MARTIN. Na nadjazde medzi Martinom a Sučanmi už stavbári od júna pracujú na opravách mosta, ako aj hlavnej cesty I/18.
„Most bol postavený v roku 1964 a jeho technické vybavenie nezodpovedá v súčasnosti platným požiadavkám na jeho prevádzky schopnosť,“ vysvetlila dôvody rekonštrukcie Lucia Karelová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest.
Ako ďalej povedala, cesta I. triedy sa upravuje v dĺžke desať metrov pred a za mostom, kde úplne vynovia konštrukciu vozovky. V dvoch päťdesiatmetrových úsekoch sa tiež vymení obrusná vrstva.
„Na vrchnej stavbe mostu v súčasnosti prebiehajú búracie práce, čo znamená, že odstraňujeme zábradlie, rímsy a podkladné betóny na jednej polovici v smere Žilina – Liptovský Mikuláš. Po vybúraní podkladných betónov sa posúdi únosnosť nosníkov – tzv. vloššákov,“ opísala plány Karelová.
Podľa jej ďalších slov uvažujú aj nad výmenou krajných nosníkov a zriadenia novej spriahujúcej dosky, hydroizoláciou, odvodnením, novou konštrukciou vozovky či bezpečnostným zariadením.
Cestári práce vykonávajú po poloviciach a doprava je pre obmedzenia vedená pomocou dočasného dopravného značenia v dvoch jazdných pruhoch.
Opravy tohto mosta a hlavnej cesty by mali skončiť do mája budúceho roku. Výška investície sa vyšplhá na viac ako 653 904 eur bez DPH.
Rekonštrukcia mostu je súčasťou stavby Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy – 2. fáza v Žilinskom a Trenčianskom kraji.