Parkovať budú podľa nových pravidiel. Martinčanov čakajú rezidentské karty aj zjednosmernenie ulíc

Áut je viac než voľných plôch.

Ilustračný záber. Ilustračný záber. (Zdroj: archív MY Turiec/Roman Brezniak )

MARTIN. Zjednosmernenie ulíc, zmena tarify či pravdepodobné zrušenie vyhradených miest. Aj to má priniesť nová regulácia parkovania v Martine. Pripravuje ju spoločnosť Turiec, ktorá v meste prevádzkuje parkovací systém.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chystané zmeny odôvodňujú čoraz neúnosnejšou situáciou s parkovaním na sídliskách v niektorých mestských častiach. Áut je viac, než potrebných voľných plôch.

"Ľudia budú, žiaľ, musieť prijať fakt, že mesto nedokáže garantovať parkovanie pre druhé, respektíve tretie auto v rodine v lokalitách určených pre hromadné bývanie," vraví riaditeľ parkovacej spoločnosti Peter Gavorník.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Majú problém dostať sa na miesto požiaru. Hasičom bránia v prejazde zle zaparkované autá Čítajte 

Regulované parkovanie, v ktorom spoplatnili parkovanie pred niektorými bytovkami, zaviedli v meste pred troma rokmi. Zmeny vtedy sprevádzala petícia, protesty a kritika verejnosti.

Hoci mnohí Martinčania súhlasili, že problematické parkovanie je nutné riešiť, nepáčilo sa im to, ako samospráva nový systém odkomunikovala.

Súčasný riaditeľ vraví, že kým nové pravidlá vstúpia do platnosti, budú o nich informovať. „Budeme s obyvateľmi veľmi intenzívne komunikovať postup registrácie ako aj to, ako sa tieto zmeny dotknú ich každodenného života," avizuje Gavorník, ktorý do vedúcej funkcie spoločnosti nastúpil vlani.

Pýtali sme sa, aké budú nové pravidlá, kedy budú platiť, aj čo konkrétne sa zmení pre vodičov a rezidentov.

Aktuálne pripravujete novú reguláciu parkovania v meste. Čo je jej cieľom? Prečo sú potrebné zmeny súčasného systému?

SkryťVypnúť reklamu

Situácia s parkovaním v niektorých mestských častiach je najmä vo večerných hodinách už dlhšie katastrofálna. Sídliská, tak ako boli kedysi projektované, už jednoducho dopravne nestačia absorbovať neustále rastúci počet áut a situácia sa každým rokom zhoršuje.

Súčasný stav naozaj nikoho neteší. Tiež by sme boli radi, ak by sme mali dostatok parkovacích miest pre všetky tieto autá a mohli ich tak adresne prideliť, to však, žiaľ, nie je kapacitne možné.

Nemáme ani dostatok voľnej plochy na to, aby sme dokázali tento dopyt uspokojiť, nehovoriac o tom, že zastavanie každej voľnej zelenej plochy pre účely parkovania nie je práve želateľný stav.

Preto musíme stanoviť jasné pravidlá, kto má a kto nemá v danej lokalite prioritu. Skúsenosti z iných samospráv a aj zo zahraničia nám ukazujú, že uplatnením nových pravidiel môžeme počítať s redukciou počtu odparkovaných áut o 15 až 20 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Ľudia budú, žiaľ, musieť prijať fakt, že mesto nedokáže garantovať parkovanie pre druhé, respektíve tretie auto v rodine v lokalitách určených pre hromadné bývanie.

V akom štádiu je príprava nového systému?

V súčasnosti finišujeme s prípravou všeobecne záväzného nariadenia, ktorým sa bude upravovať nová regulácia parkovania v meste. Tú chceme v krátkom čase komunikovať s poslancami a následne predložiť do mestského zastupiteľstva.

Z regiónu Poľnohospodárstvo organizuje počasie, nie úradníci. Farmári vyrazili do ulíc aj v Turci Čítajte 

V rámci tohto procesu sa taktiež pripravuje nový návrh zmluvy medzi spoločnosťou TURIEC a mestom Martin, kde bude jasne stanovené, kde majú byť prioritne investované prostriedky z výberu parkovného.

Zmluvné podmienky budú navyše stanovené tak, že v prípade, ak spoločnosť nebude vedieť vybrané prostriedky v danom roku efektívne investovať do rekonštrukcie parkovísk, výstavby nových parkovacích plôch, prípadne obnovy dopravného značenia a iných oblastí súvisiacich so skvalitnením dopravy, budú tieto prostriedky distribuované do rozpočtu mesta.

Kedy začnú platiť nové pravidlá a koho sa budú týkať?

Máme záujem, aby nové VZN bolo predložené v ideálnom prípade na marcové, najneskôr však aprílové mestské zastupiteľstvo.

Nové pravidlá regulácie parkovania sa budú v prvej etape týkať mestských častí Stred a Záturčie a rovnako sa upraví aj parkovanie v centrálnej mestskej zóne, kde predpokladáme aj zvýšenie taríf za parkovanie.

Tieto zmeny vstúpia do platnosti v priebehu jesene tohto roka. Dovtedy budeme s obyvateľmi nielen týchto mestských častí veľmi intenzívne komunikovať postup registrácie ako aj to, ako sa tieto zmeny dotknú ich každodenného života.

Naším zámerom je do tohto systému každý rok začleniť jednu až dve mestské časti. Tomu však musí predchádzať poctivá príprava – tvorba dopravných projektov, ktoré musí schváliť dopravný inšpektorát, riadne vyznačenie všetkých parkovacích miest ako aj realizácia potrebných rekonštrukcií niektorých parkovacích plôch. Súčasťou prípravy sú často aj ďalšie stavebné práce, ktoré si vyžadujú stavebné povolenie.

Čo presne sa zmení pre vodičov? Aké dopravné zmeny ich čakajú?

Tento rok pôjde o zjednosmernenie niektorých ulíc, menovite napríklad Holubyho a Záborského, v mestskej časti Záturčie to bude zjednosmernenie okruhu na uliciach Rovnianka, Makovického a Mamateja.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CAPEF na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  2. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  3. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  6. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  3. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  8. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 18 871
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 506
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 985
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 691
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 190
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 462
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 613
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 2 152
  1. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog
  2. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  3. Miro Jankes: Oneskorený augustový výber 2025
  4. Radoslav Medzihradský: Kamaráti a cudzí politici
  5. Štefan Šturdzík: Weiss ml. - miesto trestu odmena . Takto sa nikdy nepoučí.
  6. Ján Valchár: Čerpacia ex-stanica vlastnená mafiou
  7. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Cesta k odchodu
  8. Simona Šramová: Prečo sa žena z humanitných vied púšťa do sveta umelej inteligencie
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 17 023
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 050
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 267
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 068
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 598
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 8 983
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 222
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 167
  1. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  2. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  3. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  4. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  5. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  6. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  7. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  8. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Martinčania zakončili prípravu víťazstvom.

Martinskí hokejisti zakončili prípravu dvomi víťazstvami. Teraz sa už budú sústrediť na prvé ligové kolo, ktoré je na programe v nedeľu 14. septembra.


Otvorenie školského roka na Evanjelickej spojenej škole v Martine.

Na školách cítiť po lete zmeny.


Diskusia o tom, ako Slovensko pomáha ľuďom v núdzi za hranicami našej krajiny.


Historické fotky sú rozmiestnené po pešej zóne.

Fotografie bude radnica obmieňať.


Už ste čítali?