Hovorca František Gažo ako výstrahu uvádza štatistiku nešťastí, ktorých počet každým rokom rastie. „V roku 2006 na územnom obvode 549 kilometrov došlo k 22 usmrteniam. O rok neskôr to už bolo 49, vlani až 58, z toho 44 smrteľných nehôd.
Najmladšou účastníčkou vlakových nešťastí bolo iba 14-ročné dievča, ktoré v Strečne zachytil rýchlik. Stret s vlakom prežila s ťažkým ublížením na zdraví. Najstaršou bola 79-ročná žena z okresu Žilina, ktorá v prvý vianočný sviatok pod kolesami vlaku zomrela,“ vymenoval.
Medzi najčastejšie príčiny vlakových nešťastí podľa F. Gažu patrí neopatrnosť a samovraždy. Veľa ľudí si zvyklo prechádzať cez mimo určené prechody, podchody či nadchody.
Ďalšími príčinami pre rozhodnutie ukončiť svoj život sú nezhody v rodinách, zlá finančná situácia, dlhy, rozchody s blízkymi osobami, predvianočná nostalgia, pocit samoty či zbytočnosti. Veľkú úlohu tu zohráva aj alkohol.
František Gažo preto vyzýva čitateľskú verejnosť k zvýšenej opatrnosti v blízkosti železnice. „Treba rešpektovať svetelnú signalizáciu, mať strpenie, kým sa zabezpečovacie závory
zdvihnú samé, dávať viac pozor na svoje deti a nedovoliť im hrať sa v blízkosti železničnej trate. Deti, hlavne počas prázdnin, priťahuje železnica.
Namiesto športovísk hľadajú adrenalín v tom, že hádžu kamene do idúcich vlakov, rozbíjajú svetelnú signalizáciu, kladú prekážky na železničnú trať a z úkrytu potom pozorujú, či sa vykoľají vlak,“ vysvetlil hovorca žilinskej železničnej polície František gažo.
(MD)