Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Ľudia hundrú, no pekelný stroj na martinskej pošte ostane

Na pošte v Martine vás vybavia iba ak máte vytlačený poradový lístok s konkrétnou službou. Ľudia frflú, že čakajú omnoho dlhšie ako kedysi. Za odstránenie automatu už vznikla i petícia. Pošta ale tvrdí, že ich nový systém má iba pozitíva a je efektívnejší.

Vyvolávací systém zaviedli na pošte v centre mesta.Vyvolávací systém zaviedli na pošte v centre mesta. (Zdroj: ANDREA DUDRÁKOVÁ)

MARTIN. Už vyše polroka funguje na pošte v centre Martina automat na vyvolávacie lístky. Klienti už nečakajú v rade pred okienkom tak, ako kedysi, ale k prepážke s pracovníčkou pošty sa dostanú až vtedy, keď si na displeji automatu stlačia službu, ktorú chcú vybaviť a s vytlačeným poradovým číslom počkajú, kým na nich príde rad.

Nový systém sa ale doteraz medzi ľuďmi príliš neuchytil a mnohí stále hundrú, že čas čakania sa zbytočne predĺžili a automat služby viac komplikuje ako uľahčuje.

Musíte byť stále vstrehu

Pravidelnou zákazníčkou pošty je i Martinčanka Katarína, ktorá tam chodí vybavovať firemnú korešpondenciu. Hovorí, že od novembra, keď nový systém zaviedli, je situácia rovnako zlá.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Chcete ísť na miesta, o ktorých nevedia ani v cestovke? Sadnite na bicykel Čítajte 

„Problém je ten, že nikdy neviete, aké číslo idú k okienku práve vyvolať, keďže nenasledujú za sebou. Najskôr skočí napríklad číslo 710, potom 120 a zas úplne iné. Človek musí byť stále v strehu,“ opisuje situáciu Katarína, ktorá kedysi chodila na poštu aj dvakrát do týždňa, no od zavedenia automatu od toho upustila.

„Balíky a listy už zanášam iba raz týždenne, lebo vždy keď idem na poštu, čakám tam minimálne polhodinu. A je jedno, či ste tam ráno, cez obed alebo popoludní. Riešim to tiež tak, že veci idem vybaviť na poštu na Severe. Ale takýchto múdrych ako ja je viac, čakám teda aj tam. Skrátka blázinec,“ spomína Martinčanka.

Ako ďalej hovorí, pred časom automat prestal asi na dva týždne fungovať a situácia odrazu vyzerala inak.

„Vybavená som bola za tri minúty. Ľudia chodili k okienkam po starom a všetko išlo hladko. Preto nerozumiem, na čo je dobrý automat,“ krúti hlavou Katarína.

SkryťVypnúť reklamu

Stlačia, aj čo nechcú

Negatívnu skúsenosť s vyvolávacím automatom má i Stanislav Thomka, martinský poslanec. Keďže aj jemu sa dostalo do uší viacero sťažností na nový systém vybavovania klientov na pošte, na internete spustil online petíciu na zrušenie automatu. Zatiaľ ju podpísalo okolo dvesto ľudí. Vedeniu pošty zároveň napísal otvorený list, kde im opísal napätú atmosféru na martinskej pošte a rôzne komplikácie pri vybavovaní.

„Väčšinou ľudia zvyknú stlačiť práve to, čo stlačiť nechcú, a tak držia v ruke aj tri lístky. Je problém vyhľadať vhodnú službu, keďže celé rozdelenie je podľa mňa neprehľadné. Ja chodím na poštu často a už viem, čo stlačiť, ale takých ako ja, je naozaj minimum. Ale i tak si vždy musím na túto inštitúciu vyhradiť aspoň 45 minút, aby som všetko potrebné vybavil,“ zmieňuje sa Stanislav Thomka a dodáva, že ľudia automat familiárne nazývajú pekelný stroj.

SkryťVypnúť reklamu

Hnev klientov

Poslanec zo svojich skúseností hovorí, že čakacie lehoty sa predlžujú tiež preto, lebo klienti niekedy nepostrehnú, že už na monitore svieti ich číslo, a kým sa dostavia k okienku, ktoré je od ich sedačky vzdialené, uplynie opäť určitý čas.

„Už som videl aj to, že kým prišiel človek k okienku, tak tam skočilo iné poradové číslo. Je to totálny chaos,“ konštatuje S. Thomka.

„Ešte som nenašiel človeka, ktorý by na súčasný systém nenadával, vrátane zamestnancov Slovenskej pošty. Ľudia sa na nich vyvršujú, lebo nemajú telefónne číslo na toho, kto toto celé vymyslel. Vedenie pošty som preto v otvorenom liste požiadal, aby automat na poradové lístky odstránili a ostali pri zaužívanom systéme,“ hovorí martinský poslanec.

