Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Revitalizácia železníc sa uskutoční popravou tisícov zamestnancov

Revitalizácia – aké nádherné slovo bolo vymyslené, aby zastrelo skutočnosť. Diplomatický názov, za ktorým sa sprvu nedá vytušiť nič zlé – obyčajné riešenie akéhosi problému. A čo sa skrýva za termínom: revitalizácia železníc? Podľa môjho názoru je to - vy

kopni ľudí a ušetríš.

Aby železnice získali peniaze, odstránia ľudí. Ak ľuďom vezmú prácu, vezmú im aj jedlo. Jednoduchšie je ľudí prepustiť, ako im dať prácu. Lacnejšie je ľudí likvidovať, ako ich živiť. Šetriť, šetriť, šetriť. Posvätné pravicové krédo. Aby naše deti nezdedili dlžoby, lebo čo by si už chúdence počali? Treba zodrať kožu z tejto generácie – zaplatí dlžoby svojich rodičov aj svojich vnukov.

Ale pre koho budú ušetrené peniaze? Vraj na vytvorenie pracovných miest. To je ako: „Kto si neprechľastá, má za čo chľastať." Žezlo financií má v rukách človek akoby s patentom na rozum. Najskôr sa zvýšila DPH s komentárom, že cien sa to veľmi nedotkne. Skutočnosť je iná. Dôsledky zasiahli rodiny ako bič. Ceny vyleteli raketovou rýchlosťou. Nasleduje ďalšia morová rana. Treba ozdraviť podniky – nuž prišli na rad aj železnice. Vedenie železníc nevie (alebo nechce?) zabezpečiť zdravý chod železnice. Väčšinu nákladnej dopravy vozia kamióny. Prečo? To je ľahká otázka – veľké peniaze musia asi prúdiť k vyvoleným. V tomto prípade je asi krédo „šetriť" zakopnuté pod posteľ. Šetriť na diaľniciach, odbremeniť cestnú dopravu, zvýšiť bezpečnosť a znížiť náklady súvisiace s riešením dôsledkov autonehôd – na takýchto „malichernostiach" šetriť predsa nebudeme. Šetriť asi treba na bedároch.

Skryť Vypnúť reklamu

Železničná dopravná sieť s rušňami, vagónmi a koľajami je strategický podnik s dokonalou infraštruktúrou a kvalifikovanými ľuďmi - organizmus, ktorý má v štáte podobnú funkciu ako krvný obeh v ľudskom tele. To však asi nie je dôležité. Ľudia sú tam zbytoční, treba ich prepustiť. Alebo lepšie – popraviť. Že poprava je silné slovo? Ja si myslím, že je ešte nevýstižné. Uvažujte: Železničiar je človek, ktorý zasvätil svoj život práci na železnici. Odpracoval tam pol života, pozná mechanizmus jej fungovania tak, ako chirurg pozná anatómiu ľudského tela. Po toľkom čase si len ťažko bude privykať na inú prácu. To som ešte optimista, pretože inú prácu ani nezoženie. Aj ten najväčší hlupák pochopí, že pri nezamestnanosti, akou sa pýši tento štát, nemôže nájsť prácu ani desatina prepustených.

Skryť Vypnúť reklamu

Každý železničiar má rodinu, dlžoby a iné finančné záväzky. A zrazu je bez práce. Aký bude následný scenár? Veľmi jednoduchý - nemôže prežiť. Že sa má zaistiť práca prepusteným zamestnancom, to je len mediálny fígeľ. Pretože ak by ľuďom z ministerstva a vedenia železníc skutočne záležalo na tom, aby zamestnanci prežili, stačilo by dať železnicu do pôvodného stavu. Jednoducho presunúť časť kamiónovej dopravy na železnicu a zlúčiť tri roztrieštené spoločnosti do jedinej správne organizovanej.

Pravicová vláda „revitalizáciou" železnicu odsúdila na zánik. Je to len maličkosť – akoby ste odťali prsty klaviristovi. Veď sedieť za klavírom môže. Železnica už nie je hrdá „modrá armáda", ale okyptená kalika, ktorej dlhodobo vyškolovaní zamestnanci sú ako prašiví psi vyhadzovaní na ulicu. Z kvalifikovaného železničiara sa šľahnutím prútika stáva kvalifikovaný bezdomovec. Ďalšie dôsledky „revitalizácie" budú podobné ako dôsledky zemetrasenia v Japonsku. Ľudia z postihnutých oblastí budú odrezaní od sveta, možno tiež prídu o prácu. Autobusová doprava nemôže dosiahnuť kapacitu vlakov. Však všetko sa deje s posvätnými slovíčkami: „musíme šetriť." Ak si Radičovej vláda toto neuvedomuje, tak je krátkozraká, ak si to uvedomuje, revitalizácia železníc je podľa môjho názoru výsmechom občanom priamo do tváre.

Skryť Vypnúť reklamu

Lenže slovenský národ je holubičí, opäť pokorne zohne chrbát a bude ďalej „rýpať držkou v zemi." Veď dáko bolo, dáko bude... Nemáme dosť guráže, aby sme bojovali za vlastnú česť. Na rozdiel od Čechov, Francúzov, Talianov či Španielov máme od ráznejších postojov príliš ďaleko.

A predsa by som bol šťastný, keby mi niekto vyvrátil toto tvrdenie činmi. Nájde sa niekto?

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  2. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  4. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Úprava osobného motorového vozidla
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 516
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 775
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 312
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 998
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 947
  6. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 10 768
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 175
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje 9 742
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 547
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 450
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Mestský a Okresný úrad v Martine uzatvorili

Na úradoch vybavíte len pohreb a narodenie dieťaťa.

Fitká opäť zatvorili, majitelia netušia, ako druhú vlnu prežijú

Posilňovne sa po lete konečne zapĺňali a potom prišiel tvrdý úder.

Na takéto športové podujatia v posilňovniach si budú musieť aj mladí siláci nejaký čas počkať.

Ochrana pred búrkou

Zlepšili protipovodňové opatrenia.

Budovali nové odvodňovacie žľaby.

O stravenkovej petícii rokovali na ministerstve

Iniciátora petície Za zachovanie súčasnej platnej legislatívy v oblasti stravovania zamestnancov Ľubomíra Sečkára s jeho tímom prijala generálna riaditeľka sekcie práce Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR Danica Lehocká.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Minúta po minúte: Z viacerých miest Oravy hlásia dlhé rady

Testujú zdravotníci, vojaci a dobrovoľníci.

Zamestnanec reťazca: Mali sme pozitívnu kolegyňu, musel som ísť aj tak do práce

Aké pocity zažívajú ľudia z prvej línie, sme zisťovali od zamestnanca nemenovaného obchodného reťazca.

Od soboty bude platiť na Slovensku zákaz vychádzania, sú aj výnimky

Pre žiakov druhého stupňa základných škôl sa v pondelok začína dištančné vyučovanie.

Zoznam odberných miest v Dolnom Kubíne, Námestove, Trstenej a Tvrdošíne

Na Slovensku prebieha celoplošné testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest na Orave.

Už ste čítali?