TURČ. TEPLICE. Primátor mesta Michal Sygút tvrdí, že projekt by mal ušetriť bežným ľuďom čas i peniaze. Aby uhradili svoje platobné povinnosti voči mestu, už nemusia chodiť na úrad. Stačí sa prihlásiť na webovú stránku mesta, kde sa obyvateľ prihlási do systému, vyberie si službu a vypíše potrebné údaje. Podobné formuláre fungujú aj v iných mestách na Slovensku. Teplická radnica je však prvá v tom, že pracovníci už nepracujú s písomnými žiadosťami, ale všetko už vybavujú len elektronicky.
Nenáročné ovládanie
by malo ľudí osloviť
Žiadosti môžu Tepličania podávať na úrade ešte aj po starom, teda písomnou formou. Pracovníčky mestského úradu vložia tieto informácie do elektronického systému a ďalej sa bude žiadosť občana spracúvať už len elektronicky. „Veľmi dôležité je aj to, že žiadateľ si v každom momente v systéme môže pozrieť, v akom štádiu vybavovania sa jeho žiadosť nachádza,“ povedal Michal Sygút. „Každý človek, ktorý bežne používa napríklad internet banking alebo emailovú korešpondenciu, nebude mať problém s využívaním služby Digitálneho mesta,“ ubezpečil M. Sygút. Problém by občania nemali mať ani s uhradením po-platkov. Mesto bude akceptovať úhradu cez internet banking.
Nebránia sa inováciám
Mesto v úvodnej fáze ponúka prostredníctvom projektu Digitálne mesto desať služieb. Zatiaľ môžu Tepličania požiadať o povolenie vjazdu do pešej zóny, poskytnutie finančnej dotácie na kultúrnu oblasť, ale aj o oznámenie o konaní verejného podujatia. Svoje žiadosti vybavia cez internet aj podnikatelia. Prostredníctvom stránky môžu Tepličania požiadať aj o poskytnutie informácií, môžu zaevidovať alebo odhlásiť z evidencie psa a pod. „Ak sa táto novinka medzi obyvateľmi ujme a budú žiadať jej rozšírenie aj o ďalšie možnosti, sme pripravení im vyhovieť,“ prisľúbil primátor. (KOV)