Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Oprava jedného mosta sa skončila, druhá sa už začína

Kolóny na ceste medzi Žilinou a Martinom sa stanú v nasledujúcich mesiacoch bežnou realitou. Koncom mája sa tu skončila rekonštrukcia jedného mosta, o pár dní začne ďalšia. Tunel, ktorý by mohol cestu odbremeniť, bude podľa ministra hotový v roku 2017.

Most v Žiline pri celulózke začne SSC opravovať v týchto dňoch. Vodiči sa musia pripraviť na kolóny.Most v Žiline pri celulózke začne SSC opravovať v týchto dňoch. Vodiči sa musia pripraviť na kolóny. (Zdroj: MICHAL FILEK)

MARTIN. Vodiči cestujúci na hlavnom ťahu Žilina – Martin a opačným smerom, sa musia v nasledujúcich mesiacoch pripraviť pevné nervy. Na ceste v najbližších týždňoch Slovenská správa ciest vykoná niekoľko rekonštrukcií mostov a rozbitých úsekov.

Prvú z nich už máme za sebou. Rekonštrukcia mosta Košariská ponad železnicu v úseku medzi Strečnom a Dubnou Skalou už je dokončená. Náklady na výmenu mostných záverov na tomto moste, podľa hovorkyne Slovenskej správy ciest Ivety Fedorovej, boli 141-tisíc eur, vrátane prenosného dopravného značenia.

SkryťVypnúť reklamu

Nezaobišla sa však bez problémov. Polícia vodičov na opravu mosta upozorňovala. Keďže voľný bol vždy len jeden jazdný pruh, na ceste vznikali kolóny, v ktorých si cestujúci postáli aj niekoľko desiatok minút.

Mnohí vodiči, najmä tí, ktorí poznajú región, sa snažili úsek obísť cez Terchovú. Na ich prekvapene však narážali na ďalšie kolóny. Ako uviedla TV Markíza, medzi Párnicou a Kraľovanmi totiž opravovali železničné priecestie. Vodičov to hnevalo. Domnievali sa, že kompetentní sa mali dohodnúť a priecestie opravovať až vtedy, keď bude voľná hlavná trasa medzi Strečnom a Vrútkami.

Myslí si to aj dopravný expert Ľubomír Palčák z Výzkumného ústavu dopravného. Prednostka krajského úradu pre cestnú dopravu Zuzana Kubátková v tom však problém nevidí. „Takúto kordináciu sme nepovažovali za dôležitú. Vodiči, ktorí cestujú medzi Žilinou a Martinom asi ťažko budú cestovať cez Párnicu,“ povedala pre Markízu.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalší most plánujú cestári začať opravovať už v týchto dňoch. Ide o most pri celulózke v Žiline. Ten je, podľa kompetentných, v zlom stave.

„Momentálne prebieha verejné obstarávanie na zhotoviteľa. Stavebné práce začnú po jeho ukončení a podpísaní zmluvy. Ak nenastanú komplikácie, tak to bude po 10. júni,“ povedala I. Fedorová.

Fedorová hovorí, že počas rekonštrukcie bude doprava z Martina do Žiliny vedená po miestnych komunikáciách a v smere zo Žiliny do Martina po opravovanom moste jednosmerne. „Na čas bude doprava v tomto úseku aj vylúčená. O termíne budeme informovať,“ dodala.

Informáciu upresnil dopravný inžinier Peter Olejár z dopravného inšpektorátu v Žiline. Hovorí, že opravu mostu požadujú vykonať po poloviciach. Smer zo Žiliny do Martina pustia po moste a usmernia pomocou prenosného dopravného značenia.

SkryťVypnúť reklamu

„Opačný smer by mal byť presmerovaný po ceste III. triedy popri celulózke s vyústením na svetelnej signalizácii, ktorá bude dočasne vypnutá. Prednosť v jazde bude upravená aj na križovatke ciest z Rosiny a príjazdovej ceste z I/18, od bývalého kosáku,“ hovorí P. Olejár.

Tretiu investičnú akciu cestári ešte len chystajú. Pôjde o obnovu nevyhovujúcich technických parametrov na ceste medzi Žilinou a Ivachnovou. Do konca mája mala byť k dispozícii projektová dokumentácia. „V tomto roku plánujeme vypísať verejné obstarávanie na zhotoviteľa. Ak budeme mať akciu finančne krytú, stavebné práce sa pravdepodobne začnú na budúci rok,“ dodala Fedorová.

