Na bicykel tak skoro nevysadneme

V Martine ľudia takmer uzatvárajú stávky. Podarí sa firme Euro-building Bratislava dokončiť v o dva mesiace predĺženom termíne rekonštrukciu a modernizáciu centrálnych mestských častí Martin-Sever, alebo nie? Optimisti dúfajú, pesimisti tvrdia, že nie.

Na  prepojenie cyklotrás si ešte trochu počkáme.Na prepojenie cyklotrás si ešte trochu počkáme. (Zdroj: VIERA LEGERSKÁ)

MARTIN. Rekonštrukcia a modernizácia centrálnych častí Martin –Sever sa začala v marci minulého roku podpisom zmluvy s akciovou spoločnosťou Euro-building, ktorá v procese verejného obstarávania predložila cenovo najnižšiu ponuku. Práce sú financované z úverových zdrojov a nenávratného finančného príspevku Ministerstva pôdohospodártva a regionálneho rozvoja SR, ktoré prostredníctvom svojich organizácií vykonáva aj dohľad nad celým projektom. Časť nákladov nad rámec projektu platia aj správcovia podzemných inžinierskych sieti, ktoré využili rozkopávky aj na rekonštrukciu či výmenu svojich rozvodov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Takmer nič nešlo podľa harmonogramu

Stavba pozostáva z troch celkov: pešia zóna – ukončenie Štefánikovej ulice, ďalej cyklotrasa Štefánika-Jilemnického a nakoniec rekonštrukcia Námestia francúzskych partizánov na sídlisku Sever.

„Už od začiatku nebol postup prác v súlade s harmonogramom,“ konštatuje sa v informatívnej správe, ktorou sa minulý týždeň zaoberali aj poslanci mestského zastupiteľstva. Uvádza sa v nej ďalej, že uspokojivá nebola ani kvalita prác, nedodržiavala sa schválená projektová dokumentácia, neakceptovali sa odovzdané podklady o vytýčení inžinierskych sietí, výkopové práce boli vedené mimo navrhnutej trasy, dochádzalo k poškodzovaniu podzemných vedení.

„Vážne nedostatky sa vyskytovali pri dodržiavaní bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, čo je zaznamenané v zápisoch v stavebnom denníku, ale aj v dokumentácii, ktorá v mene martinského primátora upozorňovala vedenie Euro-buildingu na situáciu na stavbe,“ konštatovalo sa v správe.

SkryťVypnúť reklamu

Stavbári budú potrebovať asi mesiac navyše

Ani jedna z troch celkov stavby dnes nevykazuje znaky finišovania. „Odhadujeme, že dnes sú stavebné práce ukončené zhruba na 75 percent a fakturácia ani spolovice,“ informoval poslancov hlavný inžinier mesta Vladimír Povoda a odhadol, že stavbári budú potrebovať ešte ďalší mesiac navyše dodatku, aby rekonštrukciu s výstavbou cyklotrás skončili. „Teraz vstúpili do takej fázy prác, ktorá si vyžaduje vysokú zručnosť a dobrý remeselný tím. S tým má ale dodávateľ problémy, veď len na Severe sa dlažba kladie už po štvrtý raz,“ povedal.

Ohrozené môžu byť peniaze z eurofondov

Rekonštrukcia sa financuje aj z eurofondov. Ide o približne 1,2 milióna eur. S nedodržaním termínu stavby môžu byť ohrozené. „Využívame všetky možnosti na to, aby sa tak nestalo,“ tvrdil na rokovaní poslancov primátor Andrej Hrnčiar.

SkryťVypnúť reklamu

„Ľudí táto rekonštrukcia už neskutočne unavuje a obmedzuje,“ konštatoval poslanec Ján Zuberec. „Chyba je na strane dodávateľa. Na Slovensku pracuje asi na sto päťdesiatich stavbách, mnohé majú podobné problémy ako martinská. Kým zákon o verejnom obstarávaní bude uprednostňovať pred inými kritériami len cenu, inak to nebude,“ povedal.

Zákon o verejnom obstarávaní sa bude novelizovať

Ako ďalej informoval A. Hrnčiar, vláda má v tomto roku predložiť do parlamentu návrh novelizácie zákona o verejnom obstarávaní. „Pri jej pripomienkovaní využijem všetky svoje negatívne skúsenosti, ktoré naše mesto s procesom obstarávania má. A nie je ich málo,“ doplnil.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok na odľahlom severe
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 9 373
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 4 712
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 947
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 340
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 1 474
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 1 423
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 419
  8. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 414
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (3. - 9.10.1925)
  2. Tomáš Kuvik: Ilúzia za displejom: Vidíme skutočný život, alebo len kulisy?
  3. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  4. Anton Kaiser: Zlatomoravecký jarmok 2025
  5. Martin Šuraba: Líška a samozrejmosť
  6. Soňa Fröhlichová: Gstaad – švajčiarsky alpský klenot, najväčšie európske podujatie country hudby Country Night
  7. Filip Svetlošák: Nechajte sa zavrieť do truhly alebo poďte hľadať bratislavské neóny
  8. Veronika Pirošík Mešková: O VŠ praktickosti, tvorbe pre deti či adopcii (rozhovor so speváčkou a hudobníčkou Kristínou Bartošovou)
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 530
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 271
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 148
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 475
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 074
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 857
  7. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody 6 124
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 5 887
  1. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  2. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  3. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  4. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  5. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  6. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  7. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  8. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Minister dopravy SR Jozef Ráž počas slávnostného otvorenia konferencie.

Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


1
Priestor roky chátra.

Ľudia aj poslanci žiadali vizualizácie.


2
Hľadisko opäť zaplnila viac ako dvojtisícová návšteva.

Na hokej prišla opäť viac ako dvojtisícová návšteva, Martin nad osemnástkou vysoko vyhral.


Hovädzí dobytok bude opäť spásať lúky v Turčianskej kotline.


Už ste čítali?