MARTIN. Od 1. januára platia nákladní i autobusoví dopravcovia na cestách prvej triedy, diaľniciach a rýchlostných komunikáciách mýto. S touto povinnosťou, ktorá vyplýva zo zákona, nie sú vyrovnaní a aj preto Únia autodopravcov Slovenska pripravovala na dnes blokádu niektorých čerpacích staníc na Slovensku. Za najväčšie problémy únia považuje nepripravený mýtny systém a legislatívne zmeny na poslednú chvíľu, ktoré komplikujú dopravcom život. Upozornili, že zavedenie mýta môže mať vplyv aj na ceny konečných produktov. Únia sa sťažuje aj na to, že mýtny systém nerieši označenie všetkých spoplatnených úsekov informačnou tabuľou na jej začiatku a konci a dopravca tak nevie, kedy je na spoplatnenej ceste a kedy nie. „Nikto nevie, odkiaľ pokiaľ sa platí. Svoju prvú cestu ešte nemáme za sebou. Myslím si, že s tým budú spojené ešte veľké problémy," uvažuje dopravca z Dubového Miloslav Daubner.
V Martine vodiči natankujú úplne bez problémov. Čerpacie stanice tu nikto neblokuje. Tunajší dopravcovia si myslia, že blokádou sa nič nevyrieši. Problémy a chaos okolo novinky na cestách však zdieľajú rovnako ako ostatní dopravcovia na celom Slovensku. „Registráciu už máme za sebou, síce na štyrikrát, pretože na jednu registráciu sa dali zaregistrovať len dve autá. Zvolili sme systém predplatného, takže palubnú jednotku nemusíme mať namontovanú napevno. Cena za jej montáž sa nám zdala totiž dosť vysoká," vysvetľuje Štefan Lahita z Dopravy MT. Oslovení dopravcovia sa petíciu chystajú podporiť svojim podpisom. Zvýšené náklady si však niektorí dopravcovia plánujú vyriešiť tak, že ich pripíšu svojim odberateľom a tí zase svojim odberateľom. Takže v končenom dôsledku za ne zaplatí koncový zákazník.