Všetky choroby cesty popod Strečno tri pruhy nevyliečili

Trojprúdový profil cesty popod Strečno slúži vodičom už trištvrte roka. Ani jeho súčasné riešenie ešte nemusí byť definitívne.

V pravom pruhu musíte popod Strečno jazdiť sedemdesiatkou. Inak vám hrozí pokuta.V pravom pruhu musíte popod Strečno jazdiť sedemdesiatkou. Inak vám hrozí pokuta. (Zdroj: ROMAN BREZNIAK)

MARTIN. Cesta prvej triedy medzi Martinom a Žilinou vedúca popod Strečno slúži vodičom od leta minulého roka v trojprúdovom profile. Dva pruhy zostali len v jej strednej časti. Od Dubnej Skaly smeruje do Žiliny takmer trojkilometrový úsek s tromi pruhmi. V opačnom smere vedie trojprúdový profil spod hradu Strečno do Turca. Tento úsek je dlhý približne štyri kilometre. Za pomerne krátky čas už cesta prešla niekoľkými úpravami zameranými na zlepšenie dopravy. Boli preriedené stredové zábrany a znížená rýchlosť v pravom jazdnom pruhu výlučne na 70 kilometrov za hodinu. Mnohí vodiči sedemdesiatku v ňom nerešpektujú a vystavujú sa pokute.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nižšia rýchlosť, jednoduchšie predbiehanie

„Rýchlosť bola znížená preto, aby vozidlá idúce v ľavom jazdnom pruhu mohli bezpečne a bez porušenia najvyššej dovolenej rýchlosti predbehnúť autá v pravom jazdnom pruhu," vysvetľuje Ivan Špánik, zástupca riaditeľa KR PZ V Žiline.

Cestári preriedili aj stredové zábrany, ktoré majú zamedziť čelným zrážkam. Každých stopäťdesiat metrov uvoľnili približne päťdesiatmetrový úsek. Stredové zábrany robia problémy najmä sanitkám a veľkým hasičským autám, ktoré sa cez kolóny nemôžu predrať na miesto nehody. Najmä v prvých minútach po havárii vzniká poriadny chaos. Vodičom sa nechce čakať v zápche, otáčajú sa a pri ceste späť poriadne komplikujú príjazd záchranárskym vozidlám.

Úsek popod Strečno je časťou frekventovanej severnej cesty, ktorá spája Bratislavu s východom Slovenska. Denne prejde úžinou až 40 tisíc áut, z toho je 4 300 nákladných.

SkryťVypnúť reklamu

Priepustnosť sa zlepšila

Jeden z najvyťažovanejších dopravných úsekov na Slovensku patrí svojim riešením medzi výnimočné. Potvrdil to aj zástupca krajského policajného riaditeľa. „Podobný úsek v súčasnosti u nás neexistuje."

Slabá priepustnosť často využívanej cesty popod Strečno, bola jedným z argumentov pre vytvorenie trojprúdového profilu. „Plynulosť premávky medzi Strečnom a Dubnou Skalou sa oproti predchádzajúcemu obdobiu zvýšila," ubezpečuje Špánik. Pripustil ale, že ani súčasný stav nemusí byť definitívny.

„Ak bude treba zvýšiť bezpečnosť a plynulosť premávky, určite podnikneme zodpovedajúce kroky," nevylúčil možnosť zmien v ostro sledovanom úseku.

"Všetky doterajšie riešenia pomohli len čiastočne, zásadný problém ale nevyriešili. Dopravnú situáciu v tomto úseku, kde podľa našich posledných meraní stúpa podiel ťažkej nákladnej dopravy, vyrieši len diaľnica," ponúka ďalší argument riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák.

SkryťVypnúť reklamu

Každá minca má dve strany

Martinčan Marián Reich pracuje blízko Žiliny a cez Strečno jazdí pomerne často. Aj jemu sa zdá, že trojprúdový profil plynulosti premávky pomohol, no každá minca má dve strany. „Zápchy sa netvoria tak často ako v minulosti, ale keď už dôjde k havárii zostanete tam stáť poriadne dlho," upozorňuje a pridáva ešte jeden zaujímavý postreh. „V súčasnosti mám pred Strečnom väčší rešpekt ako v minulosti. Keď v úzkom pruhu obiehate kamión je tam poriadne tesno. Stačí, ak v takejto chvíli jeden z vodičov spraví len minimálnu chybu a následky môžu byť tragické," uzatvára debatu vodič, ktorý tiež súhlasí s názorom, že najlepším liekom na problémy v tomto úseku bude diaľnica.

Autor: Sme

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 278
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 5 682
  3. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 5 084
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 877
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 3 759
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 686
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 586
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 506
  1. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  4. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  5. Jozef Pivarník: Nenechajte sa oklamať! Ponziho schéma stále žije a číha na vaše úspory
  6. Nika Göthová: "Všetko, všade, naraz" nie je multiverzum od Marvel. Našťastie.
  7. Vladimír Bojničan: Konzervatívna postfaktická schizofrénia v priamom prenose
  8. Ladislav Boršoš: Konkláve v STVR…
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 479
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 775
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 473
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 167
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 368
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 892
  7. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 268
  8. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 5 917
  1. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  2. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  3. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  4. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  5. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  6. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  7. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  8. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Keď sa povie skákací hrad, väčšina z nás si spomenie na detský smiech, nekonečné vyskakovanie a farebný svet radosti.


Vlak STADLER KISS Železničnej spoločnosti Slovensko

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.


Mladíka v krátkom čase polícia vypátrala.

Obvinený prijal dohodu o vine a treste.


Podpis zmluvy

Stredoslovenská energetika (SSE) a spoločnosť FUERGY uzatvorili strategickú spoluprácu a prinášajú na trh inovatívne smart energetické riešenie – Infimeo.


  1. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  4. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  5. Jozef Pivarník: Nenechajte sa oklamať! Ponziho schéma stále žije a číha na vaše úspory
  6. Nika Göthová: "Všetko, všade, naraz" nie je multiverzum od Marvel. Našťastie.
  7. Vladimír Bojničan: Konzervatívna postfaktická schizofrénia v priamom prenose
  8. Ladislav Boršoš: Konkláve v STVR…
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 479
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 775
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 473
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 167
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 368
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 892
  7. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 268
  8. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 5 917
  1. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  2. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  3. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  4. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  5. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  6. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  7. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  8. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi

Už ste čítali?