Cestou do práce sa vo vlaku tlačia, niekedy sa doň ani nevojdú. Cestujúci spísali petíciu

Staré vlaky kapacitne nestačia.

Staršia vlaková súprava je kratšia, ľudia sa v nej tlačia.Staršia vlaková súprava je kratšia, ľudia sa v nej tlačia. (Zdroj: Miroslava Kovačková)

Cestujúci na železničnej trati Horná Štubňa – Vrútky sa sťažujú na krátke a malé jazdné súpravy, ktoré sú staré a nahradili novšie súpravy, ktoré cestujúcim kapacitne postačovali. Ľudia sa v nich tlačia, neraz sa do nich všetci ani nevojdú. Medzi cestujúcimi už kolovala aj petícia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Staré vlaky sú malé

Situácia je najhoršia v dvoch spojoch ráno, s ktorými ľudia dochádzajú do zamestnania a do škôl. A tiež v dvoch spojoch poobede, ktoré idú hodinu po sebe.

Andrea Sunková cestuje každé ráno o piatej hodine z Hornej Štubne do Priekopy a o pol tretej zasa späť. Pracuje v Neografii, takže cestovanie vlakom je pre ňu tá najlepšia voľba. Nemusí prestupovať.

SkryťVypnúť reklamu

„Kým jazdil nový vlak, ešte sa to dalo. Je dlhší a priestrannejší. Od októbra zrazu začal chodiť častejšie krátky starý motoráčik s dvomi vagónmi, a to je katastrofa,“ zhodnotila Andrea Sunková situáciu v bagete, ako tento vlak ľudovo na železnici nazývajú.

Na štyridsať kilometrovej trase má vlak počas 40 minút dvanásť zastávok. Zaplní sa rýchlo.

So študentmi je to ešte hrošie

„Ráno už ľudia od zastávky v Malom Čepčíne stoja a kým prídu do Vrútok, tlačia sa na seba. Poobede o pol tretej prichádza vlak plný už z Vrútok, takže na druhej zastávke v Priekope už niekedy všetci nenastúpia. Sprievodca im povie, že o hodinu im ide ďalší. Ten býva plný tiež,“ opísala.

Prečítajte si aj Veľké odhalenie: Aj martinskí herci vyšli s pravdou von, priznali sa vo videu Čítajte 

Najviac cestujúcich vraj ide vo štvrtok a piatok, kedy do vlaku nastúpia študenti vracajúci sa rýchlikmi z internátov. „Majú so sebou obrovské kufre, ktoré zaberajú ďalšie miesto na státie. To sme ako sardinky,“ zhodnotila.

SkryťVypnúť reklamu

Nedostanú sa do vagónu

Okrem toho, že staré súpravy sú malé, nebývajú úplne funkčné. „Niekedy sa nedajú otvoriť dvere, takže neostáva nič iné ako sa natlačiť do druhého vagóna. V lete tu nie je klimatizácia, v zime sa nekúri. Nehovoriac o tom, že takto telo na telo sa rýchlo šíria choroby,“ dodala Andrea Sunková.

Ako povedala, nespokojnosť ľudí sa už natoľko vyostrila, že si nedávno podávali vo vagóne petíciu.

Prečítajte si aj Materiál vozili na štvorkolkách, náradie im kradli. V Turci obnovili kostol ukrytý medzi stromami Čítajte 

O situáciu sa zaujímajú aj starostovia

Doteraz im nepomohli ani sťažnosti u starostov. „Koncom roka som dostal pre nízku kapacitu vlakov podnet od našich občanov. Volal som na železnice, ale nedostal som jasnú odpoveď,“ povedal nám starosta Jazernice Peter Kubík.

Jeho kolegyňa Miroslava Sumková z Malého Čepčína tvrdí, že problém s týmito spojmi sa ťahá už roky. „Riešila som to, ale nič sa nezmenilo,“ povedala.

SkryťVypnúť reklamu

Vlaky si vyžadujú dlhodobé opravy

Dominik Drevický, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), uviedol, že k obmedzeniam môže dochádzať pre opravy vozidiel jazdiacich na tejto trati. Tie dočasne nahrádzajú ich kratšou a staršou verziou.

„Maximálne efektívne využívame dostupné súpravy, ktoré na tejto trati najazdia priemerne 10-tisíc kilometrov mesačne. Pravidelne podstupujú technické prehliadky a rozsiahlejšie opravy, pri ktorých môže dôjsť k zdržaniu najmä pre čakanie na náhradné diely od dodávateľov,“ spomenul dôvody, prečo výpadok nových súprav trvá dlhší čas.

Dodal, že ZSSK pracuje na čo najskoršej plnohodnotnej obnove dopravy v tomto úseku.

Cestujúci však zatiaľ môžu využiť iný druh dopravy alebo čakať, kým vlakový prepravca na trať opäť zaradí novšie súpravy.

Prečítajte si aj Bosniak žijúci v Martine pred rokmi ohúril logickými skladačkami, teraz vyrába magnetky Čítajte 

Uvedomujú si dôležitosť modernizácie

Ako ďalej povedal, ZSSK si uvedomuje dôležitosť modernizácie železnice, ktorá zahŕňa najmä obnovu vozových parkov a rušňov.

„Spoločnosť intenzívne modernizuje svoj vozový park, pričom s každou novou súpravou postupne vyradzuje najstaršie vozidlá,“ vysvetlil.

Vlaky sú podľa neho nasadzované podľa dopytu cestujúcich, no v prípade, že viacero vozidiel súčasne podstupuje servis, môže dôjsť k dočasnému zníženiu kapacity.

„ZSSK však priebežne sleduje obsadenosť spojov a podľa možností prijíma opatrenia na optimalizáciu radenia súprav,“ dodal.

Prečítajte si aj V Martine vymámili podvodníci od seniorov desiatky tisíc eur i zlato Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 858
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 949
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 682
  4. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 446
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 437
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 223
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 113
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 595
  1. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XXXVIII.
  2. Adriana Boysová: Život po živote
  3. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  4. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  5. Viktor Pamula: Prvý apríl ? Ibažeby nie
  6. Ján Škerko: Fico a Trump: Ako sa z náruče stalo clo
  7. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  8. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 250
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 100
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 990
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 878
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 849
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 351
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 204
  8. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 5 875
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XXXVIII.
  2. Adriana Boysová: Život po živote
  3. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  4. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  5. Viktor Pamula: Prvý apríl ? Ibažeby nie
  6. Ján Škerko: Fico a Trump: Ako sa z náruče stalo clo
  7. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  8. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 250
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 100
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 990
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 878
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 849
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 351
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 204
  8. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 5 875
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.

Už ste čítali?