Piatok, 31. marec, 2023 | Meniny má Benjamín

Všetky choroby cesty popod Strečno tri pruhy nevyliečili

Trojprúdový profil cesty popod Strečno slúži vodičom už trištvrte roka. Ani jeho súčasné riešenie ešte nemusí byť definitívne.

V pravom pruhu musíte popod Strečno jazdiť sedemdesiatkou. Inak vám hrozí pokuta.V pravom pruhu musíte popod Strečno jazdiť sedemdesiatkou. Inak vám hrozí pokuta. (Zdroj: ROMAN BREZNIAK)

MARTIN. Cesta prvej triedy medzi Martinom a Žilinou vedúca popod Strečno slúži vodičom od leta minulého roka v trojprúdovom profile. Dva pruhy zostali len v jej strednej časti. Od Dubnej Skaly smeruje do Žiliny takmer trojkilometrový úsek s tromi pruhmi. V opačnom smere vedie trojprúdový profil spod hradu Strečno do Turca. Tento úsek je dlhý približne štyri kilometre. Za pomerne krátky čas už cesta prešla niekoľkými úpravami zameranými na zlepšenie dopravy. Boli preriedené stredové zábrany a znížená rýchlosť v pravom jazdnom pruhu výlučne na 70 kilometrov za hodinu. Mnohí vodiči sedemdesiatku v ňom nerešpektujú a vystavujú sa pokute.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nižšia rýchlosť, jednoduchšie predbiehanie

„Rýchlosť bola znížená preto, aby vozidlá idúce v ľavom jazdnom pruhu mohli bezpečne a bez porušenia najvyššej dovolenej rýchlosti predbehnúť autá v pravom jazdnom pruhu," vysvetľuje Ivan Špánik, zástupca riaditeľa KR PZ V Žiline.

Cestári preriedili aj stredové zábrany, ktoré majú zamedziť čelným zrážkam. Každých stopäťdesiat metrov uvoľnili približne päťdesiatmetrový úsek. Stredové zábrany robia problémy najmä sanitkám a veľkým hasičským autám, ktoré sa cez kolóny nemôžu predrať na miesto nehody. Najmä v prvých minútach po havárii vzniká poriadny chaos. Vodičom sa nechce čakať v zápche, otáčajú sa a pri ceste späť poriadne komplikujú príjazd záchranárskym vozidlám.

Úsek popod Strečno je časťou frekventovanej severnej cesty, ktorá spája Bratislavu s východom Slovenska. Denne prejde úžinou až 40 tisíc áut, z toho je 4 300 nákladných.

SkryťVypnúť reklamu

Priepustnosť sa zlepšila

Jeden z najvyťažovanejších dopravných úsekov na Slovensku patrí svojim riešením medzi výnimočné. Potvrdil to aj zástupca krajského policajného riaditeľa. „Podobný úsek v súčasnosti u nás neexistuje."

Slabá priepustnosť často využívanej cesty popod Strečno, bola jedným z argumentov pre vytvorenie trojprúdového profilu. „Plynulosť premávky medzi Strečnom a Dubnou Skalou sa oproti predchádzajúcemu obdobiu zvýšila," ubezpečuje Špánik. Pripustil ale, že ani súčasný stav nemusí byť definitívny.

„Ak bude treba zvýšiť bezpečnosť a plynulosť premávky, určite podnikneme zodpovedajúce kroky," nevylúčil možnosť zmien v ostro sledovanom úseku.

"Všetky doterajšie riešenia pomohli len čiastočne, zásadný problém ale nevyriešili. Dopravnú situáciu v tomto úseku, kde podľa našich posledných meraní stúpa podiel ťažkej nákladnej dopravy, vyrieši len diaľnica," ponúka ďalší argument riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák.

SkryťVypnúť reklamu

Každá minca má dve strany

Martinčan Marián Reich pracuje blízko Žiliny a cez Strečno jazdí pomerne často. Aj jemu sa zdá, že trojprúdový profil plynulosti premávky pomohol, no každá minca má dve strany. „Zápchy sa netvoria tak často ako v minulosti, ale keď už dôjde k havárii zostanete tam stáť poriadne dlho," upozorňuje a pridáva ešte jeden zaujímavý postreh. „V súčasnosti mám pred Strečnom väčší rešpekt ako v minulosti. Keď v úzkom pruhu obiehate kamión je tam poriadne tesno. Stačí, ak v takejto chvíli jeden z vodičov spraví len minimálnu chybu a následky môžu byť tragické," uzatvára debatu vodič, ktorý tiež súhlasí s názorom, že najlepším liekom na problémy v tomto úseku bude diaľnica.

Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  3. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  4. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu aj mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  7. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  8. Vyberáme si najkrajšiu obnovenú pamiatku, hlasuje sa online
  1. MetLife prináša novinky v skupinovom poistení pre zamestnancov
  2. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  3. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  4. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  5. Unilabs Slovensko otvára v Boroch najmodernejšie laboratórium
  6. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  7. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  8. Vyberáme si najkrajšiu obnovenú pamiatku, hlasuje sa online
  1. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte 27 378
  2. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO? 22 045
  3. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 10 832
  4. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur. 9 903
  5. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 6 979
  6. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 5 663
  7. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 4 034
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 3 818

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Tak čo, opäť sme to pohnojili ?
  2. Miroslav Danko: Riešenie problému s parkovaním
  3. Věra Tepličková: Môj vstup do strany
  4. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCVII - Zuberec, Múzeum oravskej dediny
  5. Tomáš Török: Zdá sa vám rok 2023 nestabilný? Využite to!
  6. Rasťo Boris: Večer moderného beatnika s pivom, zeleninou a trávou (Denník živého smrteľníka)
  7. Martin Javorček: Investujete do akcií a ETF fondov – pozor hrozí vám až 40% dedičská daň a nikto Vám to nepovie.
  8. Eva Chocholáčková: Kto získa vikomta?
  1. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy. 34 973
  2. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 26 815
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 953
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 8 584
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 768
  6. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 5 261
  7. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien 4 109
  8. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 4 019
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Štvrtkové zastupiteľstvo trvalo viac ako 9 hodín.

Do dozorných rád boli nominovaní noví členovia, niektorí aj trikrát.


3 h
Režisér Rudolf Biermann.

Tvorcovia hľadajú ľudí do filmu po celom východnom Slovensku.


24. mar
Megabicykel nad obcou.

Obec vybudovala aj cyklotrasu.


30. mar

Cieľom inovatívneho vzdelávacieho programu FinQ je naučiť deti kriticky myslieť a zaujať stanovisko k reálnym životným situáciám v kontexte financií.


30. mar

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Tak čo, opäť sme to pohnojili ?
  2. Miroslav Danko: Riešenie problému s parkovaním
  3. Věra Tepličková: Môj vstup do strany
  4. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCVII - Zuberec, Múzeum oravskej dediny
  5. Tomáš Török: Zdá sa vám rok 2023 nestabilný? Využite to!
  6. Rasťo Boris: Večer moderného beatnika s pivom, zeleninou a trávou (Denník živého smrteľníka)
  7. Martin Javorček: Investujete do akcií a ETF fondov – pozor hrozí vám až 40% dedičská daň a nikto Vám to nepovie.
  8. Eva Chocholáčková: Kto získa vikomta?
  1. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy. 34 973
  2. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 26 815
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 953
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 8 584
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 768
  6. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 5 261
  7. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien 4 109
  8. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 4 019
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)

Už ste čítali?