Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Cyklotrasa funguje v Turci rok, mala by pokračovať ďalej

Martin a Vrútky prepojila cyklotrasa dlhá bezmála tri kilometre. Vedie od obchodného centra Tulip až ku križovatke Matušovičovského a Čachovského radu vo Vrútkach. Hlavnou prioritou naďalej ostáva spojenie regiónov aj podpora udržateľnej dopravy.

Cyklochodník využívajú bežci aj chodci.Cyklochodník využívajú bežci aj chodci. (Zdroj: Petra Vrzalová)

TURIEC, ŽILINA.  Nová cyklotrasa medzi Martinom a Vrútkami funguje už rok, ľudia si na ňu rýchlo zvykli. Mnohým uľahčila cestu do práce, skvalitnila možnosti tráviť voľný čas pohybom na čerstvom vzduchu.

„Táto cyklotrasa je najväčším spojivom medzi Martinom a Vrútkami. Poviem to ľudovo, už ju naozaj bolo treba ako soľ. Cyklotrasu využijem, výrazne šetrí čas. Ja sa z nej úprimne veľmi teším, pretože na bicykli chodievam často,“ povedal Rastislav Beňuš z Vrútok tesne po tom, ako sa oficiálne sprístupnila vrútocká časť cyklotrasy.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Chýbajúca infraštruktúra je veľkým slovenským nedostatkom

Cieľom projektu bolo rozvinúť infraštruktúru pre cyklistickú dopravu, a tým vytvoriť podmienky pre zvýšenie cyklodopravy s prepojením na dostupnosť do susedných Vrútok.

Zámerom bola aj podpora udržateľnej dopravy a odstraňovanie prekážok v kľúčových sieťových infraštruktúrach, taktiež vývoj a zlepšovanie ekologicky priaznivých systémov vrátane nízkohlukových a nízkouhlíkových dopravných systémov v záujme podpory udržateľnej regionálnej a miestnej mobility v meste Vrútky. V rámci projektu sa vybudovala samostatná cyklocestička spájajúca lokalitu Pltníky s mestom Vrútky po línii nábrežia rieky Turiec nadväzujúc už na vybudovaný cyklochodník popri rieke Turiec od Robotníckej ulice až po lokalitu Pltníky.

Obyvatelia Vrútok i Martina môžu cyklotrasu využívať na cestu do práce či školy.
Súmestie Martin – Vrútky je už dnes funkčne prepojené a tvorí jeden urbanistický celok. Vrútočania a ľudia z mestskej časti Priekopa cestujú do Martina často, aby využívali služby, ktoré ponúka okresné mesto, napríklad úrady štátnej správy či zdravotnú starostlivosť.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Ministerstvo dopravy je optimistické: Eurofondy nám neprepadnú, chceme vyčerpať všetko, čo sa dá

Rovnako tak Martinčania dochádzajú do Priekopy a Vrútok za štúdiom (SOŠD Martin – Priekopa, Spojená škola Vrútky) či za prácou (ŽOS, NEOGRAFIA) a taktiež aj na železničnú stanicu, keďže hlavná medzinárodná železničná trať s pravidelnými zastávkami rýchlikov a medzinárodných vlakov vedie Vrútkami.
Cyklotrasa teda obyvataľom dvoch susedných miest pomáha v lepšej dostupnosti aj možnosti cestovania. Neslúži však len funkčne, ale i rekreačne. Nie je výnimkou na cyklotrase stretnúť aj bežcov či malé deti na trojkolkách.

Súčasťou cyklochodníka sú odpočívadlá a tabule

Projekt zastrešil Integrovaný regionálny operačný program s prioritnou osou bezpečnej a ekologickej dopravy v regiónoch a špecifickým cieľom zvýšiť atraktivitu a prepravnú kapacitu nemotorovej dopravy, najmä cyklodopravy v regiónoch.

SkryťVypnúť reklamu

Cyklotrasa Martin – Vrútky bola spolufinancovaná Európskym fondom regionál-neho rozvoja v rozsahu 85 percent, 10 percent prostriedkov bolo zo štátneho rozpočtu a päť percent financovali samosprávy z vlastných zdrojov. Celkovo bolo na projekt využitých 1,8 milióna eur.

Súvisiaci článok Infraštruktúru máme nielen budovať. Musíme sa o ňu vedieť aj postarať

V okolí cyklochodníka bolo tiež umiestnené drobné vybavenie, ako lavičky, stojany na bicykle, smetné koše, informačné a náučné tabule na piatich cyklistických odpočívadlách s obdĺžnikovým pôdorysom.

Základné vybavenie odpočívadla sú dve lavičky, jeden štvormiestny stojan na bicykle a smetný kôš. Na troch z nich je tiež osadená informačná tabuľa so základnými údajmi o mieste osadenia a cyklotrase ako celku a vybraný náučný text.

