Bilbordy s Hrnčiarom naštvali poslanca Morgoša

Osobná kampaň primátora Hrnčiara alebo služba občanom? Názory na januárovú bilbordovú kampaň, ktorá prezentuje Martin ako transparentné mesto, sa rôznia.

Sporné bilbordy? Jeden z nich je umiestený aj pod internátom lekárskej fakulty v Martine.Sporné bilbordy? Jeden z nich je umiestený aj pod internátom lekárskej fakulty v Martine. (Zdroj: ROMAN KOPKA)

MARTIN. Bilbordy s portrétom primátora Andreja Hrnčiara (NEKA) a s odkazom na webovu stránku www.transparentnemesto.sk majú prezentovať Martin ako mesto bojujúce proti klientelizmu a korupcii. Nie všetkým je takáto iniciatíva šéfa martinskej radnice po chuti. Prekáža napríklad poslancovi mestského zastupiteľstva Júliusovi Morgošovi (SDKÚ-DS).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Osobná reklama a marketing

„Vnímam to presne tak, ako tie bilbordy vyzerajú. Ide o osobnú reklamu pána Hrnčiara. Za akým účelom, to presne neviem. Každopádne, kampaň presiahla aj rámec Martina, možno sú za tým aj jeho ambície vstúpiť do veľkej politiky. Samozrejme, budem sa zaujímať aj o to, z akých prostriedkov bola táto kampaň financovaná," nechal sa počuť Július Morgoš.

SkryťVypnúť reklamu

Poslanca Jozefa Keráčika (Smer - SD) na bilbordy upozornili priatelia z Bratislavy a zo Žiliny, neskôr ich zaregistroval aj v Martine.

„Prvé čo mi napadlo, bola myšlienka, že náš primátor sa asi chystá kandidovať za poslanca NR SR a takýmto spôsobom si pripravuje pôdu. Primátora považujem za profesionála, takže nepredpokladám, že by sa dopustil takej amatérskej chyby, aby si nechal tieto bilbordy platiť z mestských peňazí. Skôr sa ukazuje, že Andrej Hrnčiar vie robiť dobrý marketing, v tomto smere má pred svojimi oponentmi či konkurentmi náskok niekoľkých konských dĺžok," myslí si Keráčik.

Kampaň vraj slúži občanom

Andrej Hrnčiar odmieta, že by bilbordovou kampaňou sledoval svoj osobný záujem. Tvrdí, že mu ide o niečo iné. „Bilbordami chceme vyzvať ľudí v našom meste, aby nás aj prostredníctvom na to určenej webovej stránky kontrolovali, aby sa zaujímali o vynaložené peniaze, o naše zámery a projekty. Kampaňou sme chceli eliminovať aj skutočnosť, že ľudia sa o niektoré investičné akcie začnú zaujímať neskoro, čiže vtedy, keď sa už niektoré procesy nedajú zvrátiť," vysvetľuje Andrej Hrnčiar. „Navyše, projekt transparentné mesto si všimla aj Organizácia spojených národov. Boli sme nominovaní na jednu z jej prestížnych cien za verejnú službu," dodáva primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Bilbordy platí Hrnčiar z vlastných

Bilbordova kampaň nestojí podľa Hrnčiara mesto ani cent. Reklamné plochy ponúkli dve bilbordové spoločnosti mestu Martin grátis. „S jednou má mesto zmluvu o bezplatnej propagácii ešte z čias predchádzajúceho vedenia mesta, druhej sa náš projekt páčil natoľko, že až do času, kým nebudú mať svoje plochy zaplnené inými produktmi, nám ich prenájmu zdarma. Jediným nákladom je tak tlač bilbordov, ktorú hradím z vlastných zdrojov. Faktúru som ešte nedostal, keď ju budem mať, nemám problém všetky náklady spojené s kampaňou vydokladovať," povedal nám Andrej Hrnčiar.

Primátor sa do veľkej politiky nechystá

Šéfa martinskej radnice sme sa ešte spýtali, či bude v júnových voľbách kandidovať za poslanca NR SR a ak áno, za akú stranu? „Nebudem kandidovať, moje rozhodnutie je konečné. Chcem sa sústrediť na prácu v meste, to je moja priorita. Netajím, že ma viacero politických strán, koaličných aj opozičných, s ponukou kandidovať oslovilo, ale poďakoval som sa. V komunálnych voľbách budem kandidovať na primátora mesta Martin ako nezávislý, veď vstupom na kandidátku akejkoľvek politickej strany by som o svoju politickú nezávislosť prišiel," odpovedal nám Andrej Hrnčiar.

SkryťVypnúť reklamu

Čo na to TIS

Ivan Rončák, koordinátor samosprávneho programu Transparency International Slovensko:

- Pri propagácii je ťažko rozhodnúť, kedy ide o dobré použité peniaze a kedy o zbytočnosť. Fakt je, že mesto Martin sa marketingovo profiluje ako protikorupčné mesto a aj túto kampaň možno vnímať ako posilňovanie tejto marketingovej značky. Ak takáto profilácia spôsobí napríklad zvýšený záujem investorov o Martin, je to pre mesto prínosne. V tomto prípade, by však osoba primátora mala ísť viac do úzadia, aby sa vyhol podozreniam z vlastnej kampane.

Ak primátor mesta vníma kampaň ako vlastnú prezentáciu a mesto nestojí nič, je to v poriadku. Treba si dať pozor len na to, či spolocnost, ktorá poskytla zdarma priestor, to urobila skutočne zdarma a nebude v budúcnosti neoprávnene preferovaná pri získavaní zákaziek od mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 16 104
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 519
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 561
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 363
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 014
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 512
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 438
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 402
  1. Tomáš Mikloško: Ako rozpoznať jednostranné vzťahy
  2. Dušan Koniar: A na volebný rok namiesto býka opozícia na ražni?
  3. Martin Eštočák: V Prešove chcú predať parkovisko hlboko pod cenou. Podal som podnet na prokuratúru
  4. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  5. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  6. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  8. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 600
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 20 980
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 516
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 15 943
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 833
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 710
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 637
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 610
  1. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  3. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  4. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  5. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  6. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  7. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  8. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Mikloško: Ako rozpoznať jednostranné vzťahy
  2. Dušan Koniar: A na volebný rok namiesto býka opozícia na ražni?
  3. Martin Eštočák: V Prešove chcú predať parkovisko hlboko pod cenou. Podal som podnet na prokuratúru
  4. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  5. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  6. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  8. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 600
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 20 980
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 516
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 15 943
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 833
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 710
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 637
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 610
  1. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  3. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  4. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  5. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  6. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  7. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  8. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...

Už ste čítali?