MARTIN. Výstavba cyklospojnice medzi Martinom a Vrútkami zatiaľ prebieha podľa plánu a nemá výraznejšie omeškanie. Vyasfaltovaných je prvých 600 metrov v úseku od Pltníkov.
„Chýba tu už len vodorovné dopravné značenie, stĺpiky, zábradlie a úprava terénu,“ priblížil Martin Beniač, riaditeľ závodu Žilina spoločnosti Doprastav.
Trasa od Pltníkov ďalej pokračujepo pravom nábreží rieky Turiec a popod cestu I/18. Aj tam aktuálne robotníci pracujú na oceľovej lávke, ktorej nosnú konštrukciu už osadili do terénu. Vedie ponad rieku súbežne s existujúcim mostom. Cyklotrasa potom pokračuje po ľavej strane rieky až po hranicu katastrálneho územia miest Martin a Vrútky.
Celková dĺžka nového cyklochodníka bude 2,79 kilometra a výstavba by mala stáť okolo 1,93 milióna eur.
Náhradná výsadba za výrub
Martin Beniač doplnil, že stavbári pracujú na piatich pracoviskách súčasne. Okrem mostíkov robia tiež terénne úpravy apodkladové vrstvy pod asfalt.
Miernemu pribrzdeniu pre koronakrízu sa stavbári nevyhli aj na tejto cyklotrase.
„Pandémia spôsobila, že bol nedostatok potrebného materiálu. Betón, ani štrk sme nemohli zohnať v takom množstve, ako sme potrebovali. V prácach nás to spomalilo zhruba o jeden mesiac,“ vysvetľuje riaditeľ žilinského závodu Doprastav.
Ako však dodáva, celú stavbu aj tak odovzdajú v dostatočnom predstihu. Termín na dokončenie prác majú stanovený do konca februára 2021.
„Cyklotrasu ale dokončíme v priebehu novembra tohto roku, pretože počas zimných mesiacov by sa na stavbe už robiť nedalo,“ avizuje Martin Beniač.
Budovaniu cyklotrasy však muselo ustúpiť niekoľko desiatok stromov, ktoré ju križovali.
„Išlo väčšinou o menšie dreviny s priemerom päť centimetrov, veľkých stromov sme vyrúbali okolo 25 kusov. Dokonca sa nám podarilo zachovať viacero majestátnych gaštanov, ktoré tak rastú hneď pri okraji cyklotrasy. V rámci projektu je však v pláne náhradná výsadba a tá počíta až s 260 novými stromami. Vysadiť by sa mali ešte v tomto roku,“ referuje Martin Beniač.