MARTIN. Dopravný podnik mesta Martin (DPMM) prevádzkuje hromadnú autobusovú dopravu v meste už piaty mesiac. Od 8. mája došlo k ďalšej zmene cestovných poriadkov autobusov.
„Jedno z hlavných negatív, na ktoré sme boli pravidelne upozorňovaní od cestujúcich, bolo meškanie spojov. Do poslednej zmeny cestovných poriadkov sme sa snažili zapracovať podnety od občanov,“ vysvetlil Ján Slamka, riaditeľ dopravného podniku. Dodal, že v dopravnom podniku si robili aj vlastné analýzy a zisťovali, na ktorých linkách a v ktorých časoch vozidlá najviac meškajú.
Cestovný poriadok sa menil na podnet cestujúcich
Ako konkrétny príklad uviedol úsek od zastávky Hlavná pošta po zastávku Nemocnica, kde podľa neho skúmali každý deň v týždni, v tú istú hodinu ten istý spoj, ktorý v jeden deň spomínaný úsek prešiel za dve minúty, no na druhý deň to bolo už šesť minút.
„Väčšinou meškania spôsobuje dopravná premávka v meste a intervaly medzi zastávkami zase nemôžeme natiahnuť na „desať minút“, pretože by to v konečnom dôsledku strácalo logiku,“ dodal Ján Slamka.

Martinčanka Zuzana Dvorská ešte v marci, teda pred zmenou grafikonu, upozorňovala na spoj, kedy autobus vyrážal 8:14 z Lipovca a na vrútockej železničnej stanici mal byť 8:28. Na tento spoj nadväzovala linka číslo 30, ktorá zo železničnej stanice vo Vrútkach odchádzala 8:30. Niekoľkokrát sa ale stalo, že autobus z Lipovca tento prípoj nestihol a cestujúci tak boli odkázaní čakať na ďalší spoj či zvoliť iný spôsob dopravy.
„Práve na to sme sa zameriavali, aby sa odstránili takéto nedostatky a už by sa nemalo stať, že by niekomu prípoj ušiel. Ak nastane meškanie prvého autobusu, nadväzujúci by ho mal počkať, samozrejme len pár minút, aby sa časová strata nenabaľovala,“ uviedol Ján Slamka.