Kandidátov do samosprávy sme sa opýtali, ...

Na otázky odpovedá JUDr. Silvia Tatarková, kandidátka na poslankyňu Mestského zastupiteľstva Martin, za Mestskú časť Stred.

Čo je hlavným bodom vašej predvolebnej kampane, na čo sa chcete prioritne zamerať po získaní mandátu?

Mojím hlavným bodom je zodpovedný prístup a zodpovedné riešenia. Napriek tomu, že spoločnosť sa nachádza v ťažkých ekonomických časoch, treba si uvedomiť, že sú tu nastavené projekty a riešenia dlhodobo, ktoré treba dotiahnuť, a mesto musí byť aktívne a neskončiť len ako inštitúcia na rozdelenie a úhradu faktúr. Dôležitou súčasťou života mesta sú deti a seniori. Mám viac ako 25 rokov právnej praxe, pracujem v centre mesta, žijem tu a dennodenne riešim problémy obyvateľov mesta Martin aj verejnej správy, či už miest, alebo obcí. Preto vidím, ako veľakrát absentuje pomoc mesta rizikovým skupinám obyvateľstva, a to vo viacerých smeroch. Mám za to, že by sme mali väčšiu pozornosť venovať práve týmto skupinám. Predsa len deti sú naša budúcnosť a ak nechceme, aby sa mladí sťahovali z mesta Martin do iných okresov, mesto by sa malo snažiť vytvoriť im tu priaznivejšie podmienky na bývanie, na život, či už pracovný, alebo súkromný. Treba sa zamerať na koncepciu výstavby v meste, infraštruktúru, školy a ihriská, oddychové plochy a podporovať akcie v meste, aby Martin bol mestom, kde budeme cítiť impulz života. A na druhej strane, na seniorov sa nemôže zabúdať, práve naopak, mali by sme ich viac zapájať do spoločenského diania. Preto som sa rozhodla kandidovať na poslankyňu do mestského zastupiteľstva a mojou snahou bude presadiť väčší záujem mesta o tieto skupiny, na ktorých stojí život mesta Martin.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V ktorých oblastiach by malo mesto dostať nový impulz?

Ako Martinčanka a advokátka pôsobiaca v centre mesta Martin už dlhšie pozorujem, že sa nekladie dôraz na mládež v našom meste. Treba si uvedomiť, že každoročne do Martina prichádzajú študenti z rôznych krajín sveta za štúdiom medicíny. A práve títo sú tí, ktorí šíria meno mesta aj našej krajiny do sveta. Podpora kultúry, prístup k informáciám o meste, zameranie sa na významné budovy a pamiatky, poznanie histórie a s tým spojené náklady na ich obnovu a udržanie. Vytvorme a ponúknime im pekný obraz nášho mesta.

Mesto by sa malo zamerať na oblasť školstva, ako je zveľaďovanie budov škôl, prípadne ich renovácie, modernizovanie školských prostredí, okolie škôl a rovnako poskytnúť školám investície do už zastaraných vyučovacích techník, učební a telocviční a celkového okolia škôl a športovísk.

V nadväznosti na to vidím v Martine veľký potenciál rozvoja cestovného ruchu, a to v mnohých smeroch. Ako mesto máme určite čo návštevníkom ponúknuť, či už hovoríme o histórii samotného mesta alebo národného diania. Cestovný ruch dostal dosť zabrať v období lockdownov, čo bol však celosvetový problém, preto by sa mesto malo zamerať na pomoc podnikom cestovného ruchu, marketingu mesta na prilákanie väčšieho počtu návštevníkov, z čoho mesto získa finančné zdroje, ktoré vie následne adekvátne zhodnotiť a implementovať do oblastí, kde je to najviac potrebné.

S ktorými krokmi doterajšieho vedenia mesta sa nestotožňujete?

Veľakrát sa stretávam s názormi, že mesto nič nerobí, nič sa tu nedeje, nebuduje, len samé negatívne názory. A to všetko viac-menej preto, že ľudia to nevidia, nedostanú sa k informáciám, nie je to publikované, odprezentované, nehovorí sa o tom. Ja kroky mesta vôbec nevnímam negatívne. Som toho názoru, že sa len o tom dobrom, čo mesto realizuje, málo hovorí. A to je to, v čom vidím nedostatky – malá propagácia, ktorá je tak dôležitá.

Silný marketing mesta je v dnešnej dobe podstatná súčasť úspešných a prosperujúcich miest. Viac mesto zviditeľňovať je cesta k úspechu. Dostávať do povedomia ľudí, čo, kde, kedy a ako sa buduje, zveľaďuje, ako sa narába s finančnými zdrojmi. Väčšia transparentnosť je tiež nástrojom, ktorým si mesto získa aj väčšiu dôveru ľudí.

