MARTIN. Ak chcete prejsť z Tulipu smerom k ďalším obchodným reťazcom, máte k dispozícii skratku do kopca na chodník a z neho dolu. Priamu trasu zákazníkom komplikuje existujúca trasa horúcovodu a rieka.
Pôvodný investor most sľúbil
Mostík ponad rieku Turiec medzi obchodnými centrami bol pritom jednou z podmienok, ktorú sa investor zaviazal v rámci projektu vybudovať. Hovorca martinskej radnice Jozef Petráš uviedol, že mestu sa podarilo vyrokovať tri podmienky, ktoré investor vtedy zaradil aj do projektovej dokumentácie výstavby nákupného centra.
„Prvou boli vonkajšie hracie plochy ako multifunkčné ihrisko a skatepark, druhou spevnený chodník popri Turci ako súčasť budúcej cyklotrasy a treťou práve lávka ponad spomínanú prekážku. Investor zrealizoval len prvé dva prísľuby,“ vymenoval Jozef Petráš.
Náklady narástli, už je nereálna
Asi štyridsať metrov dlhý mostík, ktorý mal byť ukotvený v brehoch, mal holandskú firmu stáť 6 miliónov korún. Túto výstavbu odsúhlasilo aj povodie Váhu. Mostík bol projektovaný nielen na storočnú, ale aj tisícročnú vodu. Mal byť na ňom vyznačený pruh pre chodcov a cyklistov, v prípade potrebný mal byť prejazdný aj pre záchranné zložky.
Obchodné centrum však po rokoch odkúpila slovenská spoločnosť, ktorá dala najavo, že záväzok jej predchodcu je z finančných dôvodov nesplniteľný. „Dnes by investície na výstavbu presiahli 300 tisíc eur,“ doplnil Jozef Petráš.
Ak nie lávka, aspoň schody
Most nakupujúcim chýba, uvítali by ho čo najskôr. „Patrilo by sa tam niečo spraviť. Ak už nie lávku, tak aspoň tie schody na obhvat,“ myslí si Róbert Fabian. Petra Steindlová Majeríková našla aj iný spôsob, ako sa dostať na druhú stranu. „Jednoduchšie ako cez obchvat je využiť starú cestu smerom k podchodu a po druhej strane Turca,“ povedala.