MARTIN. Začiatkom tohto roku získalo samostatnú právnu subjektivitu a je jedným z dvanástich poradenských stredísk na Slovensku. Sídli na Divadelnej ulici v priestoroch Turčianskej knižnice, kde môžu klienti získať kontakt na ľudí, ktorí im pomôžu zorientovať sa v právach spotrebiteľa a v ochrane spotrebiteľa.
Napriek tomu, že centrum funguje tri roky, verejnosť o ňom vie málo, doposiaľ tu riešili len niekoľko sťažností na neuznanú reklamáciu obuvi, multifokálnych okuliarov, dodávky technológie na prípravu tepla a teplej úžitkovej vody a podobne. Záber centra je pritom omnoho širší a poskytuje informácie o celej škále v oblasti služieb a maloobchodu, pričom spolupracuje so Spotrebiteľským inštitútom a Obchodnou fakultou Ekonomickej univerzity v Bratislave.
Nezáujem či neznalosť verejnosti o možnostiach poradenstva v centre tu chcú riešiť intenzívnejšou osvetou, keďže v praxi sa často stretávajú s tým, že občania sa na nich obracajú neskoro a mnohokrát pri riešení svojej sťažnosti postupujú nesprávne a strácajú tak čas.