Osobné vlaky v Martine spomalia. Projekt, ktorý bol dlho na papieri, znova ožíva

Blízko veľkých sídlisk postavia novú železničnú zastávku.

Železnice využijú existujúci podchod. Železnice využijú existujúci podchod. (Zdroj: Miroslava Kovačková )

MARTIN. Železnice sa v Martine púšťajú do vyše dvojmiliónovej investície. Postaviť tu chcú novú železničnú zastávku. Pôvodne mala byť hotová už pred viac ako piatimi rokmi. Projekt však viazol a dlho ostával na papieri.

Práce by však v dohľadnej dobe už mali začať. Železnice majú peniaze aj zhotoviteľa.

Jedna nestačí

V úseku Martin - Vrútky zastavujú osobné vlaky len na zastávke v Priekope. Po tom, čo v meste pribudli obytné zóny a nákupné centrá, podľa železníc už jedna nestačí a je nutné postaviť ďalšiu.

SkryťVypnúť reklamu

Naplánovali ju blízko najväčších martinských sídlisk Sever a Košúty. Na mieste sa zároveň nachádza podchod pre chodcov, ktorý železnice plánujú využiť.

Prečítajte si tiež Martin sa možno zbaví Moskvy. Doterajší názov kina by mohli po obnove zmeniť Čítajte 

„Nová zastávka v tesnej blízkosti obchodných centier by mala ponúknuť obyvateľom možnosť výhodnejšieho cestovania vlakom vlakom a odbremeniť preťaženú autobusovú mestskú hromadnú dopravu,“ píše sa v zmluve o dielo, ktorú železnice v apríli podpísali so zhotoviteľom.

Zákazku za takmer 2,6 milióna eur získala spoločnosť TSS Grade. Na práce bude mať deväť mesiacov.

„V súčasnosti sa pripravuje odovzdanie staveniska zhotoviteľovi,“ odpovedá hovorkyňa železníc Petra Lániková v reakcii na otázku, v akom štádiu sa tento projekt nachádza.

Železnice odhadujú, že novú zastávku by malo denne využívať tisíc ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Názov zmenili

ŽSR v Martine vybudujú novú zastávku aj s potrebnou infraštruktúrou. Rátajú tiež so zlepšením technického stavu železničného zvršku a s vybudovaním prístupu na nástupištia z existujúceho podchodu. Súčasťou zastávky bude aj informačný systém pre cestujúcich.

„Prístup k nástupištiam bude možný po navrhovaných prístupových komunikáciách, ktoré budú nadväzovať na existujúci podchod pre chodcov. Tento podchod je spojnicou ulice Kozmonautov a ulice Pltníky,“ približuje hovorkyňa Petra Lániková.

Z regiónu Kritizované bytovky v Martine tak skoro stavať nebudú Čítajte 

Nástupištia plánujú vybudovať v oboch smeroch, počítajú aj s prístreškami pre cestujúcich.

Nová zastávka sa mala pôvodne volať Martin-Fatra. Napokon ju zmenili na Martin-Sever, Fatru teda vystriedal názov martinského sídliska.

„Názov rešpektuje už existujúce názvy železničných zastávok a staníc a vychádza z umiestnenia navrhovanej stavby zastávky v mestskej časti Sever,“ dodáva Lániková.

SkryťVypnúť reklamu

Zdržanie: zmena názvu aj ochranné pásmo

Podľa pôvodných plánov mali cestujúci využívať novú zastávku na Severe už päť rokov. Zdržanie v projekte spôsobilo hneď viacero dôvodov. Podľa železníc spôsobilo zdržanie hneď viacero dôvodov.

Schválený projekt mali v rukách v roku 2018, následne začali s majetkovým vyrovnaním pozemkov s mestom Martin aj súkromnými vlastníkmi. Práve v tomto čase sa proces začal naťahovať, a to dodatočnými požiadavkami do projektu či zmenou názvu budúcej zastávky, vysvetľujú železnice.

Môže Vás zaujať Martinskí lekári operujú s robotom Da Vinci, pomáhajú ženám s problémom otehotnieť Čítajte 

„Ďalšie zdržanie sa vyskytlo aj v rámci procesu zabezpečovania stavebného povolenia, a to z dôvodu rozšírenia ochranného pásma prírodných liečivých zdrojov a minerálnych zdrojov až za železnicu, kde sa tým pádom časť železničnej trate nachádzala už v tomto ochrannom pásme a bolo potrebné sa s tým vysporiadať,“ vysvetľuje hovorkyňa ŽSR.

Až v roku 2021 a 22 sa dopracovali k potrebným stavebným povoleniam od ministerstva dopravy a mesta Martin. Ďalej sa v investícii pohli vlani.

„Železnice Slovenskej republiky na základe finančných možností a schváleného Investičného plánu začali v roku 2024 proces verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby. V apríli 2025 bola uzavretá Zmluva o dielo s víťazným uchádzačom,“ uzavrela.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 948
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 960
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 498
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 920
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 242
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 408
  7. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 2 270
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 128
  1. Ján Valchár: O Máriových muliciach II.
  2. Aleksander Prętnicki: Slepý bod - Bratislavský expres
  3. Martin Turčan: Daň Igora Matoviča
  4. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  5. Martin Fronk: Svetlo v ruinách: Obdiv a podpora pre hrdinov slovenskej histórie
  6. Jolana Čuláková: Noční vlci sú podľa Aktualít najdôležitejšou udalosťou dnešného dňa na Slovensku
  7. Tomáš Karľa: WOLNERA: Nová budúcnosť slovenského thrash metalu
  8. Martin Šuraba: Toto je Škandinávia
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 358
  2. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 551
  3. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 10 019
  4. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 356
  5. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 7 645
  6. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 989
  7. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 6 683
  8. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo 6 425
  1. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  2. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  3. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  4. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  5. Tupou Ceruzou: Smerákov
  6. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  7. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  8. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Cez víkend je na programe niekoľko zápasov, ktoré sa oplatí vidieť.

Martinskí futbalisti privítajú na Pltníkoch dvojnásobného majstra Slovenska.


Železnice využijú existujúci podchod.

Blízko veľkých sídlisk postavia novú železničnú zastávku.


Samotná operácia endometriózy trvá podľa závažnosti nálezu od 2 do 4 hodín.

Takýto zákrok je presnejší a účinnejší.


V spoločnosti Istermeat stavili na domácu kvalitu mäsa. Obľúbenosť jej produktov narastá.


2
  1. Ján Valchár: O Máriových muliciach II.
  2. Aleksander Prętnicki: Slepý bod - Bratislavský expres
  3. Martin Turčan: Daň Igora Matoviča
  4. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  5. Martin Fronk: Svetlo v ruinách: Obdiv a podpora pre hrdinov slovenskej histórie
  6. Jolana Čuláková: Noční vlci sú podľa Aktualít najdôležitejšou udalosťou dnešného dňa na Slovensku
  7. Tomáš Karľa: WOLNERA: Nová budúcnosť slovenského thrash metalu
  8. Martin Šuraba: Toto je Škandinávia
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 358
  2. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 551
  3. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 10 019
  4. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 356
  5. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 7 645
  6. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 989
  7. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 6 683
  8. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo 6 425
  1. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  2. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  3. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  4. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  5. Tupou Ceruzou: Smerákov
  6. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  7. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  8. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?

Už ste čítali?