Čo je hlavným bodom vašej predvolebnej kampane, na čo sa chcete prioritne zamerať po získaní mandátu?
Mesto Martin má v poslednej dekáde neustály pokles obyvateľov s trvalým pobytom. V rámci môjho manifestu pod názvom „Dobrá mestská politika“ používam slogan 50 000 + pretože na základe štatistických údajov máme posledné štyri roky na vytvorenie takých podmienok pre obyvateľov, aby sme ich motivovali ponechať si trvalý pobyt v Martine alebo sa do mesta prisťahovať z iných lokalít. Toto je kľúčový problém mesta, na ktorého riešenie sa zameriavam.
V ktorých oblastiach by malo mesto dostať nový impulz?
Som fanúšikom prírody Malej a Veľkej Fatry a uvedomujem si potenciál rozvoja cestovného ruchu. Súčasťou môjho programu sú preto opatrenia pre zvýšenie návštevnosti mesta a regiónu. Medzi moje cestovateľské destinácie patria aj inšpirujúce miesta v zahraničí, napríklad v Normandii či Škandinávii a európske mestá, z ktorých čerpám nápady a príklady dobrej praxe pre naše okolie. To je súčasťou môjho programu pre životné prostredie a komunitný rozvoj.
S ktorými krokmi doterajšieho vedenia mesta sa nestotožňujete?
Mesto malo podľa mňa slabšiu komunikáciu v oblasti investícií a projektov, ktoré sa realizovali za uplynulé roky. V Martine sa urobili mnohé veci, no málo sa o nich hovorilo. Potom naše mesto vyzerá, že sa tu skoro nič nedeje. Poviete si, že to je len politická téma, no toto vnímajú aj investori, developeri a promotéri podujatí.
Mám informácie od našich partnerov, ktorí tu nechcú investovať alebo zorganizovať kultúrne podujatie, pretože sú tu aktívne skupiny, ktoré vytrvalo šíria dezinformácie a negatívne statusy. Taký investor alebo promotér nepotrebuje Martin na svoju aktivitu, jednoducho to zrealizuje inde. Martin takto prišiel napríklad o jeden známy celoslovenský festival, na ktorého príprave som participoval v rámci komunikačnej agentúry. Kto by chcel realizovať niečo významné v meste, o ktorom počúva len negatívne veci?
Samosprávy zasiahlo zdražovanie energií, zníženie podielových daní a pomoci od štátu, ako chcete peniaze získať a kde a ako chcete šetriť?
Všetci hovoria o zdražovaní ale tomu sa nevyhneme. Treba sa zamerať na úspory. Pre Martinčanov existuje viacero riešení, ako usporiť na energiách, predovšetkým na elektrine a teple. Ja sám som v našej organizácii usporil viac než polovicu optimalizáciou nastavenia kúrenia. Nie je to žiadna veda iba užitočné kroky. V Martine chýba kancelária alebo oddelenie na poradenstvo pre obyvateľov v oblasti znižovania energetickej náročnosti. Aj toto je súčasťou môjho programu.
Na podielové dane nie som expert, no práve mestu Martin hrozí, že ak klesneme pod 50 000 obyvateľov s trvalým pobytom, čaká nás ešte nižší rozpočet. Preto podporujem všetky investície a kroky, ktoré tomu zabránia. Netreba sa báť znižovania podielových daní, ak nám bude v Martine rásť počet ľudí s trvalým pobytom. No to chce investície, ktoré je potrebné realizovať v najbližších štyroch rokoch – výstavba nových bytov a zvyšovanie občianskeho komfortu a vybavenosti v priestore mestských častí.
Dôležitým faktorom rozvoja obcí a miest sú obyvatelia. Ako chcete zabezpečiť, aby mladí ľudia, rodiny neodchádzali do iných obcí či miest?
Do Martina dochádza za prácou množstvo ľudí, sme zároveň univerzitné mesto, no kto tu pracuje a študuje, nemá tu zároveň trvalý pobyt. Aby si ľudia zriadili v Martine nové bydlisko, je to predovšetkým o motivácii založiť si tu rodinu a získať nový domov. V Martine je pekné bývanie, no pre mladé rodiny je cenovo nedostupné. Toto môžu riešiť mestské a aj súkromné nájomné byty. Preto podporujem bytovú výstavbu, komunitné projekty pre zlepšenie kvality života a zvyšovanie úrovne dopravnej infraštruktúry.
Objednávateľ: Matej Bórik, MBA, Martin
Dodávateľ: Petit Press, a.s, Bratislava, IČO: 35970253
Tlačová správa je komerčným textom a nijako neprezentuje názor redakcie. Za jej obsah a rešpektovanie zákonných noriem zodpovedá zadávateľ. Viac informácií na: https://www.petitpress.sk/uploads/media/pravidla_politicka_inzercia_4.2010.pdf