MARTIN. Martinská radnica chce naučiť Martinčanov, aby sa vyjadrovali k veciam, ktoré sa napríklad týkajú investičných akcií. Radnica má totiž skúsenosť, že hoci si mesto splní oznamovaciu povinnosť a o investičnom zámere informuje na oznamovacej tabuli, obyvatelia túto možnosť nevyužijú. „Keď sa už začne stavať protestujú a spisujú petície, ale mesto už v tomto čase s tým nemôže nič robiť. Chceme dať možnosť všetkým ľuďom, aby jednoduchšie získavali informácie a všetky ich našli na jednej internetovej stránke," vysvetlil primátor Andrej Hrnčiar. Na stránke nájdu uzatvorené zmluvy, zaplatené faktúry, ale aj informácie o tom, ako radnica obsadila voľné pracovné miesta. Od začiatku roka je možné sťažnosti, pripomienky a podnety vybavovať aj elektronicky. Zadanie ako aj celý priebeh ich posúdenia sa dá sledovať na mestskej webovej stránke.
Súčasná informačná kampaň je pokračovaním projektu Transparentného mesta. V polovici januára to boli billboardy a plagáty s heslom Pozrite sa vašej samospráve pod pokrievku, koncom februára už boli s heslom Nám do hrnca vidí každý. Tretím krokom a zavŕšením kampane sú letáky vo všetkých schránkach, ktorých je v Martine približne dvadsať tisíc. Za projekt Transparentné mesto nominovala Transparency International Slovensko mesto Martin na cenu OSN za transparentnosť a prístupnosť.