Posledná renovácia stanice na dôležitej železničnej križovatke trvala desaťročie, ďalšiu stále odďaľujú

Termíny rekonštrukcie sa menia.

Staničnú budovu rekonštruovali pred viac ako 10 rokmi.Staničnú budovu rekonštruovali pred viac ako 10 rokmi. (Zdroj: Miroslava Kovačková)

VRÚTKY. Železničnú stanicu vo Vrútkach zrekonštruovali pred vyše desiatimi rokmi, pričom obnova sa ťahala asi desaťročie. Už dlhšie sa hovorí o ďalšej modernizácii.

Posledná rekonštrukcia stanice na dôležitej železničnej križovatke značne zmenila vzhľad ošarpanej budovy. Okrem novej fasády kompletne obnovili interiér, splynofikovali kotolňu, zmodernizovali kúrenie. Práce skončili na prvom nástupišti, kde vymenili zámkovú dlažbu a opravili prístrešok.

Napriek tomu stanica nedosahuje úroveň 21. storočia.

SkryťVypnúť reklamu

Budú počuť hlásenie

Cestujúci napríklad zreteľne nepočujú, čo hlási staničný rozhlas. Informácie o príchodoch a odchodoch vlakov často zanikajú v ich hluku.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) preto aj tento problém zapracovali do plánovanej rekonštrukcie. Na nástupištiach bude znieť nový hlasový systém, pribudnú informačné tabule s časmi odchodov a príchodov vlakov.

Ďalej vo výpravnej budove vymenia strešnú krytinu, klampiarske prvky a bleskozvod. Počíta sa aj s obnovou fasády a soklovej časti. V pláne je vybudovanie prístupu do staničnej haly pre ľudí s obmedzenou schopnosťou pohybu, pribudnú WC pre imobilných cestujúcich, vodiace línie, pult predaja cestovných lístkov čaká úprava.

„Predbežné náklady na obnovu predstavujú približne 1,561 milióna eur. Predpokladaná doba výstavby v projektovej dokumentácii je približne 4 mesiace. V súčasnosti prebieha príprava verejného obstarávania na výber zhotoviteľa,“ uviedla hovorkyňa ŽSK Vladimíra Bahýlová.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si aj Vo Valči je po novom povolená najviac tridsiatka, vodiči rýchlou jazdou ohrozovali deti Čítajte 

Väčšina staníc takto vyzerá

Cestujúci si už na výzor stanice zvykli, zmeny však potešia.

„Stanica je fajn, väčšina takto vyzerá. Možno to okolie by mohlo byť krajšie. Sme rady, že nástupište vylepšili digitálnou tabuľou, je to takto lepšie. To, že hlásenie v rozhlase zaniká, nám neprekáža, lebo tu chodíme pravidelne a cestujeme už po pamäti. Ale pre tých, čo tu prestupujú, to môže byť problém,“ zhodnotili študentky Miška Gregorová (15) a Šárka Štupáková (16), ktoré tu prichádzajú za vzdelaním z Prievidze.

Zlý dojem pre cestujúcich

Aj samotní obyvatelia čakajú, kedy sa práce začnú a budova zmení vzhľad k lepšiemu. Podľa vrútockého primátora Branislava Zacharidesa stavebné povolenie na rekonštrukciu vrútockej železničnej stanice je už právoplatné vyše roka, no termín jej realizácie sa už viackrát menil.

SkryťVypnúť reklamu

„Tešíme sa záujmu ŽSR a ministerstva dopravy konečne stavebné práce uskutočniť. Naposledy to deklarovala štátna tajomníčka Denisa Žiláková počas tohtoročného podujatia Študuj dopravu s tým, že stavbu prefinancujú z eurofondov,“ informoval nás šéf dolnoturčianskej radnice.

Prečítajte si aj Pôvodní obyvatelia museli z Vrícka odísť. Zanechali tu však typickú reč, kroj i hymnu Čítajte 

Aj mesto chce pomôcť so skrášlením okolia stanice, čo prispeje k lepšiemu vnímaniu mesta aj z radov cudzincov. Cestujúcich, čakajúcich na spoje, totiž víta už po vykročení zo stanice ošarpaná budova s rozbitými alebo prekrytými oknami, poplátaná cesta.

Aj zeleň pomôže

Radnici sa už podarilo zrevitalizovať južnú časť pešej zóny. Novú kvetinovú výsadbu ocenili domáci i návštevníci.

„Postupne chceme viac zelene dostať aj do iných častí mesta. Intenzívne komunikujeme aj s vlastníkmi tých historických objektov, ktorých vzhľad príjemný pocit z pobytu v centre Vrútok narúša. Prísľuby sú. Veríme, že budú nasledovať aj skutky,“ uviedol primátor Zacharides.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  2. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  5. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  6. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 4 561
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 738
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 621
  4. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu? 2 807
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 388
  6. Bez nich by elektrina netiekla. 1 722
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 638
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 1 386
  1. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  2. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať!
  3. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: pamätník železničnej dopravy v Trnave
  4. Robert Štepaník: diel 133 - pod čiarou / Vidieť Bianku holú? Za mňa OK...
  5. Ernest Klotton: KDH balansuje medzi ideológiou, disidentmi a pragmatizmom
  6. Igor Múdry: Plnená paprika vzduchom pečená
  7. Jozef Sitko: Okrem závisti nič nie je zadarmo, za všetko sa platí ...
  8. Tomáš Kuvik: Po predĺženom víkende: návrat do slovenskej reality
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 697
  2. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 505
  3. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 13 501
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 11 611
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 10 781
  6. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 959
  7. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 945
  8. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 205
  1. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  2. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  3. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  4. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  5. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  6. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  7. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  8. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Vodič sa podrobil dychovej skúške.

Mužovi bolo vznesené obvinenie.


Opäť sa vydávame na potulky krajinou, kde každá zastávka ponúka nový zážitok a nezabudnuteľné spomienky.


O rok bude stanica vo Vrútkach pre cestujúcich modernejšia a bezpečnejšia.

Pribudnú kamery aj nové služby.


Druhá trieda je zatiaľ najvyrovnanejšia za posledné sezóny.

Tabuľka je natlačená ako kapusta v sude, prvá štvorka v troch bodoch.


Už ste čítali?