Kapacitne je doprava na ceste popod Strečno prekročená takmer štvornásobne. Podľa meraní zo záveru minulého roku tadiaľto v priebehu 24 hodín prejde 38 – 42-tisíc automobilov, hoci je naprojektovaná na jedenásťtisíc.

Odľahčiť dopravu malo vybudovanie diaľničného tunela Višňové – Dubná Skala. So stavebnými prácami sa po známych peripetiách ani nezačalo.

Minister dopravy Ján Figeľ predminulý týždeň aj v Turci prezentoval svoju predstavu, v akom časovom horizonte bude dokončená diaľnica medzi Bratislavou a Košicami. Vyšlo mu to na rok 2017. Zo schémy vyplýva, že úsek Višňové – Dubná Skala s takmer osem kilometrov dlhným tunelom začnú stavať v roku 2012 a dokončia ho o päť rokov neskôr.

Stáť by to mal 663 miliónov eur, náklady na výstavbu tunela sa budú hradiť zo štátneho rozpočtu, alebo si na to štát požičia. Ján Figeľ tvrdí, že potom požiadajú Európsku úniu o preplatenie faktúr.

Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 711
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 13 982
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 596
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 650
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 4 911
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 536
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 190
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 621

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: Mestské legendy - čo sú zač? A s ktorými príbehmi sa môžeme stretnúť?
  2. Za živé rieky: Ipeľ. Rozdelená krajina, rozdelená rieka
  3. Věra Tepličková: Koniec strachu alebo Už len svetlé zajtrajšky (optimistická úvaha na víkend)
  4. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3
  5. Katarína Chudá: Amrita Sher-gil: škandalózny život indickej maliarky
  6. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 3 - Budatínsky hrad. Exteriér a park.
  7. Štefan Vidlár: My dúchotci
  8. Maťo Chudík: Nedopovedané príbehy
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 931
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 12 427
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 538
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 425
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 826
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 6 148
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 691
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 491
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Marek Pacalaj vymenil martinský dres za žilinský.

V posledných rokoch sa v drese nášho najväčšieho rivala zo Žiliny objavovalo viacero martinských odchovancov. Pred blížiacim sa ročníkom sa situácia zmenila, a ak nepočítame manažéra Františka Skladaného, ktorý občas naskočil na ľad, zatiaľ je v hráčskom kádri celku spod Dubňa len Marek Pacalaj.


2 h
Novinky z MY regióny.

TOP správy z regiónov: Prehľad najzaujímavejších informácií a najčítanejších správ z MY Regióny v uplynulom týždni.


12. aug
V poslednom turčianskom El Clásicu vyhrala Belá v Žabokrekoch.

V Žabokrekoch privítajú v prestížnom súboji Belú, domáce zápasy hrajú Diviaky, Bystrička, Sučany aj Turčianska Štiavnička.


12. aug
Miloš Fafrák sa v prvom prípravnom stretnutí gólovo presadil hneď dvakrát.

Martinskí hokejisti odštartovali sériu prípravných zápasov víťazstvom na tradičným rivalom so Žiliny.


12. aug

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ak nosíte vodu z potoka vo vedrách, nič sa nedeje, ak využijete čerpadlo bez schválenia, hrozí vám pokuta.


12. aug

Každá jedna obložená misa je originál.


11. aug

Jeden muž sa pobytu za mrežami vyhýba už 14 rokov.


11. aug

Väčšina hľadaných sa skrýva, pretože na nich bol vydaný príkaz na zatknutie.


11. aug

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: Mestské legendy - čo sú zač? A s ktorými príbehmi sa môžeme stretnúť?
  2. Za živé rieky: Ipeľ. Rozdelená krajina, rozdelená rieka
  3. Věra Tepličková: Koniec strachu alebo Už len svetlé zajtrajšky (optimistická úvaha na víkend)
  4. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3
  5. Katarína Chudá: Amrita Sher-gil: škandalózny život indickej maliarky
  6. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 3 - Budatínsky hrad. Exteriér a park.
  7. Štefan Vidlár: My dúchotci
  8. Maťo Chudík: Nedopovedané príbehy
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 931
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 12 427
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 538
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 425
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 826
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 6 148
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 691
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 491
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?