Projekt je spolufinancovaný z programu Interreg Poľsko – Slovensko 2021 – 2027, konkrétne v rámci Priority 4 – Spolupráca medzi inštitúciami a obyvateľmi pohraničia. Projekt má za cieľ modernizovať odborné vzdelávanie v oblasti grafiky a dizajnu v kontexte najnovších technologických trendov.

Prvá aktivita projektu sa niesla v duchu budúcnosti – umelej inteligencie, virtuálnej reality a moderného marketingu. Expert z oblasti AI zoznámil žiakov i pedagógov s možnosťami efektívneho využívania nástrojov umelej inteligencie pri tvorbe grafiky. Účastníci sa naučili, ako správne zadávať príkazy, aby dosiahli vizuálne kvalitné výstupy bez potreby ďalších zásahov.
Súčasťou prednášky bol aj blok venovaný autorským právam v digitálnom prostredí – téma mimoriadne aktuálna pri práci s generatívnou AI. V praktickej časti si žiaci vytvárali návrhy profilových a titulných obrázkov pre školské sociálne siete, ale aj vlastné návrhy blogov a webových prezentácií.
Druhá polovica workshopu patrila novým trendom v grafike a marketingu, vrátane využívania virtuálnej reality a mobilných aplikácií ako súčasť moderných stratégií digitálneho dizajnu. Výsledkom boli grafiky s vysokým komerčným potenciálom – pre eshopy, reklamné kampane i školskú prezentáciu.

Celá aktivita prebiehala v novej odbornej učebni vybavenej modernými PC stanicami a dotykovým prezentačným monitorom. Pedagógovia pracovali na tabletoch zapožičaných školou a spolu so žiakmi sa zúčastnili aktívneho učenia cez tvorivé zadania. Z priebehu workshopu vznikli videozáznamy, ktoré budú slúžiť ako výučbový materiál aj pre budúce ročníky.
Druhá aktivita projektu bola zameraná na optimalizáciu grafického dizajnu pre sociálne siete. Odborník z praxe žiakom vysvetlil, aké sú špecifiká a požiadavky jednotlivých platforiem – od Facebooku, cez Instagram, až po LinkedIn. Účastníci sa dozvedeli, aké rozmery, estetické zásady a marketingové prístupy fungujú na každej platforme inak.
V praktickej časti vytvárali rôzne verzie jednej grafiky, pričom sa každá verzia prispôsobovala konkrétnej sieti a jej aktuálnym trendom. Pracovali v skupinách i samostatne, pričom využívali profesionálne grafické nástroje a experimentovali s dizajnovými prvkami s cieľom dosiahnuť nielen vizuálnu atraktivitu, ale aj marketingovú účinnosť.
Aktivita zahŕňala aj interaktívne diskusie, prezentáciu výstupov a odbornú spätnú väzbu, ktorá účastníkom poskytla cenné postrehy pre ďalší rast. Výsledky workshopu boli opäť zaznamenané a budú slúžiť ako trvalý zdroj inšpirácie vo výučbe.

Treba zdôrazniť, že oba workshopy sa realizovali vďaka podpore Európskeho fondu regionálneho rozvoja - Program Interreg Poľsko – Slovensko 2021-2027 a Žilinského samosprávneho kraja a v plnej miere využili nové IKT vybavenie školy – výkonné počítače, dotykový prezentačný monitor, grafické tablety a softvér Adobe.
Pedagógovia aj žiaci tak pracovali v profesionálnych podmienkach, ktoré reflektujú aktuálne trendy a nároky pracovného trhu.
Výstupy z oboch workshopov – videozáznamy, grafiky a metodické materiály – budú slúžiť ako dlhodobo využiteľný vzdelávací obsah pre ďalšie ročníky. Projekt tak nezostáva len jednorazovou udalosťou, ale stáva sa súčasťou systematickej modernizácie odborného vzdelávania na škole.