Aj v Martine sa raz bude bicyklovať po európsky

Cyklisti v Martine už môžu prejsť cez pešiu zónu aj na bicykli. Avšak len v istých hodinách. Martinská radnica v budúcnosti dokonca uvažuje vybudovať pre nich vyznačený chodník.

V zahraničí sú k sebe cyklisti a chodci oveľa ohľaduplnejší ako u nás.V zahraničí sú k sebe cyklisti a chodci oveľa ohľaduplnejší ako u nás. (Zdroj: ARCHÍV TN)

MARTIN. Od júla platí nové VZN, ktoré ruší absolútny zákaz vstupu na bicykli na pešiu zónu. Cyklisti môžu prejsť cez centrum v čase, keď je mesto prázdnejšie, a to od 21. do 9. h. Priaznivci jazdy na dvoch kolesách by však prejazd uvítali po celý deň, radnica sa obáva ohrozenia chodcov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na Malorke to ide a u nás nie?

Isté riešenie navrhuje Peter z Martina, ktorý sa nedávno vrátil z dovolenky na Malorke v Španielsku. Cyklisti sa pohybovali po pešej zóne celkom bezpečne, bez jediného stretu s chodcami. „Chodili po farebne vyznačenej cestičke so značkou bicykla, takže cyklisti mali na ňom prednosť a chodci po nej vôbec nechodili. Keď to dokážu v Španielsku, prečo nie aj u nás?" pýta sa Martinčan.

SkryťVypnúť reklamu

Návrh podporil i primátor

Cyklistický chodník nájdete v každom vyspelejšom meste v Európe, pridať sa k nim chceli aj Martinčania. Presne tento istý návrh totiž predniesol na poslednom júnovom zastupiteľstve v Martine primátor Andrej Hrnčiar, skupina poslancov a Turčianska bicyklová skupina JUS. Líder nadšencov cyklistiky Dušan Kubička prišiel aj s konkrétnym návrhom. „Pol metra široká cestička by viedla od historickej budovy Matice slovenskej po Divadelnej ulici a viedla by po jednosmerke popri parku. Bola by obojsmerná, pohyb po nej by bol možný len v primeranej rýchlosti. Cestičku by lemovala linka, takže by nešlo o drahý projekt a ak by sa cyklistická trasa neujala, ľahko by sa odstránila," opísal Dušan Kubička.

U nás by sa chodník neujal

Návrh však neprešiel, Martinčania vraj nie sú dostatočne európski. „Nie je to tu zaužívané, cyklisti chodia rýchlo, asi by sa to neujalo. Ešte sme na to nedorástli," myslí si poslanec Bruno Horecký, pričom narážal aj na už existujúce značenie chodníkov. Tu vládne ignorancia zo strany chodcov, ktorí kráčajú aj po strane pre cyklistov a ohrozujú ich.

SkryťVypnúť reklamu

Chodníku na pešej sa však celkom nebráni. „Martinčania na to potrebujú čas. Myslím, že v budúcnosti by to bolo reálnejšie," odhaduje. Podľa neho zatiaľ cyklistom postačia vyznačené chodníky mimo centra na Mudroňovej a Moskovskej ulici.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Drobné čiary na stene? Niekedy je to začiatok veľkého problému
  2. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť
  3. Slovensko sa topí v smetiach. Na čo ešte čakáme?
  4. Signature vône podľa osobnosti
  5. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  2. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  4. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  6. Budvar stavia na tradícii a darí sa mu lepšie ako kedykoľvek
  7. Signature vône podľa osobnosti
  8. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 13 952
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 11 404
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 043
  4. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 5 074
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 946
  6. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis 3 774
  7. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 3 586
  8. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou 3 557
  1. Ján Serbák: Pomaturitné stretnutie po 60 rokoch
  2. Ján Košč: Extrémne vysoké daňovo-odvodové zaťaženie práce
  3. Samuel Ivančák: Tomáš Berka: Na bilancovanie nemám zatiaľ čas ani potrebu
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom.
  5. Samuel Ivančák: Kamil Peteraj jubiluje. Najradšej spomínam dopredu, hovorí
  6. Monika Albertiová: Ako sa stať žobrákom? Stačí podnikať na Slovensku
  7. Samuel Ivančák: Nová podoba filmu Pink Floyd at Pompeii je tou najušľachtilejšou podobou technologického pokroku
  8. Otilia Horrocks: Môj feedback: KONTRAPRODUKTÍVNE
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 18 690
  2. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 17 356
  3. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 076
  4. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 10 860
  5. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 647
  6. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 7 684
  7. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 5 826
  8. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 5 282
  1. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  2. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  3. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  4. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  5. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
  6. Tupou Ceruzou: Konsolidácia
  7. Marcel Rebro: Fuminori Tsuchiko odkazuje: Arigato! Za 24 hodín máme financie na 5000 porcií
  8. Marian Nanias: Nový jadrový energoblok pre Slovensko?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Zľava Jozef Mozol, moderátor diskusie a Roland Kyška, riaditeľ pre marketing a komunikáciu vo SWAN-e.

Pred štvrťstoročím bol internet na Slovensku luxusom.


Ľubica Karvašová je bývalá diplomatka a expertka na európsku politiku.


Jednotky od Stadler už dnes úspešne premávajú na linkách Bratislava – Nové Zámky a Bratislava – Trenčín/Púchov.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) podpísala opciu na dve nové veľkokapacitné elektrické jednotky KISS od výrobcu Stadler.


Protest sa bude konať už tradične pri soche Jánošíkovej družiny.

Mesto minule na mape protestov chýbalo.


1

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?