Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Premení sa Turiec na skládku autovrakov?

Slovenský parlament ešte pred odchodom na prázdniny schválil pozmeňovací poslanecký návrh novely zákona o cestnej premávke. Okrem iného sa v ňom má zmeniť postup pri vyradzovaní vozidiel z evidencie. Podľa návrhu bude na neho stačiť čestné prehlásenie o l

Nový cestný zákon umožňoval likvidáciu auta vyriešiť čestným prehlásením. Prezident ho vrátil na opätovné prerokovanie.Nový cestný zákon umožňoval likvidáciu auta vyriešiť čestným prehlásením. Prezident ho vrátil na opätovné prerokovanie. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: ARCHÍV TN)

ikvidácii.

VRÚTKY. „Teraz má vlastník vozidla pri jeho likvidácii na polícii povinnosť preukázať sa potvrdením o zošrotovaní vozidla, podľa novely mu bude stačiť čestné prehlásenie, že jeho auto už fyzicky neexistuje,“ povedala nám Mária Nováková, riaditeľka Združenia automobilového priemyslu SR a pokračovala: „Táto možnosť odhlásenia auta urobí zo slovenských miest a obcí nekontrolovateľné vrakoviská a likvidácia autovrakov sa presunie na samosprávu. Nové znenie zákona akceptuje, že auto sa „vyparí“, ale v skutočnosti to tak nebude. Štrnásťmesačná výnimka urobí zo Slovenska divokú skládku autovrakov a vráti našu krajinu pred rok 2004 s problémami, ktoré sa medzičasom úspešne vyriešili.“

SkryťVypnúť reklamu

Žiadali prezidenta, aby novelu nepodpísal

Združenie miest a obcí Slovenska požiadalo prezidenta o nepodpísanie aktualizovaného zákona o cestnej premávke, aby nedošlo k zaťaženiu obcí novými povinnosťami. „Okrem toho Slovenská republika bude mať pred Bruselom problém vysvetliť, prečo počet trvalo vyradených áut bude výrazne rozdielny oproti počtu spracovaných áut,“ uvádza Milan Muška v stanovisku ZMOS.

Na Slovensku dnes pôsobí 37 autorizovaných prevádzok na spracovanie opotrebovaných vozidiel s vybudovanou sieťou zberných miest. Podľa Jána Líšku, riaditeľa Recyklačného fondu ide o efektívny systém komplexného zberu a spracovania starých vozidiel, na ktorom sa podieľal aj Recyklačný fond.

Slovensko má kvalitnú sieť spracovania vozidiel

„V minulom roku prevádzky podporené fondom spracovali spolu takmer 38 tisíc starých vozidiel. Za deväť rokov svojho pôsobenia Recyklačný fond podporil zo sektoru vozidiel 100 jednokomoditných projektov za takmer 38 miliónov eur a 39 viackomoditných projektov za takmer 3,9 milióna eur. Strategickým zámerom fondu aj pre budúce roky je podpora technologických zlepšení znižujúcich náklady na spracovanie vozidiel a objemové zmenšenie vyseparovaných častí,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Dotácia fondu pomohla aj Vrútkam

Jednou zo spoločností, ktoré vytvorili komplexný systém zberu a spracovania starých vozidiel, je ŽOS-EKO Vrútky. „Použili sme pritom dotáciu Recyklačného fondu vo výške 2,67 milióna eur,“ pripomína Jana Antošová, generálna riaditeľka spoločnosti. „Z tejto dotácie sme kúpili zariadenia na spracovanie starých vozidiel a vybudovali sme zberné, skladové a výrobno-spracovateľské priestory, a to s ohľadom na environmentálne a ekonomické aspekty,“ dodala. Od udelenia autorizácie v roku 2005 vo Vrútkach postupne zvyšovali počet spracovaných vozidiel. Od 107 v roku 2005 po 1 099 v minulom roku. V roku 2009 počet spracovaných vozidiel predstavoval 2 673, čo ovplyvnilo šrotovné. „Za minulé roky sa nám poradilo Slovensko vyčistiť od vrakov, novela zákona o cestnej premávke môže spôsobiť, že vraky aj s prevádzkovými kvapalinami zostanú na divokých skládkach a poškodia životné prostredie,“ dodala.

SkryťVypnúť reklamu

Prezident novelu cestného zákona vrátil do parlamentu. O tom, či z neho sporný poslanecký návrh zmizne, budú zákonodarcovia rozhodovať opäť.

Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 342
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 24 020
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 138
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 741
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 496
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 204
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 632
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 490

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Zasek zle
  2. Michala Guľasová: Anna Metisová – Daj každému dňu šancu – knižná recenzia
  3. Olívia Lacenová: Priplatíme si za letenky? Šéf Ryanairu v tom má jasno
  4. Helena Smihulova Laucikova: Kufor
  5. Věra Tepličková: Ďalšia bomba alebo Keď Matovič už ani nespí...
  6. Peter Slamenik: Panelákoví psíčkari
  7. Martin Majzlan: Mestá krvi, otrokov a obchodu
  8. Jan Pražák: Mezi matkou a partnerkou
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 751
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 629
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 552
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 147
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 958
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 941
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 876
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 439
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Príprava na novú sezónu sa prehupla do ďalšej fázy.

Hokejisti musia aktuálne zvládať aj dvojfázové tréningy.


13 h
Ilustračné foto.

Posledný európsky zatykač pribudol koncom júla.


16 h
Turčianske Teplice sa chcú v čo najkratšom čase vrátiť do prvej triedy.

V druhej triede bude tak ako v predchádzajúcom ročníku štartovať sedem tímov a rovnaký je aj hrací model. Vo vlaňajšej sezóne sa z postupu tešili až dva celky Kláštor a Ďanová, pričom z prvej triedy vypadli Turčianske Teplice.


17. aug
Premiéra filmovej novinky bude už 18. augusta.

Scenár horúcej letnej komédie je založený na skutočných udalostiach.


17. aug

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Väčšina nezvestných sa skrýva, pretože je na nich vydaný príkaz na zatknutie.


16. aug

Jedna z hľadaných osôb uniká pred spravodlivosťou od roku 1999.


17. aug

Mladý Sihelňan mal novú motorku len tri dni.


17. aug

Páchateľa zadržali niekoľko hodín po čine.


17. aug

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Zasek zle
  2. Michala Guľasová: Anna Metisová – Daj každému dňu šancu – knižná recenzia
  3. Olívia Lacenová: Priplatíme si za letenky? Šéf Ryanairu v tom má jasno
  4. Helena Smihulova Laucikova: Kufor
  5. Věra Tepličková: Ďalšia bomba alebo Keď Matovič už ani nespí...
  6. Peter Slamenik: Panelákoví psíčkari
  7. Martin Majzlan: Mestá krvi, otrokov a obchodu
  8. Jan Pražák: Mezi matkou a partnerkou
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 751
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 629
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 552
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 147
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 958
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 941
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 876
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 439
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško

Už ste čítali?