Nedeľa, 7. august, 2022 | Meniny má Štefánia

Keby mohol, pribalil by si šťastíčko

Jaroslav Katriňák sa chystá na svoju štvrtú rely z Lisabonu do Dakaru Ak bude mať Jaroslav Katriňák, ktorý sa pripravuje na svoju štvrtú dakarskú rely, také šťastie, ako sme mali minulý utorok my, nemôže sa mu stať, že by tentoraz neprišiel do jej ci

Jaroslav Katriňák sa chystá na svoju štvrtú rely z Lisabonu do Dakaru
Ak bude mať Jaroslav Katriňák, ktorý sa pripravuje na svoju štvrtú dakarskú rely, také šťastie, ako sme mali minulý utorok my, nemôže sa mu stať, že by tentoraz neprišiel do jej cieľa. Už dávnejšie sme sa s ním totiž chceli stretnúť, ale jeho telefón bol dlho mĺkvy. Vedeli sme o tom, že má byť na prípravnom preddakarskom tréningu v Maroku, ale netušili sme, kedy sa z neho vráti. A tak sme skúšali a skúšali vyzváňať, ale bezvýsledne. Až v utorok, keď nám už uzávierka prihárala, skôr len tak pokusne sme sa vybrali tam, kde sme ho doteraz vždy našli, do jeho dielne. Síce tam tentoraz nebol, ale okolo „holej - odstrojenej kateemky„, s ktorou Jaro pôjde na Dakar, obskakoval jeho servisman – brat Rastislav Katriňák, ktorý si ju zobral do parády. To, že motorka bola v dielni, sme považovali za dobré znamenie. A veru aj bolo. Rasťo nám to hneď potvrdil vetou: „Jaro sa nadránom vrátil z Maroka, už tu síce bol, ale odskočil si domov.„ Vzápätí zobral telefón, vytočil bratove číslo a oznámil mu, že by sme s ním chceli hovoriť. Dokončil hovor a dozvedeli sme sa, že nás Jaro počká doma v Žabokrekoch. Mali sme ozaj obrovské šťastie, lebo, ako sme sa neskôr od neho dozvedeli, po návrate z Maroka mal bývalý majster sveta v endure až do konca týždňa poriadne nabitý program s akciami mimo Turca. Veru, nebyť tejto šťastnej náhody, asi ťažko by sme v tomto čísle – poslednom, ktoré vychádza pred prvou etapou dakarskej rely, mohli priniesť s ním rozhovor.
Vrátili ste sa z Maroka, pričom prvýkrát ste mali špecializovanú prípravu s možnosťou pripravovať sa v podobných podmienkach, ako budú na najťažšej rely na svete. Je to ozaj až taká veľká výhoda?
Určite je. Celá príprava na moju štvrtú dakarskú rely bola iná ako tie predchádzajúce. Nezúčastnil som sa ani na tradičnej Šesťdňovej, vytvoril som si viac času na špecializovanú prípravu. Dúfam, že to pomôže, aby som si splnil základný cieľ, ktorým je dôjsť do cieľa v Dakare. Tým by sa splnila moja veľká športová túžba. Príprava v Maroku bola veľmi dobrá. Boli tam aj pretekári, ktorí počas roka absolvujú častejšie rely, a tak som sa aj niečo podučil. Dokonca sme prešli aj niektoré časti etáp, ktoré som si v pamätí mohol pripomenúť. Som veľmi rád, že bola taká možnosť a trochu som k tomu, čo ma čaká, pričuchol. Predsa len rely je o niečom inom ako enduro, či motokros. Získal som veľa nových poznatkov, určite sa mi na trati zídu.
Vieme, že Šesťdňovú ste nevynechali len preto, že sa pripravujete na najťažšiu rely na svete, ale počas roka ste mali zdravotné problémy a dokonca ste si poležali aj v nemocnici...
Je to síce pravda, ale to nie je ten najhlavnejší dôvod, pre ktorý som vynechal Šesťdňovú. Po liečení som bol zdravotne na tom tak, že by som ju aj mohol absolvovať, ale po dohode s pani doktorkou Škapcovou, som sa predsa len rozhodol, že ju oželiem a radšej sa budem pripravovať na rely Dakar. Zatiaľ to cítim tak, že to bolo dobré rozhodnutie, lebo inak by som bol vo veľkom zhone. Veľa veci mi odbudlo, ale aj tak mám toho do konca decembra ešte veľa dotiahnuť.
Sledovali ste vôbec, ako si vaši kolegovia počínajú na Šesťdňovej?
Samozrejme. O každom dni som mal prehľad a dokonca som bol v telefonickom spojení s chlapcami, najmä Jankom Hrehorom a manažérom tímu. Bolo mi síce veľmi ľúto, že nie som s nimi, ale na druhej strane som sa rozhodol, že nepôjdem, v záujme iného cieľa. Potešilo ma, že chlapci dosiahli dobrý výsledok a potvrdili, že na Slovensku sú dobrí pretekári.
V ktorom tíme budete pretekať na Dakare?
Bude to pod tou istou vlajkou ako vlani. Podporuje nás Slovnaft, Mol a Environ. Tento rok máme ísť aj v rovnakom počte v medzinárodnom tíme ako vlani, pribudol len Ivan Jakeš, ktorý tiež chce skúsiť veľkú dakarskú výzvu.
Aj tento ročník sa rely začne v portugalskom Lisabone?
Áno. Štart bude 6. januára a 21. januára bude posledná etapa. Trasa rely povedie cez Maroko, Mauretániu, Mali, Senegal až do cieľa v Dakare. Voľný bude len jeden deň, ostatné, dúfam, že budem v sedle motocykla.
Na tieto náročné preteky sa treba pripraviť nielen fyzicky, ale aj psychicky. Vy už ale máte výhodu, že viete, do čoho idete...
Určite. Je to pre mňa veľké plus. Dokonca ešte mám v čerstvej pamäti minulý ročník. Teraz mi prišlo vhod aj sústredenie v Maroku, lebo tam sa pôjde prvých šesť etáp, a to je dosť. Mal som možnosť skúsiť si terény, zažiť podnebie. Opäť sa mi na trasách pripomenulo to, na čo sa mám najviac prichystať.
V Maroku ste si mali možnosť vyskúšať si aj motocykel KTM 660, ktorý sme videli rozobraný vo vašej dielni pod rukami brata Rasťa. Je to presne ten istý motocykel, na ktorom sa vydáte na trať?
Áno, ale bude mať nový motor, aj celé opláštenie bude nové, nové budú aj kolesá. Takže motorka bude v podstate ako nová. V Maroku som bol s ňou spokojný a navyše cestuje so mnou aj brat, na ktorého servis sa môžem ozaj spoľahnúť.
Čo by vo vašej batožine nemalo chýbať?
Ani neviem, možno šťastie by som si mal pribaliť, aby som už konečne prišiel do cieľa. Z veci, to ozaj ani neviem. Zo skúsenosti ale viem, že človek dokáže všetko postrádať, a že ak aj na niečo zabudne, tak sa to dá oželieť. Ale šťastíčko, keby sa dalo, to by som si ozaj na zabalil na cestu.
Kedy sa vydáte do Lisabonu?
Malo by to byť 3. januára.
To znamená, že cez Vianoce a na Nový rok ešte budete doma. Ako plánujete tieto sviatky prežiť?
Uvidím, aké bude počasie. Podľa neho sa zariadim, ale cez sviatky budem určite doma v rodinnom kruhu.
Aký darček čakáte pod stromčekom?
Najradšej by som bol, keby som ten darček dostal 21. januára a keby som si ho dal sám prejazdom cieľa rely.

