ok.
MARTIN. Monografická výstava Erika Šilleho predstavuje maliara, ktorý sa dlhodobo suverénne pohybuje na domácej výtvarnej scéne, kde je jeho tvorba pevne ukotvená v médiu maľby. V jeho tvorbe je zjavný inšpiračný prienik do estetiky populárnej kultúry, ako sú street-art, komix, animované seriály či počítačové videohry. Ide tu najmä o prácu s farbou v priestore, ktorá doslova vyvoláva zdanie (simuluje) elektronického obrazu. „Šilleho maľba je výrazom čistá, racionálna, odosobnená a vytvára zdanie idealizovaného virtuálneho priestoru,“ hovorí o pripravovanej výstave jej kurátorka Lucia Miklošková, pričom zdôrazňuje, že autor sa tematicky venuje symbolom konzumu a konzumného spôsobu života, ktoré boli prítomné už v jeho skorších dielach, no v poslednom období ich akcentuje naliehavejšie. „Jeho diela sú akousi postmodernou groteskou súčasnosti,“ dodáva.
Na druhej z výstav, nazvanej Pásová výroba, sa predstavia Alica Belková, Petroslav Berowsky, Alexandra Bodorová, Peter Cibák, Michal Huštaty, Martin Jombík, Tomáš Klima, Pavol Mackov, Miroslava Majorošová, Jana Mináriková, Matej Myslovič, Zuzana Ondrášová, Juraj Ondráš, Tomáš Picha, Pavol Prekop a Marián Vredík. Pod priliehavým názvom publiku predkladá diela mladých umelcov, prevažne ešte študentov, ktorí svojou tvorbou kritickým, ironickým alebo hravým spôsobom poukazujú na uniformitu a neosobnosť dnešného sveta. Podľa kurátoriek výstavy Jany Minárikovej a Silvie Rajčanovej jednotlivé diela tematizujú nadprodukciu súčasnej produkcie, necitlivosť trhu mimo fair trade, ktorý v snahe o väčšie zisky zneužíva na prácu znevýhodnených ľudí, často dokonca malé deti. A hoci má takto manipulovaný súčasník pocit, že je výnimočným jedincom, nakoniec je i tak len súčasťou davu.