Za novým systémom si stoja

Jana Sásfaiová z odboru komunikácie Slovenskej pošty, že vyvolávací systém na vybraných poštách zaviedli, aby zvýšili komfort a spokojnosť zákazníkov. Hovorí tiež, že jeho optimálne nastavenie umožňuje na poštách dosahovať zníženie čakacej doby, účelnú obsluhu a zabezpečenie diskrétnej zóny pre zákazníkov.

„V súvislosti so zavedením vyvolávacieho systému sme zaznamenali niekoľko sťažností. Pri zavedení systému sa však preukázalo, že je nutný čas na jeho akceptáciu zo strany zákazníkov, predovšetkým starších a domácich klientov, ktorí dlhodobo poznali podmienky prevádzky „svojej“ pošty,“ vyslovila sa Jana Sásfaiová. Preto sa snažili nastavenie systému prispôsobiť individuálnym podmienkam martinskej pošty. Riešili to niekoľkými opatreniami: zmenou priradenia produktov a služieb a priradenie priorít pre ich vybavovanie, zmenou organizácie práce na pošte v zmysle posilnenia pracoviska v čase zvýšenej intenzity klientov, opakovanou inštruktážou zamestnancov pošty k používaniu vyvolávacieho systému, zabezpečením osobitného dohľadu či priebežným monitoringom štatistky tohto systému.

„Na základe prijatých opatrení na Pošte Martin 1 došlo k výraznému zlepšeniu priemerného času čakania. V januári bola priemerná doba čakania 8.10 min., teraz je priemerná doba čakania 4.52 min.,“ konštatuje Sásfaiová a dodáva, že pre už vymenované benefity vnímajú zavedenie systémov pozitívne a radi by ich rozšírili aj na ďalšie vybrané pobočky.

Odbiť sa nenechá

V odpovedi, ktorú na svoj list dostal od Slovenskej pošty Stanislav Thomka, pošta tiež argumentuje, že prevádzku vyvolávacích systémov monitorujú a na pripomienky zákazníkov i zamestnancov sú pripravení reagovať, aby zabezpečili rýchlu a efektívnu obslužnosť.

„Aby sme mohli reálne zhodnotiť situáciu a prípadne vykonať nápravu, odporúčame v podnetoch uvádzať konkrétne informácie – napr. poradové číslo, dátum, atď.,“ uvádza sa v ich stanovisku poslancovi Thomkovi.

Stanislav Thomka sa však nemieni len tak ľahko vzdať a v snahe o odstránenie vyvolávacieho automatu v Martine chce pokračovať.

„Plánujem pokračovať v zbieraní podpisov na petíciu a odpoveď zo Slovenskej pošty zverejním, aby Martinčania vedeli, že podľa tejto inštitúcie je všetko v poriadku,“ dodáva Thomka.

Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  3. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  4. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  2. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  3. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 27 612
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 22 469
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 16 720
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 596
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 708
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 556
  7. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 3 521
  8. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 2 585

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Zuzana Valachovičová: Súľovské skaly
  3. Maťo Chudík: Odtlačky
  4. Martin Gajdoš: O chaose a trpezlivosti. Ako zaparkovať v centre?
  5. Peter Gašparovič: Kandidát na predsedu TSK Jaroslav Baška: Prioritou je poskytovanie komplexnej zdravotnej starostlivosti na jednom mieste
  6. Miroslav Ferkl: Putin obviňuje Washington.
  7. Peter Slamenik: Good idea Slovenia
  8. Marek Kytka: Projektil Lászlá Bénesa a profesorský gól Stana Lobotku
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 424
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 142
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 5 787
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 4 179
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 953
  6. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 906
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 798
  8. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 764
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Prípravný zápas našich v Žiline sa premenil na gólovú prestrelku.

Hokejová odveta v Žiline sa premenila na dvanásťgólovú prestrelku. Aj keď išlo „len“ o prípravný duel, na ľade nechýbali emócie.


3 h
www.MYtipujeme.sk

Registrácia je bezplatná.


15 h
Bystrička doma nedala gól, a tak body nezískala.

Ani počas druhého ligového víkendu turčianskym celkom body na ich kontá veľmi nepribúdali. Jediný sa podarilo získať Sučanom za domácu remízu s Rabčou.


14 h
Na mieste zasahovali horskí záchranári.

Polícia začala trestné stíhanie vo veci trestného činu usmrtenia.


a 1 ďalší 16 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Zuzana Valachovičová: Súľovské skaly
  3. Maťo Chudík: Odtlačky
  4. Martin Gajdoš: O chaose a trpezlivosti. Ako zaparkovať v centre?
  5. Peter Gašparovič: Kandidát na predsedu TSK Jaroslav Baška: Prioritou je poskytovanie komplexnej zdravotnej starostlivosti na jednom mieste
  6. Miroslav Ferkl: Putin obviňuje Washington.
  7. Peter Slamenik: Good idea Slovenia
  8. Marek Kytka: Projektil Lászlá Bénesa a profesorský gól Stana Lobotku
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 424
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 142
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 5 787
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 4 179
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 953
  6. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 906
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 798
  8. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 764
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško

Už ste čítali?