Čo je zárukou dobrého plesu? Hovoríme s Adrianou Pobehovou, marketingovou manažérkou a Stanislavom Mačorom, tamojším event managerom, ktorí spolu zabezpečujú návrh, propagáciu, prípravu a realizáciu všetkých podujatí organizovaných hotelom.
V Turci sa konajú rôzne plesy, niektoré organizujete vy, v iných prípadoch poskytujete organizátorom priestory. Ako dlho trvajú prípravy a na čo všetko treba myslieť?
Adriana Pobehová: Dĺžka prípravy sa odvíja od toho, o aký ples ide. Pri našom plese All Inclusive plese začínajú prípravy na nasledujúci ročník krátko po skončení toho aktuálneho, keď si zhodnotíme jeho úspech, prípadne nedostatky. V ostatných prípadoch reagujeme na požiadavky organizátora. Náš event manažér dohodne priestor, vhodné menu a oboznámi sa s programom plesu niekoľko mesiacov vopred. Potom všetko pripravíme podľa dohodnutých požiadaviek.
Čo možno občas organizátori podcenia, čo by mohlo poznačiť úroveň plesu?
A. P.: U nás sa konajú plesy s dlhou tradíciou, v niektorých prípadoch majú organizátori za sebou desiatky zrealizovaných plesov, preto dobre poznajú svojich hostí, ich potreby a to, ako by mal ples vyzerať. Čiže väčšinou je všetko podľa očakávaní.
Ako by malo vyzerať správne „plesové menu“ a koľko chodov by malo mať? Aké druhy jedál sú na ples úplne nevhodné a prečo?
Stanislav Mačor: Hosťom treba podávať minimálne tri chody, ale ideálne by sa mali ponúkať štyri. Pri výbere plesového menu musí šéfkuchár vždy zvážiť výber jedál s prihliadnutím na počet vydaných porcií tak, aby všetky mali rovnakú kvalitu a teplotu. Pri servírovanom menu je teda na plese nevhodné podávať napríklad ryby, hovädzie steaky či cestoviny.
A ako je to s hudbou? Čomu sa treba vyhnúť a na čo by DJ nemal zabudnúť?
S. M.: Hudba je veľmi dôležitá, DJ alebo hudobná skupina by nemali zabudnúť na úvodný valčík a výber hudby prispôsobiť vážnosti udalosti.
Dodržujú na vašich plesoch hostia stanovený dress code? Vídavať ešte u žien krátke šaty?
A. P.: Dámy si väčšinou šaty požičiavajú, prípadne kupujú v špeciálnych požičovniach alebo obchodoch, kde im personál určite pomôže s výberom, prípadne ich zasvätí do aktuálnych trendov a požadovaného dress codu. To isté platí u pánov. V 90 percentách prípadov hostia, najmä generačne starší, dress code dodržia, pri mladších návštevníkoch sem tam slečny siahnu aj po krátkych kokteilkách.