KLÁŠTOR POD ZNIEVOM. Pedagógovia rozdelili vyučovanie žiakov do štyroch skupín a to nielen v závislosti od technického vybavenia domácností detí, ale tiež úrovne ich vedomostí.
„Žiaci prvého a druhého stupňa, ktorí majú doma internet sa každý deň učili

cez online hodiny prostredníctvom aplikácie Zoom. Deti, ktoré mali horšie pripojenie na web, využívali stránku Edupage, kde im učitelia zadávali domáce úlohy podľa toho, čo prebrali s ich spolužiakmi cez online vyučovanie,“ vysvetľuje Jana Učníková, riaditeľka školy v Kláštore pod Znievom.
Dodáva, že pri školákoch, ktorí doma nemali zavedené žiadne internetové pripojenie alebo v prípade žiakov z centra pre týrané matky s deťmi Brieždenie, im školské asistentky nosili úlohy priamo domov. Raz do týždňa ich potom prišli vziať už spracované a odovzdali jednotlivým vyučujúcim na kontrolu.
Škola tiež ponúkla možnosť zapožičania počítačov a tabletov pre rodiny, ktoré ich nemali doma.
Letná škola bude fungovať
„Naše asistentky a učitelia pracujú aj so školákmi zo sociálne znevýhodneného prostredia či marginalizovaných skupín, s ktorými sa mnohí rodičia nezvládajú doma učiť. Mnohí dostávali i špeciálne konzultácie po telefóne. Zapojená bola i naša špeciálna pedagogička, ktorá slabším žiakom pomáhala s vyučovaním priamo v škole. Pre dodržanie bezpečnostných opatrení s ňou bol ale vždy iba jeden školák,“ opisuje Jana Učníková.
Systém online výučby zúžili v Kláštore na štyri hlavné predmety, no nepodcenili ani tie výchovné.
„Pedagógom som vždy zdôrazňovala, že keď vidia, že deti potrebujú prestávku a na chvíľu vypnúť, tak nech im zadajú napríklad kreslenie, čítanie alebo si spoločne zaspievajú. V práci aj počas karantény pokračovala i naša školská psychologička, ktorá pomáhala nielen žiakom, ale poradiť sa s ňou mohli tiež rodičia a naši učitelia,“ približuje riaditeľka.
Hovorí, že od prvého do tridsiateho júna sa budú snažiť uzavrieť školský rok so všetkými školákmi.
„Do letnej školy, ktorá bude dobrovoľná sa ale budeme snažiť predovšetkým dotiahnuť deti z marginalizovaných skupín či sociálne znevýhodneného prostredia, aby dôsledne dobrali naplánované učivo,“ dodala Jana Učníková.