MARTIN. Videohra Grand Theft Auto (GTA) má svojich priaznivcov po celom svete, alternatívu máme už aj na Slovensku. Hráči si čoskoro budú môcť virtuálne zajazdiť po Martine vo videohre s názvom Svätý Martin.
Autor Tomáš Králik pod svojou značkou Blind Rabbit uverejnil aj videoukážku, ako hra vyzerá.
Pomáhali aj zábery zo satelitov
Tomáš sa videohrám venuje už od strednej školy, kedy študoval grafický a priestorový dizajn.
„Nie je to môj prvý pokus o videohru. V minulosti som sa venoval viacerým menším hrám pre deti, s jednou som sa hlásil do výziev fondu na podporu umenia, no to mi nevyšlo. Martin som začal stvárňovať do hry len v rámci učenia, ako vytvoriť digitálnu verziu mesta,“ približuje prvotnú myšlienku Tomáš.
Ďalej sa dočítate:
- Ako prebiehala tvorba,
- čo všetko videohra obsahuje,
- čo autorovi výrazne pomohlo pri práci.
Keďže pochádza zo Záturčia, práve táto mestská časť bola do hry zapracovaná ako prvá.
Od začiatku tohto roku sa postupne hra rozšírila o centrum, Sever až na celé mesto. Pomohli mu v tom aj satelitné dáta.
„Vytvoriť celé mesto mi trvalo, aj s prestávkami, dva roky. Staval som na záberoch zo satelitov a postupne som chodil na bicykli do mestských častí, fotil si budovy a fotky vkladal do systému. Najprv ich bolo treba vyčistiť od dopravných značiek, ľudí a rôznych reklám. Fotky som musel vždy vyrovnať, aby neboli pokrivené a potom som ich začal realisticky formovať do 3D modelov,“ približuje prácu na videohre.

Pokračuje, že práve toto bola najdlhšia časť tvorby.
„Budovy som musel vytiahnuť do priestoru a potom vyrezať a vytlačiť okná a balkóny. Takto realisticky sú domy urobené len z jednej alebo dvoch strán, zvyšok by hráč aj tak nevidel,“ doplnil.
Jedny z najzložitejších na stvárnenie boli podľa neho budovy ako Tatrabanka, kvôli svojim oblúkom a tvarom alebo budova starej Neografie, ktorá má veľmi členitú fasádu. Bral to však ako výzvu, niektoré budovy už dnes vyzerajú inak ako vtedy, keď ich do hry zapracovával.