Ambíciou ostáva prepojenie so Žilinou

Vďaka projektu sa vytvorili možnosti rekreačného využitia s nadväznosťou na pripravovanú cyklotrasu Martin – Strečno.

Ako uviedla hovorkyňa Žilinského samosprávneho kraja Martina Remencová, cyklotrasa Vrútky – Strečno sa delí na tri etapy.

Úsek Strečno – Strečno lávka cez Váh v dĺžke 2,2 km rieši Žilinský samosprávny kraj. Odhadované náklady sú približne 300-tisíc eur a realizácia stavby sa začne v najbližších týždňoch.

Súvisiaci článok Riaditeľ inštitútu pre dopravu a hospodárstvo: Železnice sú od eurofondov závislé

„Rekonštrukciu lávky ponad Váh rieši obec Strečno, mala by stáť okolo 700-tisíc eur. Podľa nám dostupných informácií je na rekonštrukciu lávky vyhlásené verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby,“ hovorí a pokračuje s tým, že pre obe tieto položky boli získané financie z projektu cezhraničnej spolupráce SK/CZ.
Hoci v minulosti projekt spájania regiónu Turiec so Strečnom skomplikoval nesúhlas Obecného zastupiteľstva v Nezbudskej Lúčke, aktuálne prebieha spracovanie projektovej dokumentácie na stavebné povolenie úseku cyklotrasy Nezbudská Lúčka – Lipovec – Vrútky.

„Po jej spracovaní sa začne s pripomienkovým konaním. Zámer sa teda nezastavil, pokračuje sa v jeho projektovej príprave, ktorá je však veľmi náročná,“ dodáva hovorkyňa Remencová.

Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Aké typy cukrovky poznáme?
  2. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  3. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  4. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  5. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  6. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  7. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 488
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 976
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 424
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 2 598
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 038
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 877
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 395
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 195

Blogy SME

  1. Jozo Peric: Japonsko má po 11 rokoch šancu vymaniť sa z pasce nulových až záporných úrokových sadzieb
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe
  3. Olívia Lacenová: Kam smerujú akcie herného štúdia Roblox?
  4. Rudolfa Vallová: Zábavný priemysel by vedel riadiť Sulík a kto iný?
  5. Alica Štrbavá: Pani Emília Vášáryová, gratulujem!
  6. Naďa Serafínová: Ako si hudobná skupina Maduar zarobila na konšpiračnom covidovom šialenstve
  7. Unicef Slovensko: Vojna na Ukrajine prehlbuje potravinové krízy v už aj tak chudobných regiónoch
  8. Tomáš Sedílek: Čokoláda, švajčiarske zvonce, syr... náš dnešný súper zo Švajčiarska
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 382
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 051
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 675
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 492
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 662
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 5 057
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 753
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 543
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

V štvrtom kole prvej ligy porazil Rivals tím MZ Auto 7:1.

V prvej mestskej lige sú zatiaľ bez prehry tri celky, v druhej lige dva.


6 h

PR článok


7 h
V smere na Žilinu je blokovaný jeden jazdný pruh.

Polícia upozorňuje na obmedzenie v doprave.


17. máj
Víťazný tím ZŠ Jozefa Kronera Martin.

Víťazom krajského kola minifutbalového turnaja McDonald's Cup sa stalo družstvo martinskej Základnej školy Jozefa Kronera. Úspešný tím bude reprezentovať žilinský región na finálovom turnaji v Senci.


RR 17. máj

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Firma poukazuje na nárast cien kľúčových stavebných materiálov až o niekoľko sto percent.


(JÁ) 17. máj

Cesta je obojsmerne uzavretá.


a 1 ďalší 9 h

Vedenie školy nedodržiavalo viaceré všeobecne záväzné právne a interné predpisy.


17. máj

Po škole sa šíril štipľavý zápach.


TASR 17. máj

Blogy SME

  1. Jozo Peric: Japonsko má po 11 rokoch šancu vymaniť sa z pasce nulových až záporných úrokových sadzieb
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe
  3. Olívia Lacenová: Kam smerujú akcie herného štúdia Roblox?
  4. Rudolfa Vallová: Zábavný priemysel by vedel riadiť Sulík a kto iný?
  5. Alica Štrbavá: Pani Emília Vášáryová, gratulujem!
  6. Naďa Serafínová: Ako si hudobná skupina Maduar zarobila na konšpiračnom covidovom šialenstve
  7. Unicef Slovensko: Vojna na Ukrajine prehlbuje potravinové krízy v už aj tak chudobných regiónoch
  8. Tomáš Sedílek: Čokoláda, švajčiarske zvonce, syr... náš dnešný súper zo Švajčiarska
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 382
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 051
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 675
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 492
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 662
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 5 057
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 753
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 543
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?