SkryťVypnúť reklamu


Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde vybavíte žiadosť o hypotéku bez návštevy pobočky?
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  3. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  4. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  7. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  7. Aké sú vízie slovenských vodičov a architektov?
  8. Toto sú vízie slovenských vodičov a architektov
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 422
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 895
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 263
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 348
  5. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 261
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 989
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 488
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 482

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  2. Ľubomír Maretta: Riadenie
  3. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  4. Viera Spišáková: Trapas technický
  5. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  6. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  7. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  8. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 63 936
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 391
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 9 956
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 355
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 132
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 494
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 201
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 971
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Derby Lipovec – Turčianske Kľačany sa skončilo víťazstvom domácich.

Susedské derby medzi Lipovcom a Turčianskymi Kľačanmi lepšie zvládli domáci. Vrútky nadviazali na výbornú jarnú fazónu a očakávaný súboj Príbovce – Trebostovo nemal víťaza.


1 h
Pamätná tabuľa je venovaná rodákovi z Necpál Jozefovi Justhovi.

V Žabokrekoch si uctili pamiatku Jána Vaňa turistickým výstupom a deti sa opäť zabavili na biblickom tábore.


5 h
Urológ Švihra pracuje so špeciálnym softvérom.

Špeciálny softvér bol vyvinutý vo Francúzku.


a 1 ďalší 12 h
Zverenci Pavla Šuhaja vstúpili do súťaže tesnou prehrou.

Celok Veľkých Ludiniec predviedol v Žabokrekoch organizovanú hru, na ktorú naši veľmi ťažko hľadali recept. Navyše sa hostia tesne pred prestávkou dostali do vedenia a tesný náskok aj s prispením umného kúskovania hry a hereckého umenia ustrážili až do konca.


13 h

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  2. Ľubomír Maretta: Riadenie
  3. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  4. Viera Spišáková: Trapas technický
  5. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  6. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  7. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  8. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 63 936
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 391
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 9 956
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 355
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 132
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 494
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 201
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 971
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?