Šetriť čas a peniaze občanov, priniesť im väčší komfort služieb a zefektívniť prácu mestského úradu je cieľom projektu Digitálne mesto, ktorý včera primátor Turčianskych Teplíc Michal Sygút predstavil splnomocnencovi vlády SR pre informačnú spoločnosť Pavlovi Tarinovi.
TURČ. TEPLICE. Splnomocnenec vlády SR vyzdvihol snahu mesta Turčianske Teplice vychádzať v ústrety občanom. „Vysoko oceňujem, že Turčianske Teplice zaviedli elektronický systém, ktorý uľahčuje komunikáciu medzi mestom a občanmi. Nestačí len zefektívniť procesy v rámci firmy alebo inštitúcie, podstatné je skvalitňovanie služieb smerom k občanovi a v tomto smere sú Turčianske Teplice ukážkovým príkladom," skonštatoval Pavol Tarina.
Projekt Digitálneho mesta podľa M. Sygúta znamená, že občan si môže viacero služieb a podaní vybaviť priamo z domu, bez potreby návštevy mestského úradu. Navyše môže prostredníctvom tohto inteligentného systému sledovať, v akom štádiu vybavovania je jeho žiadosť, ktorý úradník ju má na starosti a ako dlho ju vybavuje, povedal primátor.
Projekt Digitálne mesto funguje v Turčianskych Tepliciach dva mesiace. Občanom a podnikateľom umožňuje prostredníctvom internetovej stránky mesta vybaviť napríklad žiadosť o vydanie povolenia na vjazd do pešej zóny, oznámenie o konaní verejného podujatia, ohlásenie začatia podnikania, žiadosť o poskytnutie informácií či oznámenie o verejnom zhromaždení občanov.