Stredná odborná škola podnikania (Stredná škola podnikania) ako jedna z organizačných zložiek Spojenej školy v Martine úspešne ukončila projekt z Európskeho sociálneho fondu.
Celkovým cieľom projektu bola modernizácia učebných osnov so zameraním na zlepšenie prepojenosti odborného vzdelávania v oblasti podnikateľských zručností a na zavedenie moderných informačných technológií do výučbového procesu.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Špecifickými cieľmi boli:
n vytvorenie učebnice, ktorá mala za úlohu komplexne a v súlade s potrebami praxe zhrnúť a poukázať na vzájomné väzby predmetov potrebných pre začatie podnikania
n vytvorenie e-learningových častí nových učebných osnov v oblasti výrobných procesov a finančných analýz
n zlepšenie spolupráce strednej školy a podnikateľského inkubátora pri výchove potenciálnych podnikateľov
n vyškolenie 20 učiteľov tak, aby boli schopní realizovať výučbu nových učebných osnov
Vyvrcholením projektu bolo vydanie učebnice s názvom Vybrané kapitoly pri tvorbe podnikateľského plánu v eurách, čím autori pružne zareagovali na vyhlásenie konverzného kurzu. Novovzniknutá učebnica bude aktuálnou pomôckou pri výučbe už od prvého dňa platnosti novej meny (od 1. januára 2009). Koordinátorom projektu bol Mgr. Dušan Hauliš. Autormi učebnice je kolektív pedagógov Spojenej školy v Martine Ing. Emília Vrábová, Ing. Alena Tóthová, Ing. Jana Petrovičová, Karol Kuzmány, Ing. Lýdia Juricová a Ing. Katarína Folkmanová (obe už nie sú pracovníčkami školy). Autormi e-learningového programu sú Ing. Jana Petrovičová, Ing. Emília Vrábová, Ing. Katarína Folkmanová a partneri projektu BIC, s. r. o., Banská Bystrica. Okrem nich na realizácii projektu pri inovácii učebných osnov sa podieľal aj Ing. Ladislav Vydra. Práca na projekte trvala takmer tri roky – od októbra 2005 do septembra 2008.
Autori učebnice a e-learningového programu o využití učebnice: „Pre stredné školy ekonomického zamerania neexistuje na trhu žiadna učebnica, ktorá komplexne rieši problémy začiatku podnikania na úrovni chápania stredoškolskej mládeže. Cieľom učebnice nie je podať vyčerpávajúci výklad o všetkých témach, s ktorými sa podnikateľ stretáva, ale sprístupniť vybrané problémy prirodzenou cestou postupne od známeho cez skúmanie predstavy až po pochopenie práce živnostníka – podnikateľa na jeho začiatku. Jednoducho povedané, ak študent skončí túto strednú školu, sám dokáže samostatne spracovať podnikateľský plán a zhodnotiť možnosti jeho realizácie na trhu.“
Spracovanie a prezentácia podnikateľského plánu je praktickou maturitnou skúškou v škole, čím študenti opäť preukážu samostatnosť, tvorivosť a schopnosť pre-zentovať sa navonok.
(r)