MARTIN. Marketér, dvadsaťdeväťročný Filip Lošák z Martina sa marketingu venuje už viac než osem rokov. Bol súčasťou tímu, ktorý kriesil reputáciu martinského hokeja.
Prezradil, či reklama môže klamať a zavádzať a aj to, aké princípy na nakupujúcich ľudí fungujú. Tvrdí, že ak reklama znie až príliš dobre na to, aby to bola pravda, s veľkou pravdepodobnosťou to ani pravda nie je.
V rozsiahlom rozhovore sa dozviete aj
- Ako sa v reklame využívajú ľudské emócie
- Ako marketéri v reklame vplývajú na ľudí, aby nakupovali impulzívne
- Ako na ľudí vplýva cenotvorba a ceny produktov končiace deviatkou
- Ako firmy na internete "naháňajú" potenciálnych zákazníkov
- Aký má názor na to, keď firmy v reklame vyslovene klamú
- Prečo neodporúča používať skryté taktiky na manipuláciu so zákazníkom
- Ako sa ktokoľvek z výrobnej haly môže dostať až k vlastnému podnikaniu
Prečo ste si vybrali práve marketing, čo vás na ňom najviac fascinuje?
Marketing je rýchlo rozvíjajúce sa a veľmi vzrušujúce odvetvie. Ideálne pre ľudí, ktorí sú efektívni, rozhodní a strategickí. Marketérom nuda v práci nehrozí. Jeden deň navrhujem grafiku, na druhý deň píšem strategický plán, ďalšie dni sa prehrabávam v excelovských tabuľkách alebo vymýšľam reklamné texty. Keď pracujete v marketingu, žiadne dni nie sú nikdy rovnaké.

V Martine vás ľudia mohli istý čas registrovať ako súčasť marketingového tímu, ktorý stál za znovuzrodením hokejového klubu. Ako si na tie časy spomínate?
Keď sme boli s kolegami súčasťou budovania novej identity HK Martin, bola to výzva. Išli sme od podlahy, od návrhov loga až po nastavovanie kompletnej marketingovej a komunikačnej stratégie. Aj pre mňa osobne to bola skvelá príležitosť. Mohol som spojiť moje modro-biele srdce s vlastnými pracovnými zručnosťami a následne sledovať, aký to má dopad na vnímanie martinského hokeja fanúšikmi.
Ak fanúšikovia neveria klubu, tak klubu nebudú veriť ani sponzori. Veci sa nám v tej sezóne darili vďaka spolupráci každého v klube, vrátane vedenia a celej kabíny. Vynechať nemôžem ani výkony, ktoré naši hokejisti podávali na ľade. A tak sa nám od rekonštrukcie bufetov, nového stánku pred štadiónom, cez úspešné akcie, akou bola napríklad Hybaj na hokej v spolupráci s Rišom Pánikom, podarilo postupne vracať martinský hokej do povedomia ľudí.
Vrátiť martinský hokej do pozitívneho svetla po problémoch, ktoré mal v minulosti, bol tvrdý oriešok. Ale vypredaný „zimák“ na finále proti Michalovciam ukázal, že aj keď je martinský fanúšik náročný, svoj klub podporí, keď je treba.
Ako 26-ročný ste boli úspešným ambasádorom projektu Grow with Google, pomáhali ste vyškoliť k digitálnym zručnostiam tisíce ľudí. Aký to bol pocit?
Verím tomu, že Slovensko má na viac, ako byť len výrobnou dielňou Európy.