Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Volkswagen v Martine vyrobil za 20 rokov vyše 522 miliónov komponentov

V závode Volkswagen Slovakia v Martine vyrobili počas dvoch desaťročí viac ako 522 miliónov komponentov, ktoré sú súčasťou miliónov vozidiel exportovaných do celého sveta.

Na snímke zamestnanci závodu Volkswagen Slovakia v Martine.Na snímke zamestnanci závodu Volkswagen Slovakia v Martine. (Zdroj: TASR - Erika Ďurčová)

MARTIN. V závode Volkswagen Slovakia v Martine vyrobili počas dvoch desaťročí viac ako 522 miliónov komponentov, ktoré sú súčasťou miliónov vozidiel exportovaných do celého sveta. Investície v turčianskom regióne dosiahli celkovo viac ako 260 miliónov eur. Pri príležitosti 20. výročia spustenia výroby komponentov v martinskom závode o tom TASR informovala hovorkyňa spoločnosti Volkswagen Slovakia Lucia Kovarovič Makayová.

Prečítajte si aj: V Martine pri úprave koryta znečistili stavbári potok betónom Čítajte 

"Za úspechom martinského závodu stojí viac ako 800 kvalifikovaných zamestnancov, ktorým patrí veľké poďakovanie za ich dlhoročné pracovné nasadenie a angažovanosť. Aj vďaka nim patrí závod v Turci medzi atraktívne a konkurencieschopné komponentné závody v rámci celého koncernu. Dokazuje to okrem iného pridelenie nového produktu, avizované na začiatku tohto roka. Môžem potvrdiť, že v Martine sme na dobrej ceste k zabezpečeniu pracovných miest a udržateľnej transformácii smerom k elektromobilite," uviedol predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť vo Volkswagen Slovakia Oliver Grünberg.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Martinský závod Volkswagen Slovakia je súčasťou koncernovej spoločnosti Volkswagen Group Components. "Na ploche 58.000 metrov štvorcových sa tu vyrábajú komponenty pre prevodovky a podvozky ako ozubené kolesá, telesá diferenciálov, hriadele a synchrónne diely. Vyše 90 % produkcie smeruje do koncernových závodov v Nemecku, kde ju zabudovávajú do vyše 60 modelov vozidiel šiestich koncernových značiek (Volkswagen, Škoda, Seat, Audi, Porsche a Volkswagen Úžitkové vozidlá). Časť produkcie zostáva dočasne na Slovensku. V bratislavskom závode ich montujú do šesťstupňových manuálnych prevodoviek pre modely štyroch koncernových značiek. V roku 2019 v turčianskej fabrike vyrobili takmer 30 miliónov komponentov," doplnila Kovarovič Makayová.

SkryťVypnúť reklamu

"Posledné dve desaťročia boli v automobilovom priemysle veľmi dynamické. Všetky globálne zmeny v tomto odvetví sa priamo dotýkajú aj nášho závodu. Cieľom je držať krok s dobou a zachovať si konkurencieschopnosť, aby sme si udržali pozíciu spoľahlivého a sociálne zodpovedného zamestnávateľa. V rámci konkurenčného boja sa nám len nedávno podarilo získať výrobu nového diferenciálu pre elektrické pohony, ktorá so sebou prináša celkové investície v objeme približne 35 miliónov eur. Takéto rozhodnutia dokazujú, že máme odborné kompetencie reagovať na prebiehajúcu transformáciu mobility," podotkol vedúci výrobného závodu Martin Christian Rauch.

Podľa hovorkyne Volkswagen Slovakia prinášajú nové investície so sebou ďalší rozvoj martinského závodu, v ktorom onedlho nasadia nové výrobné technológie ako laserové zváranie, vákuové kalenie a zamestnanci získajú nové možnosti vzdelávania.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 786
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 031
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 396
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 127
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 839
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 711
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 675
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 334

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  3. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  4. Jozef Stasík: EU a roboty
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  6. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 056
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 577
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 518
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 821
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 612
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 406
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 528
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 401
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Mužovi bola zadržaná plynová pištoľ.

Na 42-ročného muža bol podaný návrh na vzatie do väzby.


16 h
Neurológ Marek Tarčák odporúča nepodceňovať bolesti hlavy.

Spúšťačom migrény môže byť čokoláda či plesnivý syr.


20 h
Jozef Huťka (vpravo) so svojím dlhoročným „spolubojovníkom“ Jánom Diabelkom.

Legendárny Jozef Huťka oslávil na konci januára 75. narodeniny. Ak spočítame všetky prípravné, pohárové i majstrovské zápasy, za Martin odohral 1 124 duelov.


21 h
Predstavenie knihy sprevádzal aj hudobný doprovod.

Novinky z Belej-Dulíc, Príboviec a Trebostova.


7. feb

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  3. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  4. Jozef Stasík: EU a roboty
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  6. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 056
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 577
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 518
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 821
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 612
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 406
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 528
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 401
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)

Už ste čítali?