraz je priemerná doba čakania 4.52 min.,“ konštatuje Sásfaiová a dodáva, že pre už vymenované benefity vnímajú zavedenie systémov pozitívne a radi by ich rozšírili aj na ďalšie vybrané pobočky.

Odbiť sa nenechá

V odpovedi, ktorú na svoj list dostal od Slovenskej pošty Stanislav Thomka, pošta tiež argumentuje, že prevádzku vyvolávacích systémov monitorujú a na pripomienky zákazníkov i zamestnancov sú pripravení reagovať, aby zabezpečili rýchlu a efektívnu obslužnosť.

„Aby sme mohli reálne zhodnotiť situáciu a prípadne vykonať nápravu, odporúčame v podnetoch uvádzať konkrétne informácie – napr. poradové číslo, dátum, atď.,“ uvádza sa v ich stanovisku poslancovi Thomkovi.

Stanislav Thomka sa však nemieni len tak ľahko vzdať a v snahe o odstránenie vyvolávacieho automatu v Martine chce pokračovať.

„Plánujem pokračovať v zbieraní podpisov na petíciu a odpoveď zo Slovenskej pošty zverejním, aby Martinčania vedeli, že podľa tejto inštitúcie je všetko v poriadku,“ dodáva Thomka.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Zelená Bratislava
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 579
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 052
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 573
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 631
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 12 401
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 898
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 005
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 8 991
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 976
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 8 616
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Hokejisti by mohli dostať peniaze do dvoch týždňov

Spojenie dvoch najvyšších hokejových súťaží zväz nepodporil. Nedovoľujú to normy.

Na ľade naraz trénuje len päť hráčov a brankár.
V nemocnici pribudlo ďalšie odberové miesto, testy už robia dva tímy.

Prezidentka Zuzana Čaputová v Martine, vyjadrila sa aj k celoplošnému testovaniu

So zdravotným personálom nemocnice sa rozprávala o tom, ako zvládajú nápor nových pacientov nakazených ochorením Covid –19, ale aj o tom, či sú personálne i lôžkové kapacity nemocnice dostačujúce.

Prezidentka Zuzana Čaputová dnes v Martine poďakovala všetkým lekárom aj zdravotníckemu personálu.

Biatlonistom sa vrchol letnej sezóny vydaril

Letná biatlonová sezóna vyvrcholila v Revúcej majstrovstvami Slovenska. Darilo sa aj Martinčanom.

Martinčanom sa na slovenskom šampionáte v letnom biatlone darilo.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koronavírus si vyžiadal prvú obeť z radov zdravotníkov

Obvodný lekár v Lokci podľahol ochoreniu COVID-19, mal len 48 rokov.

Najviac nakazených pribudlo v Košiciach a v okrese Čadca

Nedeľňajší rekord sa vyšplhal na číslo 860.

KORONAVÍRUS: Žilina hlási menej nakazených, Čadca medzi najhoršími

V nemocniciach je hospitalizovaných 638 pacientov.

Nedeľný rekord. V Trenčianskom kraji pribudlo 104 pozitívne testovaných

Laboratóriá na Slovensku otestovali 5 025 vzoriek, celkový počet pozitívnych bol 860.

Už ste čítali?