MARTIN. Zdravotná poisťovňa Dôvera sa pri hodnotení nemocníc za rok 2009 zamerala na kvalitu, ale aj spokojnosť pacientov. Na hodnotení sa zúčastnilo takmer 6 800 pacientov, ktorí posudzovali správanie a prístup personálu, spokojnosť s liečbou, stravou, ubytovaním a upratovaním.
Vo všeobecnosti sa podľa výsledkov hodnotenie nemocníc zhoršilo, martinská nemocnica si však polepšila, a to o šesť miest. Vedenie MFN obsadenie druhého miesta vníma ako pozitívnu spätnú väzbu.
Zdravotná poisťovňa Dôvera podľa hovorkyne Kataríny Kapustovej použila svoje vlastné kritériá hodnotenia, ktoré vychádzajú predovšetkým z množstva ukončených hospitalizácií, ich dĺžky a zo závažnosti diagnóz. Tieto faktory poukazujú najmä na odbornosť poskytovaných služieb.
„Vzhľadom na to, že sme fakultná nemocnica, máme vysoko odborne spôsobilý zdravotnícky personál. Uvedomujeme si , že ľudský potenciál je našou najväčšou devízou a snažíme sa na tom stavať. Spomínaný rating však nevypovedá veľa o spokojnosti pacientov. V tomto smere musíme kriticky povedať, že máme čo zlepšovať," tvrdí Katarína Kapustová.
Pred martinskú nemocnicu sa dostala vojenská v Ružomberku, za ňou bratislavská s poliklinikou. Najvyššie hodnotenie, teda päť hviezdičiek, nedostala žiadna nemocnica v šiestich kategóriách. Predseda Rady pre hodnotenie Ladislav Laha pre denník Sme uviedol, že hodnotenie by skončilo horšie, ak by pacienti porovnávali situáciu na Slovensku so zahraničím. Tu v určovaní kvality zavažujú i také parametre ako napríklad práva pacientov na informácie, právo na druhý názor či dĺžka čakacej lehoty. V takomto hodnotení Slovensko skončilo na šiestom mieste od konca spomedzi viac ako tridsiatich krajín.