MARTIN. Od septembra vysielajú televízie reklamu o úspešnom spájaní susediacich obchodníkov rôzneho zamerania. Účinkuje v nej usmiata kvetinárka, ktorú spája kamarátstvo s majiteľom bistra.
Napriek bezchybným výkonom nejde o hercov, ale skutočných obchodníkov, ktorí majú svoje prevádzky v Martine – vždy dobre naladenú kvetinárku Darinku Hudecovú a mladého Nama Nguyena.
Treba mať správnych susedov
„Veľa miestnych sa rado túla po džungli kvetín u Dariny. A tak zablúdia až ku mne,“ hovorí v reklame Nam Nguyen, majiteľ rodinného vietnamského bistra.
A potom strih na kvetinárku. „Namovo bistro je tajná ingrediencia, ktorá sedí aj môjmu kvetinárstvu,“ pridáva Darinka Hudecová, ktorá donesie do bistra spomínanú ingredienciu, teda čili papričky zo svojho obchodu.

Obaja dokazujú, že podnikanie je úspešnejšie, keď máte tých správnych susedov. Na tom je postavená kampaň spoločnosti Mastercard Príležitosť pre všetkých: Na nezaplatenie.
Okrem slovenskej verzie existuje i česká verzia reklamy, v ktorej rovnako vystupujú majitelia kvetinárstva a kaviarne.
Slovenskí i českí obchodníci sa stali zároveň tvárami portálu, ktorý ukazuje, že podnikatelia si nemusia vždy nutne konkurovať. Práve naopak.
Pôsobili tajnostkársky a pofidérne
Česká spoločnosť zadala tvorbu reklamy pražskej kreatívnej agentúre, ktorej štyria členovia sa objavili v jeden letný deň v martinskom kvetinárstve.