Účasť v elektronickom prieskume dosiahla takmer 9 percent

Názor na investície v kúpeľnom meste vyjadrilo v prvom elektronickom prieskume verejnej mienky viac ako 500 Tepličanov z 5 954 oprávnených voličov.

TURČ. TEPLICE. Prieskumu, ktorý sa konal od 20. do 22. októbra, sa zúčastnilo 8,9 percent voličov. Možnosť hlasovať cez internet z domova i z rôznych častí Európy ako napríklad z Česka, Škótska i Anglicka využilo 29 percent zúčastnených. Informovala o tom Anna Weissová z oddelenia kultúry, športu a informácií Mestského úradu v Turčianskych Tepliciach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obyvatelia s trvalým pobytom v Turčianskych Tepliciach starší ako 15 rokov mohli hlasovať buď prostredníctvom internetu cez portál Civitas alebo priamo v hlasovacích miestnostiach, ako pri komunálnych či parlamentných voľbách. Hlasujúci tu po identifikácii dostal prístupový kód v zalepenej obálke, ktorý zadal do systému a následne potvrdil svoje rozhodnutie.

SkryťVypnúť reklamu

Z investičných akcií mesta ľudia reagovali na rekonštrukciu divadelnej sály a mestského úradu. Dvadsaťdeväť percent zúčastnených bolo za ich rekonštrukciu. K ďalšej investícii, výstavbe apartmánového domu Imperial v malom parčíku oproti mestskému úradu, vyjadrilo až 80 percent hlasujúcich záporný názor. O trase rýchlostnej cesty R3 hlasovalo 62 percent zúčastnených za západný variant a to poza miestny cintorín.

Podľa informácií zo štatistického úradu sa účasť na referendách v Turčianskych Tepliciach pohybovala po minulé roky okolo 24 percent.

Opatrnosť ľudí pred internetovým hlasovaním je podľa manažéra projektu Pavla Terpáka dôsledkom toho, že podobný prieskum radnica v meste robila prvýkrát. Ako uviedol primátor mesta Michal Sygút zahlasovať v prieskume dokázali bez problémov aj starší ľudia.

SkryťVypnúť reklamu

„Elektronického hlasovania sa zúčastnili občania rôznych vekových kategórií, čím sa nám podarilo odstrániť mýtus, že táto forma je len pre mladú generáciu. Aj keď mali starší občania obavy, potom ako si hlasovanie na počítači v hlasovacej miestnosti odskúšali, vyjadrili svoju radosť a spokojnosť ako jednoducho tento proces zvládli,“ uviedol. Unikátny projekt považuje za aktívny nástroj komunikácie medzi samosprávou a obyvateľmi.

Mesto Turčianske Teplice uskutočnilo elektronický prieskum verejnej mienky ako prvé mesto na Slovensku a spomedzi štátov V4.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Bez nich by elektrina netiekla.
  2. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  3. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  4. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  5. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  6. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  8. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  1. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  2. Bez nich by elektrina netiekla.
  3. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  4. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  6. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Signature vône podľa osobnosti
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 13 883
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 11 684
  3. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 6 731
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 057
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 081
  6. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 3 592
  7. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou 3 582
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 3 422
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Táto kampaň je viac ako len reklamné posolstvo - je to prísľub a emocionálny most k našim zákazníkom.


Martičnania sa pripojili k protestujúcim na Slovensku.

Turčania sa postavili proti ožobračovaniu.


Bežec bol vyčerpaný, ďalej nevládal.

Záchranári z Martinských holí mali plno práce.


Hádzanári si po minulom týždni napravili chuť.

Hádzanári MHáK Martin si po prehre v prvom kole napravili chuť.


Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?