Kamióny zamierili na dediny

Kamionisti na ňu nadávajú, vodiči osobných áut ju obchádzajú. Problémy majú pre ňu aj okolité dediny. Reč je o betónke z Martina do Turč. Teplíc. Kedy sa dočkáme jej opravy?

Úzka cesta v Malom Čepčíne nie je stavaná pre kamióny.Úzka cesta v Malom Čepčíne nie je stavaná pre kamióny. (Zdroj: JANA KOVALČÍKOVÁ)

MARTIN, MALÝ ČEPČÍN, TURČ. TEPLICE. Panelová cesta vedúca z Martina do Turčianskych Teplíc, ktorá je hlavným ťahom na Banskú Bystricu, je už zrelá päťdesiatnička. Až na malé úpravy funguje v pôvodnom stave dodnes. Vodiči sa ju mnohokrát pre jej zlú kvalitu snažia obchádzať cez okolité dediny. V dĺžke trasy na Turčianske Teplice je rozdiel asi len 3 kilometre, o ktoré je cesta cez dediny dlhšia. Starostovia týchto obcí sa ale sťažujú, že na hustú premávku cesty cez ich obce nie sú stavané.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chodci v Malom Čepčíne bojujú s autami

Zvýšený výskyt áut vo svojich dedinách vnímajú najmä starostovia Moškovca, Jazernice i Malého Čepčína. Vodiči sa na túto cestu napoja v Príbovciach v smere na Prievidzu a odbočujú v Moškovci na Jazernicu. Najvypuklejšiu situáciu majú v tejto súvislosti na Malom Čepčíne.

SkryťVypnúť reklamu

„Už niekoľkokrát sme sa na to sťažovali, pripomienkovali sme to na zastupiteľstve, že cez našu obec prechádza príliš veľa nákladných aj osobných áut. Jazdia rýchlo a nebezpečne aj v blízkosti železničného priecestia, ktoré tu máme. Na nehodovosti sa to zatiaľ neprejavilo, ale je otázka času, kedy sa nejaké nešťastie stane. Chýba nám chodník popri tejto exponovanej ceste, keďže tu blízko bývajú samí starší ľudia, je to nebezpečné," sťažuje sa starostka Malého Čepčína Elena Schererová, ktorá chcela, aby sa v obci zaviedla štyridsiatka. No dodnes tu platí päťdesiatka a ani tú vodiči mnohokrát nerešpektujú.

Nulové mýto vyhnalo na cesty viac kamiónov

S panelovou cestou 1. triedy nie sú spokojní ani kamionisti. Počas januára, keď platí nulová sadzba mýta, vyšlo na naše cesty viac kamiónov. Zvýšenú premávku si všimlo viacero Turčanov, ktorí redakciu kontaktovali. Sú však aj takí, ktorí nákladiaky nechali doma. „Už od začiatku roka so svojimi autami stojím. A budem ešte dlho stáť, pokým sa nedozviem, za čo mám vlastne platiť. Koľko budem platiť, viem, ale tá trasa mi nie je jasná," naráža Tibor Hulička z Turčeka na plánované rozdeľovanie spoplatnených úsekov. „Viete, ak mám zaplatiť za trasu Horná Štubňa - Sklené toľko, ako za trasu z Hornej Štubne do Martina, tak to je zvláštne," spresnil svoj úmysel dopravca.

SkryťVypnúť reklamu

Riešením nie je obchádzanie betónky

„Celkovo si však myslím, že betónová cesta je dimenzovaná na päťdesiate - šesťdesiate roky a dnes, keď je hustota dopravy zvýšená, je nebezpečné po nej jazdiť," myslí si T. Hulička. „Riešením nie je ani to, aby sme betónku obchádzali cez okolité dediny, pretože tieto cesty nie sú stavané na nákladnú dopravu," končí T. Hulička. K jeho názoru sa pridáva aj Róbert Mazan z Martina. „Podľa mňa je táto cesta v dezolátnom stave, no napriek tomu budú všetci chodiť tadiaľto, pretože je to stále lacnejšia alternatíva ako diaľnica. Všetci, ktorí idú z Poľska na Maďarsko, idú po betónke a teraz, ako je mýto bez poplatku, je táto cesta viditeľne plnšia," hovorí svoj postreh dopravca R. Mazan.

