Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Na bývalej panelovke pribúda cestných pirátov a zabúda sa na priechody

Turčiansky tankodrom je síce fuč a po parádnom asfalte ste už zakrátko z Martina v Tepliciach, no obyvateľov troch obcí teraz trápi úplne iná vec, ako kedysi deravý asfalt.

Po bývalej panelovke už prejdete hladko a bez zdržaní.Po bývalej panelovke už prejdete hladko a bez zdržaní. (Zdroj: ANDREA DUDRÁKOVÁ)

PRÍBOVCE. TURČIANSKE TEPLICE. Jazda autom z Príboviec do Turčianskych Teplíc a späť už viac nebude tortúrou. Z niekdajšej panelovej cesty už robotníci odstránili posledný semafor, ktorý stál pri Karlovej a teraz celú trasu môžete absolvovať po novom peknom asfalte a takmer bez zdržaní.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bude sa robiť aj cez zimu

Stavebné práce však ešte pokračujú.

„Stále sa pracuje na najzložitejšej oprave mosta v Príbovciach, keďže bol výrazne podmočený. Do dvoch týždňov by sme ho však chceli zabetónovať a natiahnuť naň finálnu vrstvu asfaltu. Zatiaľ tu však stále platí obojsmerná obchádzka,“ priblížil Marcel Maťovčík, prednosta Okresného úradu Martin.

SkryťVypnúť reklamu

Ako ďalej dodal, finálny asfalt treba natiahnuť aj v úseku pri Karlovej. Zatiaľ sú tam iba dve vrstvy a cestári čakajú, kým sa zlepší počasie, aby povrch vozovky úplne dokončili. Prejazdnosť cesty to však vôbec neovplyvní.

Definitívne ukončenie stavebných prác na bývalom tankodrome je stanovené na koniec januára 2019, kedy túto cestu I. triedy prevezme Slovenská správa ciest. Dovtedy ešte treba čo-to dorobiť.

„Počas zimného obdobia sa bude robiť vodorovné a zvislé dopravné značenie, upravia sa brehy a svahy, ako aj kanalizačné vpuste,“ avizoval Marcel Maťovčík.

Hrozí aj zrážka so zverou

Odkedy už niekdajšia panelovka nie je hrboľatá či plná dier, dostala kompletne nový asfalt a je oveľa bezpečnejšia, začali to niektorí vodiči trochu zneužívať. Podľa Maťovčíkových zistení zvyknú teraz šoféri dupnúť na plyn a nedodržiavajú maximálnu povolenú rýchlosť, ktorá je 90 km/h. Intenzita dopravy sa tu poriadne zvýšila, lebo vodiči už nejazdia obchádzkovou trasou cez okolité dediny.

SkryťVypnúť reklamu

„Túto situáciu monitorujeme a budeme trvať na tom, aby tu polícia začala merať rýchlosť. Cez cestu I/65 často prebehuje zver, a tak pri kolízií s rýchlo idúcim autom môže dôjsť k nešťastiu,“ vysvetľuje prednosta. Dodáva, popri tejto komunikácií nebude osadené žiadne oplotenie, ktoré by zabránilo prebehovaniu zveri, pretože ide o cestu prvej triedy a nie rýchlostnú cestu.

Nebezpečné prebehovanie cez cestu

Ďalším problémom, ktorý vznikol na opravenej panelovke, sú tri chýbajúce priechody pre chodcov k autobusovým zastávkam - pri Rakove, Ďanovej a Karlovej. V projektovej dokumentácií sa počítalo iba s tými pôvodnými a s novými nik nerátal.

Patrik Antal, starosta Rakova, hovorí, že ľudia z ich obce majú problém dostať sa na druhú strany cesty, keď chcú ísť k zastávke smerom na Martin.

SkryťVypnúť reklamu

„Odkedy má panelovka nový asfalt, jazdí tadiaľ čím ďalej viac áut a priechod tu naozaj chýba. Takéto prebehovanie cez cestu je naozaj nebezpečné. U nás sa to týka viac pracujúcich ľudí, lebo základnú školu máme v Beniciach, ale napríklad deti z Karlovej alebo Ďanovej musia dochádzať do Martina a k zastávke na bývalej panelovke sa musia nejako dostať,“ opisuje riskantnú situáciu rakovský starosta.

Prednosta martinského okresného úradu preto už pripravuje stretnutie so starostami dotknutých obcí a správou ciest, aby hľadali nápravu.

Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  4. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  5. Vytvor si svoju budúcnosť
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 136
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 905
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 151
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 087
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 043
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 498
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 136

Blogy SME

  1. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  2. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  3. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na bratislavskom matfyze
  4. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  5. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  6. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  7. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  8. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 205 927
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 810
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 138
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 158
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 953
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 547
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 2 859
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

V tíme Turčianskej Štiavničky sa snažia skĺbiť skúsenosť s mladosťou.

Počas letnej prestávky v Turčianskej Štiavničke zvažovali i možnosť prihlásiť mužstvo do prvej triedy. Tím však v priebehu jesennej časti ukázal, že by to bola škoda. Sučanci bojovali s viacerými problémami a zatiaľ sú v súťaži poslední.


2 h

Vlastníci starších rodinných domov na Slovensku majú novú možnosť, ako sa popasovať s rastúcimi cenami energií a nákladov na bývanie.


28. nov
Ján Gríger (vpravo) patril na jeseň medzi najlepších hráčov Bystričky.

Na Bystričke s umiestnením v strede tabuľky úplne spokojní nie sú. Blatničania síce v úvode ročníka zaplatili nováčikovskú daň, no z vlastných chýb sa dokázali poučiť.


23 h
Hala v ktorej by mala byť závod na spracovanie odpadu.

V Turčianskej kotline by mali spracovávať stotisíc ton odpadu ročne.


29. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Želiezovský dub bol jedným z troch najvýznamnejších stromov v Uhorsku.


21 h

Podľa nameraných hodnôt mohol spôsobiť výbuch.


18 h

V Turčianskej kotline by mali spracovávať stotisíc ton odpadu ročne.


29. nov

Vodič zraneniam podľahol v nemocnici.


24 h

Blogy SME

  1. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  2. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  3. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na bratislavskom matfyze
  4. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  5. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  6. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  7. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  8. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 205 927
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 810
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 138
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 158
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 953
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 547
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 2 859
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?

Už ste čítali?