MARTIN. Dokonca nielen, že ju netrápi vlastné logo, ale neváži si ani svojich vlastných klientov. Som poistencom tejto spoločnosti od samého začiatku a to je už veru 15 rokov. O to som bol viac prekvapený, keď mi poslala nedoplatok na poistnom, a to spôsobom, ktorý ma uráža. Vraj som „povinný" zaplatiť nedoplatok za isté obdobie a ak sa neodvolám v lehote 8 dní, tak výkaz nedoplatkov je exekučným titulom. Ak by išlo o tri-štyri eurá, nuž sa s tým ani nezapodievam a zaplatím, nech mám s nimi pokoj. Išlo ale o vyše štyridsať eur a to som si povedal: Pozor!
Poriadne som si prečítal výhražný pamflet a zdvihla sa mi žlč. Termín nedoplatku bol z roku 2005, keď som mal trvalý pracovný pomer v istej firme a to už pekne dlho. Povedal som si, prečo s tým otravujú mňa, ak zdravotné odvody platil za mňa zamestnávateľ. Nuž je to jednoduché. Majú neporiadok v účtoch, neporiadok v evidencii a najlepšie je im urobiť asi prieskum bojom, teda nahádzať dokazovanie platieb na poistencov. V mojom prípade urobila dôkaz bývalá účtovníčka, ktorá mala prirodzene platby v poriadku, dokonca dotyčná nedôveryhodná poisťovňa ju v tejto súvislosti požiadala o opätovné potvrdenie stavu ešte pred dvomi rokmi. Nestačilo to a otravuje občana, poistenca. Opäť pripomínam spôsob, ktorý sa dá vari klasifikovať ako vydieranie.
Nie som v tom sám, neporiadok a neokrôchané spôsoby mi potvrdili aj iní poistenci, viac-menej náhodne. Čo s tým? No, to je predsa jednoduché. Odídem od nich. Veľmi síce na výber nemám, ale možno inde si ma budú aspoň viac vážiť. Nedávno som v rozhlase od jedného politika počul, že základom fungovania štátu sú „fungujúce" inštitúcie. Ja mám čoraz väčší dojem, že v tomto štáte sú iba „fingujúce" inštitúcie. Zdravotná nedôveryhodná poisťovňa síce nie je štátna, ale finguje svoje fungovanie dokonale s mlčaním tohto štátu. Ozaj, som veľmi zvedavý, či mi vrátia poštovné. A to si nenárokujem časové straty súvisiace s dokazovaním mojej pravdy.
Autor: J.Cíger