Opravovať budú, ale len časť cesty

Polícia eviduje za posledný polrok na tejto ceste sedem nehôd. Asi pred rokom sa však stala taká, ktorú spôsobil vytrhnutý kus panelu z cesty. Slovenská správa ciest (SSC) pripravuje opravu len časti panelovej cesty. „Projektovo pripravujeme rekonštrukciu cesty I/65 v úseku Mošovce - Diviaky v dĺžke asi 4,4 kilometrov. Máme hotovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie. Požiadali sme aj o územné rozhodnutie na stavbu. V tomto roku plánujeme pokračovať v projektovej príprave stavby," informovala nás hovorkyňa SSC Iveta Fedorová. Kedy by sa s opravou malo začať, neuviedla. Pýtali sme sa aj na ministerstve dopravy, pôšt a telekomunikácií, či neplánujú betónku vyňať zo zoznamu spoplatnených úsekov. Hovorca rezortu dopravy Stanislav Jurikovič nám však informácie sľúbil až v budúcom týždni. V súčasnosti sa totiž venujú prípravám legislatívnych zmien.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 151
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 028
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 758
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 843
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 991
  6. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 872
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 500
  8. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 2 320
  1. Ladislav Boršoš: Konkláve v STVR…
  2. Jakub Cipko: Ak nechcete Matoviča, treba začať robiť!
  3. Ivan Mlynár: Robo, panebožečoťatonapadlo ? Čo to bolo za zostavu v tom Kremli…...mamamia.
  4. Štefan Hrodek: Život v obchoďáku
  5. Ivan Čáni: Robert Fico písal Kaji Kallasovej.
  6. Julius Kravjar: Obmedzená suverenita alebo Kto chce biť, palicu si nájde
  7. Timotej Opálek: Mark Pritchard & Thom Yorke - Tall Tales
  8. Peter Štefãnik: Historické paralely a ich slabé miesta
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 803
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 747
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 389
  4. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 11 198
  5. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 8 910
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 676
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 954
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 810
  1. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  2. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  3. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  4. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  5. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  7. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  8. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Podpis zmluvy

Stredoslovenská energetika (SSE) a spoločnosť FUERGY uzatvorili strategickú spoluprácu a prinášajú na trh inovatívne smart energetické riešenie – Infimeo.


Valča nečakane prišla o body.

Líder tabuľky nedokázal na domácej pôde zdolať posledného.


V Lipovci pátrajú po tejto dvojmetrovej drevenej soche.

Okrem drevenej sochy zmizla aj ikonická drevorezba.


2

Zmeny sa dotknú Tatier aj krátkych trás, zľavy ostávajú.


  1. Ladislav Boršoš: Konkláve v STVR…
  2. Jakub Cipko: Ak nechcete Matoviča, treba začať robiť!
  3. Ivan Mlynár: Robo, panebožečoťatonapadlo ? Čo to bolo za zostavu v tom Kremli…...mamamia.
  4. Štefan Hrodek: Život v obchoďáku
  5. Ivan Čáni: Robert Fico písal Kaji Kallasovej.
  6. Julius Kravjar: Obmedzená suverenita alebo Kto chce biť, palicu si nájde
  7. Timotej Opálek: Mark Pritchard & Thom Yorke - Tall Tales
  8. Peter Štefãnik: Historické paralely a ich slabé miesta
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 803
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 747
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 389
  4. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 11 198
  5. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 8 910
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 676
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 954
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 810
  1. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  2. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  3. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  4. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  5. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  7. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  8. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.

Už ste čítali?