át jeho snaha dôjsť do cieľa skončila v siedmej etape. Priveľa smoly mal tento skvelý slovenský reprezentant najmä v minulom roku, keď sa v siedmej etape doráňal tak, že musel predčasne skončiť. O to bola väčšia jeho túžba vychutnať si dakarské dobrodružstvo v cieli. Aj v 29. ročník, tak ako všetky predchádzajúce, začal skvele. Napriek tomu, že sa snažil jazdiť na istotu, ak sa tak vôbec na najťažšej rely dá, od prvej etapy sa zaradil do popredia peletónu medzi motocyklistami. Začal na 25. mieste, po druhej etape síce po desaťminútovej penalizácii za prekročenie rýchlosti na meranom úseku o jeden kilometer, klesol na 43. pozíciu, ale potom sa postupne šplhal vyššie a vyššie. Pritom v štvrtej etape Jaroslav Katriňák musel zažiť nepríjemný šok. Natrafil na smrteľne zraneného Juhoafričana Elmera Symonsa. Bol to on, kto organizátorov o ňom informoval, počkal do chvíle, kým priletí vrtuľník a až potom pokračoval v etape. V tej, ktorá na druhý deň nasledovala, logicky išiel pod dojmom tragickej udalosti kolegu - pretekára. Bolo to pre neho o to ťažšie, že mal ešte v živej pamäti osudné chvíle jeho konca účinkovania v minuloročnej rely, keď po náraze na kamennú prekážku vyletel zo sedla a našťastie len dochrámaný musel skončiť. Napriek tomu aj v tejto etape si počínal skvele a 18. miesto ho vynieslo na 13. pozíciu celkového poradia. V šieste etape stratil svojho priateľa z reprezentácie Ivana Jakeša, ktorý musel z pretekov odstúpiť. Ani Jaro Katriňák nebol bez problémov. Našťastie, hoci mal prasknutú lavicu motocykla, došiel do cieľa etapy na vynikajúcom 16. mieste. Pred siedmou etapou mal skúsený slovenský reprezentant predsa len trochu rešpektu. Bolo to logické, pretože doteraz vždy táto etapa predstavovala bariéru za ktorú neprekročil. Tentoraz mu sedmička nebola osudnou a hoci nie bez problémov, lebo nešťastne zablúdil a potom celý peletón zápasil s púštnou búrkou a prudkým vetrom, dvadsiate miesto v cieli znamenalo síce malý prepad v celkovom poradí, ale dôležité bolo, že sa mohol tešiť na ďalšie etapy a približujúci sa cieľ v Dakare. V ôsmej etape si Katriňák desiatym miestom v etape vylepšil svoju celkovú pozíciu a usadil sa na 11. mieste. V deviatej etape si ešte o jednu priečku polepšil. Opäť ho zastihla nepríjemnosť. Ako sme sa dozvedeli z agentúrneho spravodajstva SITA, asi 20-25 kilometrov od cieľa etapy havaroval jeho dlhoročný kolega Giovanni Sala a práve keď Jaro prišiel k miestu nehody, tak zraneného pretekára nakladali na vrtuľník. V úzkej špičke dvadsiatky motorkárov sa, ako povedal Katriňák, jazdí pekelným tempom a udržia sa len tí, ktorí sú kondične a technicky perfektne pripravení. Pritom už to nebolo len o technike, ale aj o tom, ako kto dokáže prekonať bolesti. „Na každom z nás je vidieť únavu. Mám odratý zadok, boľavé nohy od jazdy v stúpačkách. Teším sa na piesok, je to lepšie, ako kamene.“ V desiatej etape, ktorá mala štart a cieľ v mauretánskej Neme obsadil pätnástu priečku a v celkovom poradí mu patrilo jedenáste miesto. Vraj v tejto etape mali výhodu motorkári jazdiaci na strojoch nižších kubatúr, ktorí bez väčších problémov zvládali ostré zákruty, výjazdy a zjazdy. V jedenástej etape sa na poradí nič nemenilo, pretože jazdci absolvovali iba 280 kilometrový presun bez meraného úseku. Príčinou zrušenia špeciálneho meraného úseku boli bezpečnostné dôvody. Podľa francúzskych spravodajských služieb údajne hrozili jazdcom prepady a únosy zo strany rebelov, ktorí bojujú proti alžírskej vláde. Po 11. etape Jaroslav Katriňák strácal na prvého Comu vyše 4. hodiny, ale do návratu do prvej desiatky mu chýbali ani nie 2,5 minúty. V 12. etape vedúcej z Ayou-el-Atrous do Kayes v Mali, aj napriek nepríjemnému pádu, skončil na 11. mieste, keď za víťazným pretekárom v etape, ktorá merala 487 km, prišiel ani nie o štvrťhodinu. Trinásta etapa priniesla slovenskému reprezentantovi výrazný posun dopredu – obsadil v nej 7. miesto a celkovo postúpil na deviatu priečku. V tejto etape, po páde, vzdal vedúci pretekár Coma. V predposlednej 576 kilometrov dlhej etape z Tambacounda do Dakaru sa snažil Katriňák ísť na istotu. Skončil na 19. mieste, ale udržal si deviatu pozíciu. V poslednej 93 km dlhej etapa obsadil štrnáste miesto a upevnil si konečnú deviatu priečku. Tento výsledok je nielen jeho osobným víťazstvom nad Dakarom, ale aj skvelou reprezentáciou slovenského motocyklového športu a sponzorov, ktorí sa na jeho podpore podieľali. K úspešnému účinkovaniu Jaroslava Katriňáka sa po jeho príchode domov určite vrátime.