Pretekári Yachting Clubu Martin Miroslav a Maroš Baranovci vybojovali na 49. majstrovstvách sveta v jachtingu v lodnej triede Vaurien strieborné medaily.
LIPTOVSKÁ MARA. MARTIN. Preteky boli vypísané na dvanásť jázd, no nepriaznivé poveternostné podmienky na Liptovskej Mare umožnili odjazdiť len osem. Bratia Miroslav a Maroš Baranovci z Yachting Club Martin skončili vo svojej premiére na veľkom seniorskom šampionáte na fantastickom 2. mieste a vybojovali pre Slovensko titul vicemajstra sveta. Zlaté medaily získala v konkurencii 58 lodí z 11 krajín talianska posádka juniorských svetových šampiónov a vicemajsrov sveta z roku 2009 Olmo Cerri - Edoardo Meini.
Zlato bolo na dosah
Nechýbalo veľa a martinskí jachtári sa mohli tešiť z celkového triumfu. „V jednej jazde nás dokonca odpískali ako víťazov, ale následne ju zrušili. Bolo to na hrane a cítili sme sa ukrivdení. Keby nám ju uznali, zrejme by sme skončili prví. Čo sa dá robiť, rozhodcovia sú na pretekoch vždy páni," povzdychol si Miroslav Baran ml., ktorý je kormidelníkom posádky, ale vzápätí dodal. „Stáť na striebornom stupienku bol fantastický pocit. Pred štartom pretekov sme z nich mali prirodzený rešpekt. Preto je pre nás druhé miesto príjemným prekvapením."
Mladší Maroš, ktorý má len pätnásť rokov a na štart prvých pretekov sa postavil už ako štvorročný, svojho o sedem rokov staršieho súrodenca doplnil. „Emócie boli naozaj veľké a človeku sa v takých chvíľach tisnú slzy do očí. Tvrdá príprava sa oplatila a pomohla aj nová loď, ktorú sme si boli zobrať len niekoľko týždňom pre štartom v Taliansku."
Prepísali históriu
V ére samostatnosti ešte žiadna slovenská posádka nedosiahla taký prenikavý úspech ako bratia Baranovci. „Chalani sa výborne poznajú a vedia, čo môžu od seba očakávať a na lodi spolupracujú viac-menej naslepo, pretože potrebné činnosti už majú zautomatizované," zhodnotil súrodeneckú posádku otec, tréner a manažér v jednej osobe Miroslav Baran st.
Absolvovať kvalitnú prípravu, ktorej súčasťou je aj účasť na kvalitných podujatiach v zahraničí nie je lacný špás. „Približne 90 % všetkých nákladov si hradíme zo svojho vrecka a asi 10 % nám zaplatí jachtársky zväz. Taká je realita," hovorí Baran st.