Žijeme v modernej dobe, v modernej spoločnosti, ktorá si vyžaduje využitie moderných metód, nástrojov a prevedení, čo sa marketingu týka. Dnes už existujú rôzne spôsoby, ako odprezentovať práve tie dobré veci, ktoré mesto realizuje, a nielen v predvolebnom období.

Samosprávy zasiahlo zdražovanie energií, zníženie podielových daní a pomoci od štátu, ako chcete peniaze získať a kde a ako chcete šetriť?

Je potrebné si uvedomiť, že tejto situácii sa, bohužiaľ, nevyhneme, ale musíme sa vedieť na už existujúci problém pozrieť racionálne. Som toho názoru, že problémom by sa malo predchádzať systematicky, ale keď už problém existuje, treba hľadať reálne riešenia, nie výhovorky, ako sa čo nedá. Ja nerada rozprávam či píšem všeobecne, ak budem mať konkrétny problém na stole, budem hľadať riešenia spolu s odborníkmi, ktorí na meste pracujú a vedia o veľa veciach z pohľadu svojich doterajších skúseností. Samozrejme, pokiaľ mesto bude mať znížený príjem, nebude môcť v celom rozsahu zabezpečovať veci tak, ako sa očakáva. Dôležitý je však prístup k jednotlivým veciam.

Dôležitým faktorom rozvoja obcí a miest sú obyvatelia. Ako chcete zabezpečiť, aby mladí ľudia, rodiny neodchádzali do iných obcí či miest?

Toto je jeden z markantných problémov mesta Martin už niekoľko rokov. Aj to je jeden z hlavných dôvodov, prečo som sa rozhodla kandidovať. Sama som matkou a budem sa snažiť robiť všetko preto, aby naše deti tu mali perspektívu a motiváciu žiť, pracovať a neodchádzať.

Prioritou mladých ľudí a rodín je dobré finančné zázemie, ktoré vyplýva z dobrých pracovných príležitostí a z možností na bývanie. Toto sú ďalšie oblasti, v ktorých by malo byť mesto týmto skupinám obyvateľov nápomocné a motivovať ich tak k tomu, aby mali dôvod neodchádzať, ale budovať rodiny tu v ich rodnom meste, prípadne, aby sa Martin stal mestom, do ktorého by mladí ľudia prichádzali bývať a budovať tu svoje životy. Ako to celé zabezpečiť? Dôležitá je koncepcia mesta, podpora bývania, vybudovanie lokalít so zabezpečenou infraštruktúrou. Je mi jasné, že toto je vecou developerov, ale mesto musí byť partnerom a presadiť požiadavky, aby v takýchto lokalitách bola kvalita života pre všetkých a nechodili sme len autom domov prespávať.

Objednávateľ: JUDr. Silvia Tatarková, Martin
Dodávateľ: Petit Press, a.s., Bratislava, IČO: 35790253

Tlačová správa je komerčným textom a nijako neprezentuje názor redakcie. Za jej obsah a rešpektovanie zákonných noriem zodpovedá zadávateľ. Viac informácií na: https://www.petitpress.sk/uploads/media/pravidla_politicka_inzercia_4.2010.pdf

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 990
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 599
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 819
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 630
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 286
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 927
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 413
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 125
  1. Vladimír Krátky: Cintľavky - zobuďte sa !
  2. Milan Srnka: Quo vadis, hokejová reprezentácia?
  3. Štefan Šturdzík: Po boji je každý generál.
  4. Anna Miľanová: Obchodovanie áno. Dačo za dačo. Zakúpenie, výmena, či iné ocenenie kvality tovaru.
  5. Eva Bachletová: Šéfovia a šéfky!
  6. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/
  7. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  8. Peter Slamenik: Černák
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 210
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 9 652
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 444
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 285
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 875
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 758
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 024
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 559
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Ďalší zverenec Pavla Zemka splnil limit na vrcholné podujatie.

Dobrý imidž pomáhajú slovenskej atletike budovať aj Martinčania.


Adam Frkáň

Trasu opísal v bedekri, keď mal šestnásť.


Monika Maruňáková 3
Futbalové súťaže pomaly vrcholia, a tak je každý gól dôležitý.

Na derby sa teší Bystrička i Vrútky, do Žabokriek pricestuje líder tabuľky.


Nová tribúna ma kapacitu približne 500 miest.

Metropola Turca by mohla o rok privítať našu kompletnú atletickú špičku.


  1. Vladimír Krátky: Cintľavky - zobuďte sa !
  2. Milan Srnka: Quo vadis, hokejová reprezentácia?
  3. Štefan Šturdzík: Po boji je každý generál.
  4. Anna Miľanová: Obchodovanie áno. Dačo za dačo. Zakúpenie, výmena, či iné ocenenie kvality tovaru.
  5. Eva Bachletová: Šéfovia a šéfky!
  6. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/
  7. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  8. Peter Slamenik: Černák
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 210
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 9 652
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 444
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 285
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 875
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 758
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 024
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 559
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?