Rozbité dlaždice na chvíľu zmiznú. Pešiu zónu chcú v Martine definitívne opraviť

Vodičov čakajú obmedzenia.

Práce na poškodenej dlažbe pred budovou hlavnej pošty. Práce na poškodenej dlažbe pred budovou hlavnej pošty. (Zdroj: Nikola Marhefková )

MARTIN. Martinčania už vedia, že keď mesto nechá opraviť rozbité a uvoľnené dlaždice na pešej zóne, o nejaký čas budú cez ne prechádzať znova. Môžu akurát tipovať, na ktorom mieste v centre mesta na ne narazia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už mesiace je kritický najmä úsek pred hlavnou poštou na ulici Andreja Kmeťa. Práve ten aktuálne prechádza opravou.

Prečítajte si tiež Developer chce v Martine postaviť dva veľké bytové domy so zelenými strechami Čítajte 

V tejto chvíli ide o nevyhnutné práce, kým radnica pristúpi k trvalejšiemu riešeniu. Hľadá totiž spôsob, ako upraviť dlažbu tak, aby opakovane nedochádzalo k jej poškodzovaniu.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravné obmedzenia

Oprava bude prebiehať na úseku od budovy hlavnej pošty po Gašparíkov dom (oproti Slovenskému komornému divadlu). Ide o plochu 800 metrov štvorcových.

S prácami začali minulý štvrtok (9.máj) a potrvajú približne do prvej polovice júna, závisieť budú aj od poveternostných podmienok.

Do tej doby bude obmedzená premávka a parkovanie na vyhradených parkovacích miestach. Dotknutých občanov a firmy žiadame o pochopenie a trpezlivosť,“ uvádza Miroslav Hamar, referent pre komunikáciu z úseku primátora.

Investíciu do nevyhnutných opráv odhadli na približne 15-tisíc eur. „Konečná cena však bude závislá od miery poškodenia podkladových vrstiev, čo sa ukáže až po rozobratí dlažby na uvoľnených a poškodených miestach,“ dopĺňa.

Chcú trvácnejší materiál

Stav pešej zóny si pravidelne pýta stavebné zásahy. Keď sme sa o ďalší postup zaujímali ešte v marci, radnica avizovala, že chystá komplexnejšie riešenie.

SkryťVypnúť reklamu

„Vedenie mesta chce opakujúce sa problémy s dlažbou na uvedenom úseku pešej zóny riešiť komplexne. Intenzívne rokuje s architektom pešej zóny o celkovej rekonštrukcii tejto časti,“ odpovedá Miroslav Hamar na to, v akej fáze sa aktuálne nachádzajú.

Dopĺňa, že v pripravovaných štúdiách kladú dôraz „predovšetkým na výber materiálov, ktoré by boli trvácnejšie a odolnejšie voči opotrebovaniu“.

Už pred časom zazneli viaceré návrhy, ako do budúcna zabezpečiť udržateľnosť úseku pred hlavnou poštou. Členovia dopravnej komisie videli riešenie v obslužnej komunikácii s asfaltovým povrchom. Voči tomu sa však časť verejnosti ohradila s tým, že takýto materiál nie je v historickej časti mesta vhodný.

Z regiónu Boli to obchodníci, lekári aj pekári. O židovské hroby sa v Turci už nemá kto starať Čítajte 

Na stole bol aj návrh vydláždiť stredovú časť komunikácie namiesto doterajších betónových kociek kamennými, bočné úseky by ostali v aktuálnej podobe. Vedeniu mesta smeroval list aj občan, podľa ktorého by boli vhodnou alternatívou tzv. mačacie hlavy.

SkryťVypnúť reklamu

Aktuálne o konkrétnej podobe ešte nie je rozhodnuté a definitívne slovo padne v pléne.

„Návrhy variantov rekonštrukcie dostanú na prerokovanie poslanci na najbližších zasadnutiach mestského zastupiteľstva a konečné rozhodnutie o tejto investícii zostane v rukách poslancov,“ uzatvára Miroslav Hamar.

Problematické prejazdy áut

Problémom je aj množstvo vozidiel, ktoré sa v historickej časti mesta pohybujú. Aj tie sa totiž môžu podpísať na havarijnom stave dlažby.

„Máme problém s neželanými prejazdmi, rozvoz, pizza, taxíky, ktoré tadiaľ chodia,“ uviedol pre MY Turiec ešte v marci poslanec za mestskú časť stred Juraj Stahl.

Môže Vás zaujať Zatiaľ neexistuje spôsob, ako z tela úplne dostať mikroplasty, vraví vedkyňa Kadášová Čítajte 

Okrem stavebných úprav tak pripravujú aj organizačné opatrenia. Napríklad z ulice M.R.Štefánika majú zámer spraviť zónu bez zásobovacích vozidiel. Ako ďalej poslanec vysvetľuje, väčšina prevádzok môže byť obsluhovaná zo zadnej zásobovacej komunikácie mimo pešej zóny.

Kmeťova ulica od hlavnej pošty však bude musieť ostať prístupná pre zásobovacie vozidlá. Aj tu navrhujú riešenie, ako zabraňovať neželaným vjazdu vozidiel.

„Chceli by sme realizovať systém, ktorý by zaznamenával evidenčné čísla vozidiel, ktoré vchádzajú do pešej zóny, a porovnával ich s databázou povolení,“ hovorí s tým, že vodičov áut, ktoré na pešej zóne nemajú čo robiť, by automaticky čakali pokuty.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  3. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  5. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  6. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  4. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 14 703
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 12 619
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 6 759
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 378
  5. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 3 036
  6. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 2 761
  7. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 2 453
  8. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 2 444
  1. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 1
  2. Aleksander Prętnicki: Priepasť
  3. Zuzana Valachovičová: Dva a pol, konečne
  4. Miroslav Ferkl: Osem dní
  5. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  6. Marcel Rebro: Pamäť z plastelíny alebo Slovensko ako krajina bez archívu
  7. Ida Tittelová: Bergen
  8. Dávid Polák: Recept na „dokonalé peklo“ podľa Hamasu
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 47 376
  2. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 34 859
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 15 938
  4. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 11 750
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 9 812
  6. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 8 622
  7. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 7 128
  8. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 7 026
  1. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  2. Marcel Rebro: Pamäť z plastelíny alebo Slovensko ako krajina bez archívu
  3. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  4. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  5. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  6. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  7. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  8. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Martina Veľasová sa stala rušňovodičkou aj po vzore svojho otca.

Martina Veľasová sa v práci našla.


Tréner Martin Hrnčár.

Martinskí hokejisti začali predsezónnu prípravu na ľade.


V skanzene si pripomenieme obete rómskeho holokaustu.

Výstava bude prístupná do 21. augusta.


TASR
Ilustračné foto.

Najviac cyklistov má lekárska fakulta.


TASR

Už ste čítali?