Jaroslav Katriňák „pristál“ v Dakare!

Na sviatok Troch kráľov – 6. januára vyštartoval z portugalského Lisabonu v peletóne najťažších pretekov rely na svete – do Dakaru aj bývalý majster sveta v endure – Žabokrečan Jaroslav Katriňák. Štvrtýkrát sa vydal na trať pretekov, keď predtým sa trikr

át jeho snaha dôjsť do cieľa skončila v siedmej etape. Priveľa smoly mal tento skvelý slovenský reprezentant najmä v minulom roku, keď sa v siedmej etape doráňal tak, že musel predčasne skončiť. O to bola väčšia jeho túžba vychutnať si dakarské dobrodružstvo v cieli. Aj v 29. ročník, tak ako všetky predchádzajúce, začal skvele. Napriek tomu, že sa snažil jazdiť na istotu, ak sa tak vôbec na najťažšej rely dá, od prvej etapy sa zaradil do popredia peletónu medzi motocyklistami. Začal na 25. mieste, po druhej etape síce po desaťminútovej penalizácii za prekročenie rýchlosti na meranom úseku o jeden kilometer, klesol na 43. pozíciu, ale potom sa postupne šplhal vyššie a vyššie. Pritom v štvrtej etape Jaroslav Katriňák musel zažiť nepríjemný šok. Natrafil na smrteľne zraneného Juhoafričana Elmera Symonsa. Bol to on, kto organizátorov o ňom informoval, počkal do chvíle, kým priletí vrtuľník a až potom pokračoval v etape. V tej, ktorá na druhý deň nasledovala, logicky išiel pod dojmom tragickej udalosti kolegu - pretekára. Bolo to pre neho o to ťažšie, že mal ešte v živej pamäti osudné chvíle jeho konca účinkovania v minuloročnej rely, keď po náraze na kamennú prekážku vyletel zo sedla a našťastie len dochrámaný musel skončiť. Napriek tomu aj v tejto etape si počínal skvele a 18. miesto ho vynieslo na 13. pozíciu celkového poradia. V šieste etape stratil svojho priateľa z reprezentácie Ivana Jakeša, ktorý musel z pretekov odstúpiť. Ani Jaro Katriňák nebol bez problémov. Našťastie, hoci mal prasknutú lavicu motocykla, došiel do cieľa etapy na vynikajúcom 16. mieste. Pred siedmou etapou mal skúsený slovenský reprezentant predsa len trochu rešpektu. Bolo to logické, pretože doteraz vždy táto etapa predstavovala bariéru za ktorú neprekročil. Tentoraz mu sedmička nebola osudnou a hoci nie bez problémov, lebo nešťastne zablúdil a potom celý peletón zápasil s púštnou búrkou a prudkým vetrom, dvadsiate miesto v cieli znamenalo síce malý prepad v celkovom poradí, ale dôležité bolo, že sa mohol tešiť na ďalšie etapy a približujúci sa cieľ v Dakare. V ôsmej etape si Katriňák desiatym miestom v etape vylepšil svoju celkovú pozíciu a usadil sa na 11. mieste. V deviatej etape si ešte o jednu priečku polepšil. Opäť ho zastihla nepríjemnosť. Ako sme sa dozvedeli z agentúrneho spravodajstva SITA, asi 20-25 kilometrov od cieľa etapy havaroval jeho dlhoročný kolega Giovanni Sala a práve keď Jaro prišiel k miestu nehody, tak zraneného pretekára nakladali na vrtuľník. V úzkej špičke dvadsiatky motorkárov sa, ako povedal Katriňák, jazdí pekelným tempom a udržia sa len tí, ktorí sú kondične a technicky perfektne pripravení. Pritom už to nebolo len o technike, ale aj o tom, ako kto dokáže prekonať bolesti. „Na každom z nás je vidieť únavu. Mám odratý zadok, boľavé nohy od jazdy v stúpačkách. Teším sa na piesok, je to lepšie, ako kamene.“ V desiatej etape, ktorá mala štart a cieľ v mauretánskej Neme obsadil pätnástu priečku a v celkovom poradí mu patrilo jedenáste miesto. Vraj v tejto etape mali výhodu motorkári jazdiaci na strojoch nižších kubatúr, ktorí bez väčších problémov zvládali ostré zákruty, výjazdy a zjazdy. V jedenástej etape sa na poradí nič nemenilo, pretože jazdci absolvovali iba 280 kilometrový presun bez meraného úseku. Príčinou zrušenia špeciálneho meraného úseku boli bezpečnostné dôvody. Podľa francúzskych spravodajských služieb údajne hrozili jazdcom prepady a únosy zo strany rebelov, ktorí bojujú proti alžírskej vláde. Po 11. etape Jaroslav Katriňák strácal na prvého Comu vyše 4. hodiny, ale do návratu do prvej desiatky mu chýbali ani nie 2,5 minúty. V 12. etape vedúcej z Ayou-el-Atrous do Kayes v Mali, aj napriek nepríjemnému pádu, skončil na 11. mieste, keď za víťazným pretekárom v etape, ktorá merala 487 km, prišiel ani nie o štvrťhodinu. Trinásta etapa priniesla slovenskému reprezentantovi výrazný posun dopredu – obsadil v nej 7. miesto a celkovo postúpil na deviatu priečku. V tejto etape, po páde, vzdal vedúci pretekár Coma. V predposlednej 576 kilometrov dlhej etape z Tambacounda do Dakaru sa snažil Katriňák ísť na istotu. Skončil na 19. mieste, ale udržal si deviatu pozíciu. V poslednej 93 km dlhej etapa obsadil štrnáste miesto a upevnil si konečnú deviatu priečku. Tento výsledok je nielen jeho osobným víťazstvom nad Dakarom, ale aj skvelou reprezentáciou slovenského motocyklového športu a sponzorov, ktorí sa na jeho podpore podieľali. K úspešnému účinkovaniu Jaroslava Katriňáka sa po jeho príchode domov určite vrátime.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  2. Máte po štyridsiatke? Tieto vyšetrenia netreba odkladať
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  5. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  8. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Hrady, zámky a zoologické záhrady. 100 tipov na výlety v Česku
  3. Máte po štyridsiatke? Tieto vyšetrenia netreba odkladať
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  5. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  6. V spaľovni vytriedili nevybuchnuté petardy a plynové bomby
  7. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  8. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 24 189
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 11 780
  3. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 11 681
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 10 671
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 7 164
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 6 537
  7. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 929
  8. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 3 585
  1. Elena Antalová: A vzápätí nechal Stalin vyškriabať Ježova zo všetkých záberov
  2. Viktor Pamula: Milý Matúš, ženy nie sú iba matky
  3. Ivan Mlynár: Smerácky zombie Robert Fico nám prináša politické retro a dostatok nedostatku.
  4. Ivan Čáni: Gustáv Husák o povaľačoch …
  5. Dávid Polák: Izrael ako lakmusový papierik NATO
  6. Jozef Javurek: Čierny obelisk
  7. Róbert Mačej: Prečo politici ľuďom kradnú sny
  8. Diana Atzmon Weinberg: Jadrový Irán? Nie je to paranoja, ale realita
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 181 275
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 787
  3. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 7 263
  4. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 6 866
  5. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 037
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 660
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 558
  8. Miroslav Ferkl: Jaro na Hrad 3 867
  1. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  2. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  3. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  5. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  6. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  7. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  8. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Lenka Glavinić Pivoňková

