Dve tony odpadu. Na ceste do Martina

Za poriadok medzi Žilinou a Martinom zodpovedá Slovenská správa ciest.

(Zdroj: SITA )

ŽILINA, MARTIN. Kopy neporiadku, rozhádzané pneumatiky, zápach a preplnené odpadkové koše. Koniec zimy priniesol na ceste medzi Žilinou a Martinom veľmi smutný pohľad na súvislú skládku odpadov, ktorá sa vinula popri najfrekventovanejšej komunikácii prvej triedy.

Prečítajte si tiež: Štadión na Pltníkoch by mali začať stavať počas tohto leta Čítajte 

Mnohé odpočívadlá popri cestách, ktoré majú vodičom poskytnúť priestor pre oddych, naopak, odrádzajú od zastavenia a u návštevníkov kazia dojem zo Slovenska.

Žilinčan Ján Rzeszoto sa na neporiadok v okolí odstavných plôch a odpočívadiel nemohol pozerať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nevedel sa zmieriť s tým, že sa krajina pod hradom Strečno mení na obrovskú skládku odpadu. Spustil vlastnú iniciatívu a začal sa na úradoch zaujímať, kto je za tento stav zodpovedný.

Spojnicu medzi západom a východom, cestu I/18, spravuje Slovenská správa ciest. Tam sa dozvedel, že čistenie okolia odpočívadiel a ciest si objednávajú na žilinskej župe, ktorá sa má cez svoje regionálne správy ciest ŽSK o poriadok starať.

„Samozrejme, zavolal som na Žilinský samosprávny kraj, kde mi bolo povedané, že je to síce pravda, ale SSC si nedostatočne objednáva služby. Dokonca oproti rokom 2016/2017 sa zmenila frekvencia vývozu a čistenia z dvakrát za týždeň na jedenkrát za týždeň. Správa ciest ŽSK nemá od SSC ani objednávku na dočistenie okolia, a preto je stav taký katastrofálny,“ zverejnil svoje zistenia Ján Rzeszoto.
Podľa jeho názoru je logika znižovania frekvencie čistenia odpočívadiel scestná, pretože intenzita dopravy rastie. Kompetentných vyzval, aby problém znečisteného okolia ciest vyriešili.

SkryťVypnúť reklamu

„Nie je možné, aby správca ciest bol najväčším znečisťovateľom práve svojou nečinnosťou na tejto ceste.

Obyvatelia chcú služby a jednou z nich sú aj dôstojné odpočívadlá a pravidelná údržba ciest v Žilinskom samosprávnom kraji.“

Tridsať hodín mesačne

Správy a údržby ciest Žilinského samosprávneho kraja robia poriadky nielen v okolí ciest druhej a tretej triedy, ktoré majú v správe, ale pre Slovenskú správu ciest čistia aj odpočívadlá na jednotkách.

Na hornom Považí takto župa zabezpečuje poriadok na deviatich odpočívadlách a odstavných plochách, ktoré spravuje Slovenská správa ciest. Hovorkyňa žilinskej župy Martina Remencová potvrdila, že na odpočívadlách robia poriadky len vtedy, keď dostanú objednávku od SSC.

„Frekvencia údržby je jedenkrát týždenne, maximálne 30 hodín za mesiac. Počas letnej údržby je to spravidla dvakrát týždenne. V prípade objednávky správcu cesty SSC sa upratovanie vykonáva aj častejšie, podľa požiadavky,“ vysvetlila Remencová.

SkryťVypnúť reklamu

Priznala, že čistota v okolí ciest nielen prvých tried, na odstavných plochách a odpočívadlách nie je dostatočná. „Čoraz častejšie sa stretávame s tým, že odpad, ktorý sa tam nachádza, nie je len od vodičov, ktorí miesto využijú na odpočinok počas jazdy, ale aj odpad komunálny, staré pneumatiky a nepotrebná stará elektronika, ktorú tam umiestňujú občania z blízkeho okolia.“

Na námietku Jána Rzeszota, že na odpočívadlách je nedostatok smetných košov, reagovala tak, že v minulosti skúšala Správa ciest ŽSK v spolupráci s SSC rôzne typy odpadkových košov vrátane veľkoobjemových, ale situáciu to neriešilo. „Naopak, koše boli neustále odcudzované, poškodzované alebo v priebehu niekoľkých dní naplnené rôznym odpadom.“

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5WMY na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 432
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 603
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 376
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 427
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 025
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 609
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 071
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Obľúbený predajca elektroniky NAY pokračuje vo svojom VEĽKOM VÝPREDAJI.


Anastasia Kuzminová a Liliana Hausnerová.

Liliana Hausnerová si vďaka svojej bežeckej záľube užila deň, na ktorý nezabudne do konca života.


Branislav Kováčik z Martina.

Husle Branislava Kováčika poznajú vo svete.


Monika Maruňáková 1

Uctili si dôležité momenty našich dejín.


TASR

Už ste čítali?