MARTIN. V umení niet pokroku – človek nemôže maľovať lepšie ako starí majstri, môže maľovať len inak. Tieto slová si vybral Peter Cabadaj do úvodu katalógu k výstave Petra Popelku Maľba na dreve, ktorú v decembri otvorili v martinskom T-klube. Podľa P. Cabadaja tieto slová platia aj o generácii, ktorá do slovenského výtvarného umenia vstúpila niekedy začiatkom 80. rokov minulého storočia.
Bola to generácia, ktorá hodila rukavicu dovtedajšiemu racionálnemu intelektuálnemu a nasilu angažovanému konceptu tvorby. Patrí k nim aj Peter Popelka. „Pod jeho prepracovanými maliarskymi postupmi sa podpisuje silný myšlienkový kontext, v ktorom sa umelec slobodne pohybuje a ktorý programovo rozvíja,“ uvádza sa ďalej v katalógu, pričom P. Cabadaj zdôrazňuje, že výtvarník pritom vždy nadväzuje na mikrokozmos vlastného života, ktorý ho vedie od pocitu, vnemu či javu k podstate a naopak.
Súbor vystavených obrazov v T-klube charakterizuje Petra Popelku ako autora, ktorý neúnavne zvádza svoj zápas o vyhranenosť každého svojho obrazu. Príťažlivosť jeho maľby návštevníci klubu môžu pokojne vnímať aj ako koncert farieb, ktorý podčiarkuje výtvarný rukopis svojho autora a vnáša do priestoru ľahkosť, citovosť a nadčasovú správu o prežitom živote.