Revitalizácia železníc sa uskutoční popravou tisícov zamestnancov

Revitalizácia – aké nádherné slovo bolo vymyslené, aby zastrelo skutočnosť. Diplomatický názov, za ktorým sa sprvu nedá vytušiť nič zlé – obyčajné riešenie akéhosi problému. A čo sa skrýva za termínom: revitalizácia železníc? Podľa môjho názoru je to - vy

kopni ľudí a ušetríš.

Aby železnice získali peniaze, odstránia ľudí. Ak ľuďom vezmú prácu, vezmú im aj jedlo. Jednoduchšie je ľudí prepustiť, ako im dať prácu. Lacnejšie je ľudí likvidovať, ako ich živiť. Šetriť, šetriť, šetriť. Posvätné pravicové krédo. Aby naše deti nezdedili dlžoby, lebo čo by si už chúdence počali? Treba zodrať kožu z tejto generácie – zaplatí dlžoby svojich rodičov aj svojich vnukov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale pre koho budú ušetrené peniaze? Vraj na vytvorenie pracovných miest. To je ako: „Kto si neprechľastá, má za čo chľastať." Žezlo financií má v rukách človek akoby s patentom na rozum. Najskôr sa zvýšila DPH s komentárom, že cien sa to veľmi nedotkne. Skutočnosť je iná. Dôsledky zasiahli rodiny ako bič. Ceny vyleteli raketovou rýchlosťou. Nasleduje ďalšia morová rana. Treba ozdraviť podniky – nuž prišli na rad aj železnice. Vedenie železníc nevie (alebo nechce?) zabezpečiť zdravý chod železnice. Väčšinu nákladnej dopravy vozia kamióny. Prečo? To je ľahká otázka – veľké peniaze musia asi prúdiť k vyvoleným. V tomto prípade je asi krédo „šetriť" zakopnuté pod posteľ. Šetriť na diaľniciach, odbremeniť cestnú dopravu, zvýšiť bezpečnosť a znížiť náklady súvisiace s riešením dôsledkov autonehôd – na takýchto „malichernostiach" šetriť predsa nebudeme. Šetriť asi treba na bedároch.

SkryťVypnúť reklamu

Železničná dopravná sieť s rušňami, vagónmi a koľajami je strategický podnik s dokonalou infraštruktúrou a kvalifikovanými ľuďmi - organizmus, ktorý má v štáte podobnú funkciu ako krvný obeh v ľudskom tele. To však asi nie je dôležité. Ľudia sú tam zbytoční, treba ich prepustiť. Alebo lepšie – popraviť. Že poprava je silné slovo? Ja si myslím, že je ešte nevýstižné. Uvažujte: Železničiar je človek, ktorý zasvätil svoj život práci na železnici. Odpracoval tam pol života, pozná mechanizmus jej fungovania tak, ako chirurg pozná anatómiu ľudského tela. Po toľkom čase si len ťažko bude privykať na inú prácu. To som ešte optimista, pretože inú prácu ani nezoženie. Aj ten najväčší hlupák pochopí, že pri nezamestnanosti, akou sa pýši tento štát, nemôže nájsť prácu ani desatina prepustených.

SkryťVypnúť reklamu

Každý železničiar má rodinu, dlžoby a iné finančné záväzky. A zrazu je bez práce. Aký bude následný scenár? Veľmi jednoduchý - nemôže prežiť. Že sa má zaistiť práca prepusteným zamestnancom, to je len mediálny fígeľ. Pretože ak by ľuďom z ministerstva a vedenia železníc skutočne záležalo na tom, aby zamestnanci prežili, stačilo by dať železnicu do pôvodného stavu. Jednoducho presunúť časť kamiónovej dopravy na železnicu a zlúčiť tri roztrieštené spoločnosti do jedinej správne organizovanej.

Pravicová vláda „revitalizáciou" železnicu odsúdila na zánik. Je to len maličkosť – akoby ste odťali prsty klaviristovi. Veď sedieť za klavírom môže. Železnica už nie je hrdá „modrá armáda", ale okyptená kalika, ktorej dlhodobo vyškolovaní zamestnanci sú ako prašiví psi vyhadzovaní na ulicu. Z kvalifikovaného železničiara sa šľahnutím prútika stáva kvalifikovaný bezdomovec. Ďalšie dôsledky „revitalizácie" budú podobné ako dôsledky zemetrasenia v Japonsku. Ľudia z postihnutých oblastí budú odrezaní od sveta, možno tiež prídu o prácu. Autobusová doprava nemôže dosiahnuť kapacitu vlakov. Však všetko sa deje s posvätnými slovíčkami: „musíme šetriť." Ak si Radičovej vláda toto neuvedomuje, tak je krátkozraká, ak si to uvedomuje, revitalizácia železníc je podľa môjho názoru výsmechom občanom priamo do tváre.

SkryťVypnúť reklamu

Lenže slovenský národ je holubičí, opäť pokorne zohne chrbát a bude ďalej „rýpať držkou v zemi." Veď dáko bolo, dáko bude... Nemáme dosť guráže, aby sme bojovali za vlastnú česť. Na rozdiel od Čechov, Francúzov, Talianov či Španielov máme od ráznejších postojov príliš ďaleko.

A predsa by som bol šťastný, keby mi niekto vyvrátil toto tvrdenie činmi. Nájde sa niekto?

Autor: Ľ. Čičmanec

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 504
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 622
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 267
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 688
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 684
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 889
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 834
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 336
  1. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  2. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  3. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  4. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  5. Anna Miľanová: Rodičia a duševné zdravie detí... "Dospelí",bolo by fajn, keby ste sa povrchne nerealizovali na bezbranných deťoch.
  6. Eva Bachletová: Domáce poklady
  7. Juraj Tušš: Dnešná situácia vo svete - Východisko.
  8. Vladimír Bojničan: Dodatok k môjmu blogu: Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 738
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 62 548
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 383
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 487
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 938
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 683
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 16 805
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 11 595
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Petra Kusá s trénerom Pavlom Zemkom.

Chodkyňa Peter Kusá si vybojovala miestenku na juniorské ME, zároveň si vylepšila osobný rekord.


Janka Palček.

Martinčanka má klientov z celého sveta.


Monika Maruňáková
Fanúšikov opäť čaká cez víkend zaujímavá zápasová porcia.

Fomat v sobotu privíta ďalšieho exligistu, na šláger víkendu sa môžu tešiť v Belej, v Kláštore sa hrať nebude.


Jaroslav Markovič s víťaznou trofejou.

Veľký rozhovor s hokejovým srdciarom aj o tom, akú motiváciu dostal tím pred play off, aký malo mužstvo rituál, ako dlho trvali oslavy a kde teraz manažér zoženie pol milióna eur.


  1. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  2. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  3. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  4. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  5. Anna Miľanová: Rodičia a duševné zdravie detí... "Dospelí",bolo by fajn, keby ste sa povrchne nerealizovali na bezbranných deťoch.
  6. Eva Bachletová: Domáce poklady
  7. Juraj Tušš: Dnešná situácia vo svete - Východisko.
  8. Vladimír Bojničan: Dodatok k môjmu blogu: Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 738
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 62 548
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 383
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 487
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 938
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 683
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 16 805
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 11 595
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná

Už ste čítali?