Zameria na kvalitu zákazníckej skúsenosti vo všetkých kontaktných bodoch – od akvizície až po popredajný servis a riešenie reklamácií.


Ilustračná fotografia.

Dostanete štyri vydania za rok a ďalšie výhody.


2

Ak cestujete do našich veľhôr po železnici, pripravte sa na niekoľko noviniek.


Daňový poradca Rastislav Pavč (vpravo)

Štát chystá zákon, ktorým napríklad zakazuje jednorázové elektronické cigarety skôr ako samotná Európska únia.


1
  1. Elena Antalová: A vzápätí nechal Stalin vyškriabať Ježova zo všetkých záberov
  2. Viktor Pamula: Milý Matúš, ženy nie sú iba matky
  3. Ivan Mlynár: Smerácky zombie Robert Fico nám prináša politické retro a dostatok nedostatku.
  4. Ivan Čáni: Gustáv Husák o povaľačoch …
  5. Dávid Polák: Izrael ako lakmusový papierik NATO
  6. Jozef Javurek: Čierny obelisk
  7. Róbert Mačej: Prečo politici ľuďom kradnú sny
  8. Diana Atzmon Weinberg: Jadrový Irán? Nie je to paranoja, ale realita
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 181 275
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 787
  3. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 7 263
  4. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 6 866
  5. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 037
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 660
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 558
  8. Miroslav Ferkl: Jaro na Hrad 3 867
  1. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  2. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  3. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  5. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  6. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  7. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  8. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.

Už ste čítali?