Prepravná železničná spoločnosť ZSSK nám túto zmenu potvrdila. Vraj je to dôsledok nariadenia únie o právach cestujúcich, ktoré začalo platiť v roku 2009. Obsahom nového nariadenia sú aj rôzne práva cestujúcich, o ktorých možno ani neviete. Zopár ich prinášame.
Železničné spoločnosti zabezpečia zdravotne postihnutým a osobám so zníženou pohyblivosťou bezplatnú pomoc vo vlaku a pri nastupovaní a vystupovaní z vlaku. Pomoc im poskytnú vtedy, ak túto skutočnosť nahlásia predajcovi cestovného lístka najmenej 48 hodín pred tým, ako pomoc potrebujú.
Práva cestujúcich v železničnej doprave zahŕňajú aj otázky pred cestou i počas nej. Akonáhle sa dá predvídať minimálne jednohodinové meškanie, má cestujúci možnosť voľby. Buď si vyberie úhradu plnej ceny lístka alebo jeho časti zodpovedajúcej neuskutočnenej doprave. V prípade, že cestujúci aj napriek meškaniu pokračuje vo svojej ceste, má nárok na náhradu škody. Minimálna náhrada za meškanie je 25 až 50 percent, podľa dĺžky meškania. Na náhradu nemá cestujúci nárok vtedy, ak bolo meškanie spôsobené okolnosťami, ktorým dopravca nemohol zabrániť. V prípade minimálne hodinového meškania musí spoločnosť bezplatne ponúknuť cestujúcim stravu a občerstvenie v primeranom pomere k času čakania.