Cestou do práce sa vo vlaku tlačia, niekedy sa doň ani nevojdú. Cestujúci spísali petíciu

Staré vlaky kapacitne nestačia.

Staršia vlaková súprava je kratšia, ľudia sa v nej tlačia.Staršia vlaková súprava je kratšia, ľudia sa v nej tlačia. (Zdroj: Miroslava Kovačková)

Cestujúci na železničnej trati Horná Štubňa – Vrútky sa sťažujú na krátke a malé jazdné súpravy, ktoré sú staré a nahradili novšie súpravy, ktoré cestujúcim kapacitne postačovali. Ľudia sa v nich tlačia, neraz sa do nich všetci ani nevojdú. Medzi cestujúcimi už kolovala aj petícia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Staré vlaky sú malé

Situácia je najhoršia v dvoch spojoch ráno, s ktorými ľudia dochádzajú do zamestnania a do škôl. A tiež v dvoch spojoch poobede, ktoré idú hodinu po sebe.

Andrea Sunková cestuje každé ráno o piatej hodine z Hornej Štubne do Priekopy a o pol tretej zasa späť. Pracuje v Neografii, takže cestovanie vlakom je pre ňu tá najlepšia voľba. Nemusí prestupovať.

SkryťVypnúť reklamu

„Kým jazdil nový vlak, ešte sa to dalo. Je dlhší a priestrannejší. Od októbra zrazu začal chodiť častejšie krátky starý motoráčik s dvomi vagónmi, a to je katastrofa,“ zhodnotila Andrea Sunková situáciu v bagete, ako tento vlak ľudovo na železnici nazývajú.

Na štyridsať kilometrovej trase má vlak počas 40 minút dvanásť zastávok. Zaplní sa rýchlo.

So študentmi je to ešte hrošie

„Ráno už ľudia od zastávky v Malom Čepčíne stoja a kým prídu do Vrútok, tlačia sa na seba. Poobede o pol tretej prichádza vlak plný už z Vrútok, takže na druhej zastávke v Priekope už niekedy všetci nenastúpia. Sprievodca im povie, že o hodinu im ide ďalší. Ten býva plný tiež,“ opísala.

Prečítajte si aj Veľké odhalenie: Aj martinskí herci vyšli s pravdou von, priznali sa vo videu Čítajte 

Najviac cestujúcich vraj ide vo štvrtok a piatok, kedy do vlaku nastúpia študenti vracajúci sa rýchlikmi z internátov. „Majú so sebou obrovské kufre, ktoré zaberajú ďalšie miesto na státie. To sme ako sardinky,“ zhodnotila.

SkryťVypnúť reklamu

Nedostanú sa do vagónu

Okrem toho, že staré súpravy sú malé, nebývajú úplne funkčné. „Niekedy sa nedajú otvoriť dvere, takže neostáva nič iné ako sa natlačiť do druhého vagóna. V lete tu nie je klimatizácia, v zime sa nekúri. Nehovoriac o tom, že takto telo na telo sa rýchlo šíria choroby,“ dodala Andrea Sunková.

Ako povedala, nespokojnosť ľudí sa už natoľko vyostrila, že si nedávno podávali vo vagóne petíciu.

Prečítajte si aj Materiál vozili na štvorkolkách, náradie im kradli. V Turci obnovili kostol ukrytý medzi stromami Čítajte 

O situáciu sa zaujímajú aj starostovia

Doteraz im nepomohli ani sťažnosti u starostov. „Koncom roka som dostal pre nízku kapacitu vlakov podnet od našich občanov. Volal som na železnice, ale nedostal som jasnú odpoveď,“ povedal nám starosta Jazernice Peter Kubík.

Jeho kolegyňa Miroslava Sumková z Malého Čepčína tvrdí, že problém s týmito spojmi sa ťahá už roky. „Riešila som to, ale nič sa nezmenilo,“ povedala.

SkryťVypnúť reklamu

Vlaky si vyžadujú dlhodobé opravy

Dominik Drevický, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), uviedol, že k obmedzeniam môže dochádzať pre opravy vozidiel jazdiacich na tejto trati. Tie dočasne nahrádzajú ich kratšou a staršou verziou.

„Maximálne efektívne využívame dostupné súpravy, ktoré na tejto trati najazdia priemerne 10-tisíc kilometrov mesačne. Pravidelne podstupujú technické prehliadky a rozsiahlejšie opravy, pri ktorých môže dôjsť k zdržaniu najmä pre čakanie na náhradné diely od dodávateľov,“ spomenul dôvody, prečo výpadok nových súprav trvá dlhší čas.

Dodal, že ZSSK pracuje na čo najskoršej plnohodnotnej obnove dopravy v tomto úseku.

Cestujúci však zatiaľ môžu využiť iný druh dopravy alebo čakať, kým vlakový prepravca na trať opäť zaradí novšie súpravy.

Prečítajte si aj Bosniak žijúci v Martine pred rokmi ohúril logickými skladačkami, teraz vyrába magnetky Čítajte 

Uvedomujú si dôležitosť modernizácie

Ako ďalej povedal, ZSSK si uvedomuje dôležitosť modernizácie železnice, ktorá zahŕňa najmä obnovu vozových parkov a rušňov.

„Spoločnosť intenzívne modernizuje svoj vozový park, pričom s každou novou súpravou postupne vyradzuje najstaršie vozidlá,“ vysvetlil.

Vlaky sú podľa neho nasadzované podľa dopytu cestujúcich, no v prípade, že viacero vozidiel súčasne podstupuje servis, môže dôjsť k dočasnému zníženiu kapacity.

„ZSSK však priebežne sleduje obsadenosť spojov a podľa možností prijíma opatrenia na optimalizáciu radenia súprav,“ dodal.

Prečítajte si aj V Martine vymámili podvodníci od seniorov desiatky tisíc eur i zlato Čítajte 

Železničná spoločnosť Slovensko

Súvisiace témy: Vlaky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 652
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 900
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 235
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 197
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 970
  6. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 918
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 685
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 067
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  2. Martin Greguš: Diera v hniezde, alebo ako Petržalka prišla o perie...
  3. Martin Fronk: Ako šľachtu nahradili oligarchovia
  4. Tomas Hlavaty: Lev XIV. vidi budúcnost
  5. Milan Srnka: S Matovičom sa vládnuť nedá, no bez neho to zrejme nepôjde
  6. Blažej Pánik: Ľavica či pravica?
  7. Martin Fronk: Tichá symfónia času – Spomienka na fontánu
  8. Ján Škerko: Stretávka spolužiakov zo strednej po 50. rokoch. Od logaritmického pravítka po smartfóny
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 505
  2. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 874
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 8 720
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 653
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 088
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 6 993
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 309
  8. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 312
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  2. Martin Greguš: Diera v hniezde, alebo ako Petržalka prišla o perie...
  3. Martin Fronk: Ako šľachtu nahradili oligarchovia
  4. Tomas Hlavaty: Lev XIV. vidi budúcnost
  5. Milan Srnka: S Matovičom sa vládnuť nedá, no bez neho to zrejme nepôjde
  6. Blažej Pánik: Ľavica či pravica?
  7. Martin Fronk: Tichá symfónia času – Spomienka na fontánu
  8. Ján Škerko: Stretávka spolužiakov zo strednej po 50. rokoch. Od logaritmického pravítka po smartfóny
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 505
  2. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 874
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 8 720
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 653
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 088
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 6 993
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 309
  8. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 312
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.

Už ste čítali?