MARTIN. Regionálne centrum podpory učiteľov funguje v Martine už viac ako rok. V septembri 2021 vznikli dve pilotné centrá, v Martine a Rožňave.
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu ich zriadilo s cieľom priblížiť sa učiteľom a pomôcť im zvládnuť zmeny, ktoré ich čakajú.
Jednou zo súčastí reformy je aj odborná príprava a rozvoj učiteľov pre nový obsah a formy vzdelávania a podpora pre školy na premenu „zdola“.
Avšak hlavným cieľom je zmeniť pohľad na učiteľa a vrátiť mu spoločenský status.
Martinské centrum podpory učiteľov sa zapojilo aj do nového projektu s názvom Projektový šprint.
V článku sa dozviete:
- Akým aktivitám sa regionálne centrum podpory učiteľov venuje,
- akú úlohu má mentor,
- čo to prinesie školám,
- čo je to Projektový šprint.
Vrátiť učiteľom spoločenský status
Regionálne centrum v Martine sa špecializuje na mentoring, vzdelávanie, sieťovanie a vytváranie regionálnych partnerstiev pre základné školy v okrese Martin a Turčianske Teplice. Hlavnou náplňou je ale predovšetkým mentoring.

„Úlohou mentora nie je učiteľa kontrolovať či kritizovať, ako vedie svoje hodiny, hoci učitelia to môžu tak podvedome vnímať, keď je počas vyučovania v triede niekto cudzí. Učiteľ v mentorovi nachádza profesionálneho partnera, pomoc, oporu pri hľadaní riešenia. Svedčia o tom aj veľmi pozitívne spätné väzby od učiteľov, ktorí si mentoringom prešli,“ hovorí Zuzana Herbrychová, mentorka a riaditeľka regionálneho centra podpory učiteľov.
V Martine pôsobí sedem mentoriek, ktoré navštevujú školy a učiteľov, sprevádzajú ich na učiteľskej dráhe a hľadajú ich silné stránky, aby to, čo robia, mohli robiť ešte lepšie. Zažiadať o mentora môže učiteľ kedykoľvek.