MARTIN. V čase vianočných sviatkov a medzi sviatkami došlo v Martine k niekoľkým krátkodobým výpadkom, pričom dlhodobo nesvietilo verejné osvetlenie v smere na martinský skanzen. Dlhé večery i noci bola táto časť Martina ponorená akoby do úplnej tmy. Osvetlenie ale by už v týchto dňoch malo byť v poriadku.
Cestu na skanzen zahalila tma
Verejné osvetlenie má určite svoj význam. Ak je nefunkčné, tak komplikuje pohyb vo večerných hodinách, cítime sa menej bezpečne a súčasne strpčuje každodenný život vodičom aj ľuďom z okolitých nehnuteľností.
„Na ceste v smere na martinský skanzen a v niektorých priľahlých uličkách bola tma ako v rohu. Môže vás tam niekto buchnúť po hlave a ani nebudete vedie kto. Nahlásili sme aj poruchu, ale zatiaľ sa nič nepohlo," prišla sa nám tesne po sviatkoch posťažovať jedna z obyvateliek Ľadovne.
Servis verejného osvetlenia má v Martine na starosti firma Brantner. „Osvetlenie smerom na martinský skanzen vypadlo medzi sviatkami. Odstránenie závady bolo spojene so zisťovaním jej príčin pracovníkmi SSE Žilina a nakoľko bolo potrebné, aby prišiel merací voz zo Žiliny, mohla byť táto služba vykonaná až minulý štvrtok. Následne začali poruchu odstraňovať naši pracovníci. Ostatné nahlásené nedostatky boli podľa našich záznamov odstránené do 24 hodín," povedala Eva Benešová, finančná riaditeľka spoločnosti Brantner Fatra.
Treba volať dispečing
Verejné osvetlenie určite prispieva k bezpečnosti a komfortu v nočných uliciach mesta. Preto je dobre, aby sa informácia o poškodenom alebo pokazenom svietidle čo najskôr dostala k adresátovi. Na nedostatky osvetlenia pred svojím domom môžu obyvatelia mesta upozorniť priamo prevádzkovateľa verejného osvetlenia aj prostredníctvom telefonátu na nepretržitý dispečing hlásenia porúch.
„V našej spoločnosti funguje 24 hodinová pohotovosť. Martinčania môžu volať nonstop na telefónne číslo 043/4211360, pripadne nahlásiť poruchu cez internetovú stránku www.brantnerfatra.sk alebo poslať email na adresu fatra@brantner.com," informuje o možnostiach nahlásenia poruchy Eva Benešová.
V niektorých slovenských mestách už funguje aj krátky elektronický formulár na nahlásenie poruchy. Po zadaní druhu zariadenia a typu poruchy, ulice, čísla domu, prípadne čísla stožiara verejného osvetlenia je možné bližšie popísať poruchu a zariadenie. V prípade, že si občan želá byť informovaný o stave nahlásenej poruchy, môže vyplniť aj svoje kontaktné údaje. Odoslaný formulár je spracovaný a informácia o poruche posunutá pohotovostným technikom.