MARTIN. Rozdelením súvislého vodiaceho prahu na menšie úseky by mali na tejto trase získať lepšiu priechodnosť záchranné, policajné či hasičské autá, ktoré sa ponáhľajú k dopravnej nehode.
Urobia medzery na vodiacich prahoch
„Zmeny majú prispieť k vylepšeniu prejazdu záchranných a policajných zložiek pri dopravných nehodách. Zmeny budú spočívať v tom, že sa odstráni vodiaci prah, ktorého dĺžka bude 100, resp. 200 metrov s medzerou 15-20 metrov," opisuje riešenie hovorkyňa SSC Iveta Fedorová. Polícia eviduje na tomto úseku od jeho spustenia, teda 1. júla do konca minulého roku, osemnásť dopravných nehôd. Autá s právom prednostnej jazdy majú týmto úsekom sťažený prechod, pretože v niektorých úsekoch nie je možné predbehnutie predchádzajúceho vozidla.
Protismer využívajú len keď to treba
Skúsenosti s prejazdom cez tento úsek majú aj martinskí hasiči. „Nemáme hlásené časté výjazdy týmto smerom, ale mali sme už aj taký výjazd, pri ktorom sme museli použiť protismer. Je to však veľmi rizikové ísť do protismeru, pretože vodič musí umožniť záchrannému vozidlu a policajným vozidlám rýchly prechod, my však takýmto prejazdom nesmieme ohroziť nikoho na ceste. Takže protismer nevyužívame len vtedy, ak naozaj musíme," informoval nás riaditeľ martinských hasičov Peter Podhorský.
Denne tadiaľto prechádza aj Tatiana Cesneková z Národnej transfúznej služby SR v Martine. „Čo sa týka predbiehania do stredového pásu, nemám takú skúsenosť. Autá tu jazdia veľmi rýchlo, takže neviem si predstaviť, že by som mala využiť na predbiehanie tento jazdný pruh," hovorí šoférka NTS SR v Martine. „Našťastie však jazdíme mimo špičky, pred ôsmou hodinou ráno a naspäť idem pred 14. hodinou poobede," dodáva T. Cesneková.
Začnú s priaznivým počasím
Začiatok prác na úseku Strečno - Dubná Skala je zatiaľ ešte len v pláne. „Vodiaci prah začneme odstraňovať ihneď, keď nastanú priaznivé klimatické podmienky. V čase odstraňovania bude doprava presmerovaná do jedného jazdného pruhu a zároveň bude znížená rýchlosť," uviedla I. Fedorová zo SSC.